اظهاران رییس فدراسیون کاراته درباره المپیک 2020

رئیس فدراسیون کاراته گفت: با توجه به پتانسیلی که در کاراته ایران وجود دارد، کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دور از دسترس نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدصادق فرجی در حاشیه مجمع انتخابات هیئت کاراته استان زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سطح نگاه‌ها نسبت به کاراته تغییر پیدا کرده است، افزود: در گذشته آخرین مدال قهرمانان ما، مدال‌های جهانی بود، ولی در حال حاضر همه به دنبال مدال المپیک هستند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز فضای بسیار خوبی در کاراته ایران حاکم شده و با توجه به برنامه‌هایی که مربیان تدوین کرده‌اند، رسیدن به مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو دور از دسترس نیست، تصریح کرد: کاراته ایران در این آوردگاه بزرگ ورزشی می‌تواند یکی از رشته‌های پرمدال باشد اما تحقق این مهم در گروی حمایت همه جانبه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کل جامعه ورزشی کاراته است تا بتوانیم در رویداد بزرگی که در سال ۲۰۲۰ پیش رو داریم، مدال‌آوری کنیم.

این مسئول ادامه داد: در بخش همگانی نیز باید اقداماتی انجام شود که در این راستا صحبت‌هایی با وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته تا بتوانیم با استفاده از زیرساخت‌های این بخش، از ظرفیت‌هایی چون پایگاه‌های قهرمانی و مراکز استعدادیابی برای توسعه ورزش کاراته استفاده کنیم.

فرجی در خصوص بودجه سال‌جاری فدراسیون کاراته نیز اظهار کرد: بودجه امسال فدراسیون کاراته نیز همانند اکثر فدراسیون‌ها به طور کامل تخصیص پیدا نکرده است و اعتباراتی هم که تا به امروز گرفته‌ایم، صرف برنامه‌های دوره‌های قبل شده است. امسال به دلیل پرترافیک بودن برنامه‌ها و برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی که هزینه‌هایی را برای فدراسیون داشت، ضمن اینکه باید هزینه برنامه‌های عقب افتاده را پرداخت کنیم، در سال آینده نیز برنامه‌های پرترافیکی داریم که این خود، هزینه سنگینی برای فدراسیون در سال آینده خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه ژاپن مهد کاراته و عبور از آسیا به معنای عبور از جهان است، افزود: امروز همه کشورها از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند استفاده می‌کنند تا بتوانند در المپیک ۲۰۲۰ نتیجه بگیرند. به‌ویژه ژاپن که میزبان المپیک است، بر روی مدال‌های کاراته و جودو حساب ویژه‌ای باز کرده است تا بتواند در رنکینگ جزو پنج تیم جهان قرار گیرد، لذا کار ما در المپیک ۲۰۲۰ سخت است اما با برنامه‌ریزی می‌توان به بسیاری از اهداف رسید.

رئیس فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: کاراته همواره در بازی‌های آسیایی نقش‌آفرینی کرده و در بحث رنکینگ بسیار موثر بوده است، لذا امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق، نتایج قبلی را ضمن تثبیت، ارتقا دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید