کمالوند: گواردیولا هم نمی‌تواند نقش کی‌روش در تیم ملی را ایفا کند

سرمربی گسترش فولاد گفت: اگر من در فدراسیون فوتبال بودم قرارداد کی‌روش را چهار سال دیگر تمدید می‌کردم تا بتوانیم برای سه بار پیاپی به جام جهانی صعود کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فراز کمالوند در مورد شکست تیمش مقابل پدیده در مشهد گفت: در همان 20 دقیقه اول باید دو سه گل می‌زدیم که در این بین شیمبا دو موقعیت صددرصد را به گل تبدیل نکرد هر چند که از این بازیکن راضی هستیم چون فوق‌العاده بازی می‌کند و هم فوتبالی و هم اخلاقی بازیکنی خوب است.

**بازی عجیب و غریبی را واگذار کردیم

وی ادامه داد: پس از فرصت سوزی در ابتدای بازی، خالقی‌فر اشتباه کرد و ناصحی که یارش بود را رها کرده و این بازیکن گل اول پدیده را به ثمر رساند و همین موضوع باعث شد تا جریان بازی تغییر کند. در ادامه هم داریوش شجاعیان پنالتی‌اش را خراب کرد و در مجموع بازی عجیب و غریبی را واگذار کردیم. عجیب و غریب از آن لحاظ که تمام اشتباهات آن به ضرر ما شد هر چند که از تیمم راضی هستم چون از لحاظ کیفی وجداناً خوب بازی کرد. همیشه در مشهد و آن هم ورزشگاه ثامن بازی کردن سخت است و به همین دلیل از بازی راضی هستم اما از نتیجه خیر.

**به دنبال تثبیت بین 6 تیم اول جدول هستیم

کمالوند در مورد اینکه یکی از بازیکنانش امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرده که هدف گسترش فولاد کسب سهمیه آسیا نیست، گفت: واقعا هم همینطور است. من سومین سال حضورم در تیم نوپای گسترش را سپری می‌کنم. در نیم‌فصل سال اول هدف‌مان سقوط نکردن بود، سال گذشته رتبه‌مان تک رقمی شد و امسال به دنبال کسب جایگاهی بین شش تیم اول هستیم. حالا بدمان هم نمی آید اگر سهمیه آسیا را کسب کنیم اما هدف‌گذاری بین شش تیم اول جدول است. تیم ما نوپا است و در این زمینه آرام آرام جلو می‌رویم.

**بهترین‌های دنیا هم پنالتی خراب می‌‌کنند

سرمربی گسترش فولاد یادآور شد: جدول بالا و پایین زیاد می‌شود و ما هر هفته نیم نگاهی هم به جدول داریم. در این بین هدف‌مان ابتدای به امر در هفته‌های آینده تثبیت بین شش تیم اول جدول است ضمن اینکه فراموش نکنید گسترش در چهار هفته اخیر سه بازی را بیرون از خانه بازی کرد که دو تای آن پشت هم بود و همین موضوع کارمان را سخت کرده بود. در ادامه اما سه هفته پیاپی را در تبریز به میدان می‌رویم که اولین دیدار آن مقابل صبای قم خواهد بود هر چند که نباید فراموش کنیم صبا به خاطر وضعیتی که در جدول دارد تیم خطرناکی است و اصولا دیگر در لیگ برتر تیم راحت نداریم و همه تیم‌ها خطرناک هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از دست شجاعیان به خاطر از دست دادن پنالتی ناراحت نیست، گفت: فدای سر داریوش که این پنالتی خراب شد. بزرگ‌ترین بازیکنان جهان هم پنالتی‌شان گل نمی‌شود. من از داریوش طی هفته‌های اخیر راضی هستم چون او خوب کار می‌کند.

**40 درصد قرارداد بازیکنان را داده‌ایم

کمالوند در مورد اینکه آیا مشکلات مالی گسترش حل شده است یا خیر، گفت: یک زمانی هست که همه باشگاه‌ها به موقع قراردادهای خود را پرداخت کردند و ما فقط این کار را نکرده‌ایم که اینجا می شود ما مشکل مالی داریم اما کدام باشگاه پرداختی‌اش به موقع بوده است؟ ما هم تا الان 40 درصد مبلغ قرارداد بازیکنان را داده‌ایم و تلاش می‌کنیم هفته‌های آینده رقم بیشتری را پرداخت کنیم. با این حال فراموش نکنید که گسترش فولاد تنها باشگاه واقعی خصوصی کشور است که مالک آن از جیبش خرج می کند و باید قدرشناس باشیم.

**تمام آسیا از تیم کی‌روش می‌ترسند

وی در پایان در مورد اینکه کی‌روش در تیم ملی فوتبال ما ماندنی شده است، گفت:‌ هیچ مربی حتی گواردیولا هم نمی‌تواند نقش کی‌روش در تیم ملی ایران را ایفا کند. او کاملا سوار است و جزئیات را می‌داند. کی‌روش تیم ملی را بهترین تیم آسیا کرده و همه آسیا از این تیم می‌ترسند و در حال تبدیل شدن به یک تیم فراآسیایی هستیم. پس دیگر چه می‌خواهیم. فقط باید تعاملات بین تیم ملی و باشگاه‌ها را زیاد کرد چون بهتر از کی‌روش پیدا نمی‌کنیم و اگر من در فدراسیون فوتبال بودم قرارداد کی‌روش را چهار سال دیگر تمدید می‌کردم تا بتوانیم برای سه بار پیاپی به جام جهانی صعود کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید