پلی‌آف لیگ برتر والیبال

پیروزی خانگی بانک سرمایه مقابل شهرداری تبریز

تیم والیبال بانک سرمایه اولین بازی خود در پلی آف لیگ برتر را با برد سخت برابر شهرداری تبریز پشت سرگذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در سومین بازی مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال تیم بانک سرمایه که دور مقدماتی لیگ را با صدرنشینی به پایان رسانده بود در خانه والیبال میزبان شهرداری تبریز بود که این بازی سه بر دو به نفع بانک سرمایه به پایان رسید.

ظریف، محمودی، چاچیچ، ژیگادلو، عبادی پور و غلامی با مربی گری مصطفی کارخانه  برای بانک سرمایه و صنوبر، مباشری، حسینی، والی فرید و رحیمی با مربی گری عادل بناکار برای شهرداری تبریز بازی را آغاز کردند.
برخلاف انتظار این تبریزی های بودند که بازی بهترین ارائه دادند و 2 امتیاز برتری مزد بازی خوب این تیم برابر بانک سرمایه بود.
شاگردان بناکار بدون در نظر گرفتن امتیاز میزبانی حریف قدرتمند خود تا امتیاز 19 با تساوی پیش رفتند  و در دقایقی از بازی از حریف پیش افتادند.
چندین اشتباه پیاپی بازیکنان شهرداری تبریز و البته فرصت طلبی وتجربه بالای بازیکنان سرمایه باعث شد این تیم ست اول را با نتیجه 25 بر 22 به نفع خود به پایان برساند.
در ست دوم بازیکنان بانک سرمایه با دقت بیشتری بازی را آغاز کردند و با امتیاز مستقیم عبادی پور موفق شدند 5 بر 3 از حرف پیش بیفتند.
با این حال شاگردان بناکار باز هم توانستند از حریف قدرتمند خود 8 بر 6 پیش بیفتند تا دو تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند.
به مانند ست نخست، ست دوم این بازی هم پرافت و خیز بود و یک تیم چند امتیاز پیش می افتاد و حریف خیلی زود حبران می کرد. در امتیازهای و روی اشتباه دریافتی چاچیچ بازی به تساوی 21-21 رسید تا مصطفی کارخانه برای تیمش در خواست وقت استراحت فنی کند.
شهرداری تبریز که سخت به دنبال پیروزی در این ست بود با کسب امتیاز 23 امیدش برای به تساوی کشاندن بازی در امتیاز 24 بیشتر شد و با یک سرویس خوب از سوی بازیکنان این تیم بازی 24-24 شد. دو دفاع خوب بازیکنان تبریز برابر چاچیچ و محمودی باعث شد ست دوم 26-24 به نفع شهرداری تبریز به پایان برسد و دو تیم در ست شماری به تساوی یک – یک برسند.
ست سوم این دیدار با برتری عجیب 5 بر صفر شهرداری تبریز برابر بانک سرمایه آغازشد. صنوبر و مباشری همراه دیگر بازیکنان شهرداری تبریز با ارائه یک بازی خوب و شجاعانه موفق شدند در ست سوم از میزبان قدرتمند خود 10 بر 4 پیش بیفتند.
6 اختلاف امتیاز دو تیم در ادامه به 4 کاهش یافت.
کسب امتیاز 11 برای بانک سرمایه با حاشیه همراه شد. بازی 15-10 به نفع شهرداری تبریز بود و در حالی که ویدئو چک هم نشان می داد که توپ به دست بازیکنان بانک سرمایه برخورد کرده است اما داور امتیاز را به بانکی ها داد که این موضوع با واکنش شدید میهمان همراه شد.
تک دفاع محمد موسوی برابر صنوبر بازی را 19-21 کرد تا بانک سرمایه هم چنان به برد این ست امیدوار باشد. سرویس شفیعی نیز در زمین تبریز با دریافتی همراه نشد تا اختلاف امتیاز دو تیم به یک برسد.
 در نهایت این ست هم با نتیجه 25-23 به نفع شهرداری تبریز به پایان رسید تا این تیم 2 بر یک در ست شماری پیش بیفتد.
در ست چهارم بانک سرمایه 4 بر یک از حریف پیش افتاد تا عادل بناکار برای تیمش درخواست وقت استراحت کند.
در ادامه بازیکنان بانک سرمایه اختلاف امتیاز را بیشتر کردند و بازی 16-10 شد. در پایان این ست هم بانک سرمایه با نتیجه 25 بر 16 به برتری رسید تا کار برای تعیین برنده اولین جدال دو تیم به ست پنجم بکشد.

اوایل ست پنجم این دیدار با حاشیه همراه بود و به دلیل قطع بودن سیستم ویدئو چک بازیکنان شهرداری تبریز اعلام کردند که بازی نمی کنند و همین باعث توقف چنددقیقه ای بازی شد.
با شروع مجدد بازی، بانک سرمایه موفق شد 7 بر 4 از حریف خود پیش بیفتد.
دو تیم تا امتیاز 12 پایاپای پیش رفتند و هیچ کدام پا پس نکشیدند اما در نهایت این تیم بانک سرمایه بود که با برتری 15-13 در ست پنجم درنهایت 3 بر2 برنده این بازی بود.
ست های این بازی 25-22، 24-26، 23-25، 25-16 و 15-13 به پایان رسید.
دیدار برگشت این دو تیم در تبریز و به میزبانی شهرداری برگزار می شود.
حسین توکلی قهرمان پیشین وزنه برداری جهان و المپیک با حضور در سالن خانه  والیبال این بازی را از نزدیک نظاره گر بود.
در دو بازی دیگر انجام شده در اولین روز مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال تیم های پیکان و شهرداری ارومیه به ترتیب برابر خاتم اردکان و کاله مازندران صاحب برتری شدند.
در آخرین بازی هم تیم سایپا میزبان صالحین ورامین است.
هر تیمی که بتواند 2 بازی از سه بازی را در این مرحله به نفع خود به پایان برساند راهی مرحله نیمه نهایی می شود.

سایپا برنده آخرین بازی روز نخست پلی آف لیگ برتر والیبال

در آخرین بازی روز اول پلی آف لیگ برتر والیبال تیم های سایپای تهران و صالحین ورامین از ساعت 21 در خانه والیبال به مصاف هم رفتند.

فائزی، شیرود، وادی، قرا، حیدری،جدیدی  با مربی گری آرمات  برای سایپا و بخششی، قلی زاد، یوسف پور، محمد کاظم، نصراصفهانی، شیرکوند با مربی گری عطار برای صالحین بازی را آغاز کردند.


در ست اول دیدار دو تیم اشتباه های زیادی داشتند و همین باعث شد بازی نسبتا نزدیکی از دو تیم شاهد باشیم. وقت استراحت فنی دوم هم با نتیجه 16-13 به نفع سایپا رقم خورد.


در پایان نیز این ست با نتیجه 25-21 به نفع نارنجی پوشان سایپا به پایان رسید.


در ست دوم این دیدار صالحین ورامین عملکرد بهتری داشت و 8 بر 4 از حریفش پیش افتاد. در حالی که بازی 16-14 به نفع صالحین بود مسعود آرمات، مجتبی شبان بازیکن مصدوم خود را به زمین فرستاد.


این تعویض آرمات هم فایده نداشت و ست دوم این دیدار با نتیجه 25 بر 21 به نفع صالحین به پایان رسید تا دو تیم در ست شماری به تساوی یک – یک برسند.


در ست سوم بازهم سایپا بود که با نتیجه 25-23 حریفش را شکست داد.

تلاش شاگردان عطار یرای به تشاوی کشاندن بازی ثمر نداشت و ست چهارم 25-16 به نفع سایپا به پایان رسید تا این بازی را سه بر یک از صالحین ببرد.

هر تیمی که بتواند از 3 مسابقه دو بازی را به نفع خود به پایان برساند راهی مرحله نیمه نهایی می شود.
نتایج کامل روز نخست مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر والیبال:
پیکان 3 – خاتم اردکان یک
بانک سرمایه 3- شهرداری تبریز 2
شهرداری ارومیه 3- کاله مازندران یک
سایپا 3- صالحین ورامین یک

 

دیدگاه تان را بنویسید