نمایش زیبای استقلالی ها در ایران و آسیا

تیم فوتبال استقلال در دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا به یک پیروزی پرگل و با ارزش دست یافتند تا آمار فوق‌العاده آنها کاملتر از قبل شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برد آبی پوشان تهران مقابل التعاون، هشتمین پیروزی این تیم در ۱۰ بازی اخیرش بود. استقلال با آغاز نیم فصل دوم دچار تحول شد و نتایجی تحسین برانگیز گرفت. این تیم از ۲۳ دی که اولین دیدارش در نیم فصل دوم مقابل نفت تهران را انجام داد ۱۰ بار به میدان رفته که در این ۱۰ بازی، ۸ پیروزی و ۲ شکست را تجربه کرده‌ است. 

شاگردان علیرضا منصوریان در این ۱۰ بازی گذشته خود موفق شدند تیم های نفت تهران، صنعت نفت آبادان، پیکان، ماشین سازی، السد قطر، پرسپولیس، ذوب آهن و التعاون را شکست داده و مقابل استقلال خوزستان و الاهلی امارات تن به شکست دادند.

این تیم در این ۱۰ بازی ۲۰ گل به ثمر رسانده و ۸ گل نیز دریافت کرده است که این آمار نیز یک آمار خوب و قابل قبول برای این تیم محسوب می‌شود. در خصوص استقلال که تهاجمی ترین تیم در لیگ ایران و یکی از تهاجمی ترین تیم‌های آسیای است می‌توان به چند نکته اشاره کرد.

* همه تیم‌ها از استقلال گل خورده‌اند
استقلال تنها تیم فعلی کشورمان است که در هر سه جام (حذفی، لیگ برتر و آسیا) به همه تیم هایی که با آن بازی کرده، گل زده است. 

* گل نزدن تنها در یک بازی
آبی پوشان در این فصل در مجموع لیگ برتر، جام حذفی و لیگ آسیا ۲۸ بار با سرمربیگری علیرضا منصوریان به میدان رفته‌اند که در ۲۷ بازی از این ۲۸ بازی موفق به گل زنی شده‌اند. تنها بازی که استقلال در این فصل موفق به گل زنی نشد، هفته ششم و دربی رفت بود که آن بازی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

* گل زنی در ۲۲ بازی پی در پی
آمار جالب توجه دیگر در خصوص این تیم، گل زنی آبی پوشان در ۲۲ بازی متوالی است. شاگردان منصوریان که در لیگ برتر با ۳۴ گل زده بهترین عملکرد را در بین همه تیم‌ها دارند، در ۲۲ بازی متوالی گذشته خود موفق به گل زنی شده‌اند تا از این حیث نیز یک رکورد فوق العاده جالب توجه به جای گذاشته باشند. البته در این ۲۲ بازی گذشته، آبی پوشان در وقت قانونی و اضافه موفق به باز کردن دروازه السد نشدند و در ضیافت پنالتی‌ها به این تیم گل زده‌اند.

* ۴۲ گل در ۲۸ بازی
​آبی پوشان در مجموع سه جامی که در این فصل به میدان رفتند، ۲۸ بازی داشتند که در این تعداد بازی، ۴۲ بار گل زنی کردند. شاگردان منصوریان ۳۴ بار در لیگ برتر گل زده‌اند، ۴ گل در جام حذفی و ۴ گل هم در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده‌اند تا با معدل ۱/۵ گل زده از این حیث نسبت به دیگر تیم های کشورمان عملکرد بهتری داشته باشند.

آبی پوشان در حال حاضر تهاجمی ترین تیم ایران و بعد از «لخویا»ی قطر دومین تیم تهاجمی غرب آسیا هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید