علی دایی: امیدوارم حافظ راه شهدای 22 بهمن باشیم

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: ما بازی حساسی با پیکان داریم. آنها تیم خوبی دارند و تا اینجای فصل نتایج خوبی کسب کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی دایی در نشست خبری دیدار تیم فوتبال نفت تهران مقابل پیکان گفت: در ابتدا دهه فجر را تبریک می‌گویم و آرزوی روزهای خوبی برای مردم ایران دارم. ما بازی حساسی با پیکان داریم. آنها تیم خوبی دارند و تا اینجای فصل نتایج خوبی کسب کرده‌اند. متأسفانه ما در نیم‌فصل دوم نتایج بدی کسب کرده و نتوانسته‌ایم در بازی‌های اخیر امتیازات لازم را بگیریم. سعی می‌کنیم فردا اولین سه امتیاز نیم‌فصل دوم‌مان را بگیریم.

وی در ادامه افزود: با اینکه می‌دانیم پیکان تیم خوب و شایسته‌ای است، اما ما هم در این هفته خوب کار کردیم و با تمریناتی که انجام دادیم درصدد این هستیم تا سه امتیاز بازی فردا را بگیریم. 

سرمربی تیم فوتبال نفت در خصوص اینکه تیمش در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی نگرفته و این مسئله چقدر به نداشتن بدنسازی مناسب در ابتدای فصل و مصدومیت‌های پی‌درپی بازیکنانش ارتباط دارد، گفت: ما در نیم‌فصل دوم با توجه به مصدومیت‌هایی که بازیکنان‌مان پیدا کردند و البته محرومیت‌هایی که نصیب بازیکنان ما شد، هیچ وقت کامل نبودیم و نتوانستیم در بازی‌های نیم‌فصل دوم از تمام نیروی خود استفاده کنیم. ضمن اینکه تنها تیمی که نه ابتدای فصل زمان مناسب برای جذب بازیکن داشت و نه در نیم‌فصل دوم توانست نقاط ضعف خود را برطرف کند، ما بودیم. ما فرصت کافی برای گرفتن بازیکن نداشتیم و نشد که نقاط ضعف‌مان که زیاد هم بود برطرف کنیم. همه این مسائل دست به دست هم داد تا به اینجای نیم‌فصل دوم درست نتیجه نگیریم. بازیکنان ما تمرکز لازم را نداشتند و مسلماً خود ما هم ایراداتی داریم که این ایرادات کم هم نیست و باید تلاش کنیم تا ایرادها را برطرف کنیم. با این حال امیدوارم نتیجه‌گیری ما در نیم‌فصل دوم از فردا آغاز شود، چون فوتبال خوبی ارائه می‌کنیم اما نتیجه نمی‌گیریم. 

دایی درباره اعتصاب بازیکنانش به دلیل مشکلات مالی و اینکه این اقدام به چه نتیجه‌ای منجر شد، گفت: این مسئله مربوط به یک هفته یا 10 روز پیش است که با مدیریت باشگاه جلسه‌ای داشتیم و قرار شد آخر این ماه (بهمن) و آخر ماه بعد (اسفند) پرداختی‌هایی به بازیکنان صورت بگیرد تا که پیش از عید 80 درصد مطالبات بازیکنان پرداخت شده باشد. با توجه به قولی که مدیریت باشگاه داده است، بازیکنان کار خود را به خوبی انجام می‌دهند تا مشکلی برای تیم ایجاد نشود. مهم‌ترین مسئله در فوتبال و در هر کار دیگری آرامش ذهنی است. هرکسی هر کاری که دارد باید تمرکز داشته باشد و فکر می‌کنم اگر ذهن بازیکنان درگیر مسائل مالی باشد، این تمرکز ایجاد نمی‌شود و روی تیم هم تأثیر منفی می‌گذارد.

وی درباره مشکلات اخیری که برای باشگاه‌های ایرانی به وجود آمده و محرومیت آنها از نقل‌وانتقالات گفت: متأسفانه ما از بی‌ثباتی در مدیریت باشگاه‌ها این ضربات را خورده‌ایم. عمر کوتاه مدیریتی باعث شده هر کسی در زمان کوتاهی که دارد فقط به فکر نتیجه‌گرفتن باشد و هیچ مدیری نتوانسته برنامه مدون پنج ساله‌ای را ارائه کند و به او زمان کار کردن بدهند تا زمانی که سیستم کاری فوتبال ما دولتی باشد همین اتفاقات رخ می‌دهد و این معضل هم بیشتر گریبان باشگاه‌های دولتی را گرفته است. درست است ما باشگاه خصوصی کمی داریم، اما این معضلات هم بیشتر گریبان باشگاه‌های دولتی را گرفته است. 

سرمربی تیم فوتبال نفت خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که رخ داده به فوتبال و لیگ ما صدمه می‌زند و باشگاه‌های باعظمتی چون تراکتورسازی و استقلال دچار این معضل شدند. من اخیراً در یک برنامه تلویزیونی می‌دیدم که صحبت‌ها به چه شکل بین افراد ردوبدل می‌شد و خود من از این مسئله خجالت کشیدم که چرا باید در فوتبال ما پرده‌ها به این شکل دریده شود. به نظرم باید فکر اساسی برای این فوتبال کرد و فدراسیون فوتبال هم نقش اساسی در این زمینه ایفا کند.

دایی با بیان اینکه باید در ابتدای فصل از باشگاه‌ها برای حضور در لیگ ضمانت گرفته شود، گفت: اگر تیم‌های لیگ پیش از حضور در مسابقات ضمانت بدهند، بدهی‌ها روی هم انباشته نمی‌شود. اگر هر تیمی برای فصل پیش روی خود پنج، 10 یا 20 میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته است باید به همین میزان ضمانت بدهد که دیگر بیشتر از این هزینه‌ای نداشته باشد که برای آن باشگاه بدهی ایجاد شود. ما با همین مسئله ساده می‌توانیم بسیاری از این مشکلات را حل کنیم. همچنین شما اشتباهات داوران ما را ببینید و اینکه در این فصل چقدر زیاد شده است. شما ببینید آنها چند ماه است پولی نگرفته‌اند. فکر می‌کنم که 10 ماهی می‌شود که داوران حقوق دریافت نکرده‌اند و با این شرایط نمی‌توانند با فکر راحت و تمرکز بالا سوت بزنند. همین مسئله و پرداخت نشدن حقوق‌ها اشتباهات داوران را هم بیشتر می‌کند و من پیشنهاد می‌کنم سیستمی حاضر کنیم تا شرایط بهتر شود.

وی افزود: من پیشنهاد بدی هم ندارم و به نظرم هر باشگاه در کنار بودجه 20، 30 میلیاردی خود پولی را برای داوران کنار بگذارد و هر تیم به اندازه مساوی حدود 150 میلیون تومان که در بودجه یک فصل باشگاه‌ها چیزی نیست، برای دستمزد داوران پرداخت کند. این پول به همه داوران داده می‌شود که می‌تواند تمرکز آنها را بالا برده و اشتباهات‌شان را کمتر کند. این مسئله باعث رشد فوتبال می‌شود و حقی هم از تیمی ضایع نمی‌شود. شما حساب کنید که دو ضربدر دو، چهار می‌شود و اگر هر تیم 150 تا 200 میلیون برای حقوق داوران کنار بگذارد، سه میلیارد و 200 میلیون تومان پول برای دستمزد داوران جمع خواهد شد که به هر گروه داوری در هر بازی می‌توان 15 میلیون  پرداخت کرد تا کمکی هم به آنها شده باشد. در کنار آن می‌توان برای اشتباهات داوری محرومیت سنگین در نظر گرفت و مسلما اگر داوری بداند با اشتباهش چهار پنج بازی محروم می‌شود و حداقل هفت هشت میلیون تومان در هر بازی را از دست می‌دهد با تمرکز بالاتری سوت می‌زند و اشتباهات‌شان کمتر خواهد شد، چون به این شکل ممکن است با هر اشتباهی 40 تا 50 میلیون را با محرومیت از دست بدهد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران همچنین خاطر نشان کرد: این پیشنهاد من فکر می‌کنم باعث بالاتر رفتن تمرکز داوران خواهد شد و راهکاری است که به تیم‌ها نیز کمک می‌کند تا حق‌شان ضایع نشود. در کنار آن از خود باشگاه‌ها باید ضمانت‌نامه گرفته شود و وقتی ضمانت‌نامه گرفته نمی‌شود در آخر فصل این بازیکنان، کادرفنی و کادر تدارکات تیم‌ها هستند که آسیب می‌بینند و به پول‌شان نمی‌رسند، چرا که باشگاه‌ها به حیات خود ادامه می‌دهند و بدهی‌های آنها سنگین‌تر می‌شود و هیچ برخوردی هم با آنها صورت نمی‌گیرد تا یک روز فیفا این‌گونه علیه آنها رأی بدهد.

وی افزود: به نظرم یا فدراسیون فوتبال ما قدرت ندارد و یا اگر دارد از آن استفاده‌ای نمی‌کند که کار به اینجا بکشد و فیفا چنین حکمی صادر کند. ضربه این حکم هم به قشری وارد می‌شود که عاشق تیم‌شان هستند و دچار محرومیت شده‌اند. فکر می‌کنم از فوتبالی‌های ایران 30 تا 35 درصد استقلالی باشند و همه آذری‌زبان‌ها نیز تراکتورسازی را دوست دارند و حالا که این دو تیم دچار مشکل شده‌اند ضربه آن به این هواداران عاشق می‌خورد. 

سرمربی تیم فوتبال نفت در پایان در خصوص پیامش به مناسبت 22 بهمن گفت: من ابتدای صحبت‌هایم 22 بهمن را تبریک گفتم و فقط امیدوارم بتوانیم حافظ راه کسانی باشیم که در این راه شهید شدند و راه آنها را بدون تردید و به درستی دنبال کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید