کونکاکاف میزبانی مشترک جام‌جهانی ۲۰۲۶ را بررسی می‌کند

رئیس کنفدراسیون فوتبال کونکاکاف (آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و کارائیب) از نشست این نهاد جهت ارائه پیشنهاد میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۶ میلادی به فیفا خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ویکتور مونتالیانی گفت: یکی از ویژه‌گی‌های جام‌جهانی 2026 میلادی این است که کشور میزبان باید امکانات بسیار کاملی در اختیار داشته باشد. این مسئله فقط شامل ورزشگاه‌ها و کمپ‌های تمرینی نیست. هتل‌ها و امکانات زیرساختی مشابه آن باید کامل باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: به نظرم برگزاری جام‌جهانی 2026 میلادی در سه یا چهار کشوری که به لحاظ جغرافیایی کنار هم باشند معقول‌تر به نظر می‌رسد. به زودی اعضای کونکاکاف در دور یک میز جمع‌ خواهند شد تا درباره میزبانی مشترک این رقابت‌ها با هم به مذاکره کنند.

رئیس کنفدراسیون فوتبال کونکاکاف در خاتمه تصریح کرد: درخواست میزبانی مشترک جام‌جهانی 2026 میلادی توسط کشورهای آمریکا، مکزیک و کانادا را رد نمی‌کنم اما این رقابت‌ها قابلیت برگزاری در کشورهای آمریکای شمالی و حوزه کارائیب را نیز دارد.

جانی اینفانتیو، رئیس فیفا روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که امکان برگزاری جام‌جهانی 2026 میلادی در سه یا چهار کشور به صورت مشترک و با در اختیار داشتن چهار یا پنج ورزشگاه در هر کدام از این کشورها وجود دارد. فیفا ماه گذشته میلادی تصمیم به افزایش تیم‌های جام‌جهانی 2026 میلادی از 32 تیم به 48 تیم گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید