کرانچار: رده‌بندی فوتبال باشگاهی آسیا عاقلانه نیست

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان دیدار مقابل گسترش فولاد را کلیدی ترین بازی تیمش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دانست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، زلاتکو کرانچار در نشست خبری پیش از بازی سپاهان - گسترش فولاد، اظهار داشت: پس از دیدار مقابل فولاد، در تمرینات بازی گسترش فولاد مقابل استقلال را تماشا کردیم. ما به این موضوع پی بردیم که این تیم بسیار خوب و متحد است. به بازیکنانم از ابتدای هفته تأکید کردم که باید با تمرکز بالا بازی کنند تا خواسته‌های ما را اجرا کنند.

وی در ادامه افزود: علی‌رغم اینکه تیم گسترش فولاد کیفیت بالایی دارد، اما با نحوه بازی که به نمایش می‌گذاریم، انتظار داریم که بازیکنان‌مان فردا در میدان نبرد به سمت پیروزی بروند. دیدار مقابل گسترش فولاد، کلیدی‌ترین بازی ما برای کسب سهمیه آسیاست.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد غایبان تیمش برای دیدار مقابل گسترش فولاد، گفت: در این بازی با ترکیبی کامل به زمین می‌رویم. برای هر کدام از بازیکنان، برنامه‌ ویژه‌ای داریم. البته میرزایی مصدومیتی داشت، اما روز گذشته به تمرینات بازگشت.

کرانچار در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد خوب سپاهان در دو دیدار اخیر و اینکه این عملکرد حاصل تفکرات مربی بوده است یا قابلیت بازیکنان، خاطرنشان کرد: خوشحالم که همه متوجه تغییرات شدند. این از ایده‌های من بود. سعی ما بر این است که با درگیر کردن همه خطوط، انسجام نفرات را در زمین حفظ کنیم. ما با پاسکاری به تیم نظم می‌دهیم که این مسئله باعث نفوذ و موقعیت‌سازی و در نهایت به گل رسیدن ما می‌شود. ما اصرار به این شیوه بازی داریم.

کرانچار با اشاره به تیم فوتبال امید سپاهان، تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌شود نظر داد، اما دیروز در جریان تمرینات شاهد این بودیم که تیم امیدهای سپاهان چند بازیکن خوب دارد. البته ممکن است به دلیل جایگاه این تیم، بسیاری از بازیکنان توانمند آن‌طور که باید خودشان را نشان ندهند. نسبت به چهار سال گذشته، شاید کیفیت لازم را در بازیکنان شاهد نباشیم، اما امیدواریم سال آینده عملکرد بهتری داشته باشند. رضا میرزایی، امینی و دهقانی بازیکنان خوبی هستند که از تیم امید سپاهان به تیم بزرگسالان اضافه شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا واقعاً جایگاه لیگ ایران در آسیا هشتم است یا این تنها نظر AFC است، یادآور شد: با توجه به نتایجی که تیم‌های ایرانی در سال‌های اخیر کسب کرده‌اند و موفق شدند به مراحل بالاتر صعود کنند، این رده‌بندی عاقلانه نیست. حتی سپاهان تا فینال و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رفته است. ایران می‌تواند پس از ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در رده چهارم قرار گیرد. نباید لیگی مانند لیگ چین و یا قطر از ایران بالاتر باشند. فدراسیون فوتبال ایران باید به این رده‌بندی اعتراض کند. ایران در راه جام جهانی نیز برترین تیم آسیاست، پس این رده‌بندی غیرعقلانی به نظر می‌رسد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان دیدار فردای این تیم مقابل گسترش فولاد را دیداری سخت دانست و گفت: انتظار داریم در بازی فردا هواداران با حداکثر تعداد ممکن به ورزشگاه بیایند، چون حضور آنها باعث افزایش انگیزه بازیکنان می‌شود. در تیم گسترش فولاد بازیکنانی هستند که با توجه به حضور در سپاهان با انگیزه مضاعف مقابل ما قرار می‌گیرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید