شهردار ویگو: رئالی‌ها با ما مشکل دارند چون حذف‌‌شان کرده‌ایم

شهردار شهر ویگو پاسخ انتقادات مسئولان باشگاه رئال مادرید از وی به دلیل صدور فرمان لغو بازی دو تیم در هفته بیست‌و‌یکم لالیگا را با اظهاراتی جالب دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، آبل کابایرو، شهردار شهر ویگو چند روزی است که معروف شده و دلیلش هم صدور حکم لغو بازی یکشنبه شب سلتاوگو و رئال مادرید در ورزشگاه بالایدوس به دلیل ریزش بخشی از سقف این ورزشگاه بوده است. رئالی‌ها با انتشار بیانیه‌ای بلند بالا ضمن انتقاد از کابایرو به خاطر اینکه آنها را به عدم توجه به ایمنی هواداران متهم کرد، ادعا کردند که 3 گزینه جایگزین برای برگزاری بازی‌شان برابر سلتاویگو به سازمان لیگ اسپانیا ارائه کرده‌اند که نادیده گرفته شده است.

اکنون اما کابایرو دوباره پاسخ کهکشانی‌ها را داده است تا طوفانی بزرگتر از آنچه سقف ورزشگاه بالایدوس را تخریب کرد، شکل بگیرد.

او این بار پا را فراتر از متهم کردن رئال به بی‌توجهی به سلامت و امنیت تماشاگران گذاشت و مدعی شد دنبال‌دار شدن گله‌گذاری باشگاه مادرید به دلیل کینه‌ای است که این باشگاه بعد از حذف شدنش توسط سلتاویگو از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا از این تیم به دل گرفته است.

کابایرو در گفت و گو با نشریه مارکا، در پاسخ به این سؤال که آیا تصور چنین جنجالی را به خاطر لغو یک بازی می‌کرد، گفت: این نشانه‌ای از وجود یک مشکل است اما باید بگویم که این فقط یک مسابقه فوتبال است. درست است که رئال مادرید، رئال مادرید است اما برای ما سلتا مهمتر است. من فکر می‌کنم که ماجرایی بسیار منفی شکل گرفته است. من تصمیم بر اساس امنیت مردم تصمیمی گرفتم که یک باشگاه قصد داشت برای لغو آن جهت رسیدن به منافعش لابی کند. این کار درستی نیست.

کابایرو افزود: برگزاری بازی بدون آنکه خطری کسی را تهدید کند، غیرممکن بود. این شورای هر شهر است که تصمیم می‌گیرد شرایط یک ورزشگاه مناسب برگزاری یک بازی هست یا نه، نه باشگاه رئال مادرید. طبق قوانین برگزار بازی در استادیوم‌ها در صورتی که سرعت باد بالای 40 کیلومتر بر ساعت باشد، ممنوع است. در حالی که سرعت طوفانی که باعث ریزش سقف ورزشگاه شده بود 150 کیلومتر بر ساعت بود. حتی فکر کردن به برگزار بازی در چنین شرایطی هم بی‌احتیاطی است. رئال مادرید ناراضی است چون ما آنها را از جام حذفی حذف کرده‌ایم.

شهردار ویگو در پاسخ به این سؤال که آیا از دست رئالی‌ها ناراحت است، تأکید کرد: این مسئله‌ای جدی است وقتی که یک باشگاه تصمیم می‌گیرد حکمی که در جهت تأمین امنیت هزاران مردم صادر شده است را فسخ کند. این کار درستی نیست و فکر می‌کنم که رئالی‌ها به این موضوع پی برده‌اند. من وضعیت استادیوم را دیده‌ام و بخش‌هایی از سقف بود که هر لحظه امکان ریزش آن وجود داشت. یک آدم خیلی باید افراطی باشد که فکر کند دلیل لغو این بازی چیزی بیش از این بوده است. اینکه بعضی‌ها می‌‌گویند امکان تعمیر سقف وجود داشته هم باور نکردنی است. فلورنتینوس پرس (رئیس باشگاه رئال مادرید) رئیس خوبی است اما اگر او بخواهد این کارها را بکند دیگر رئیس خوبی نخواهد بود. سلتا بهتر از رئال مادرید است. ما بهتر بازی می‌کنیم و تا الان هم رئال را شکست داده‌ایم.

کابایرو در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اگر تیم دیگری جای رئال بود، باز هم این همه جنجالی برای لغو بازی‌اش شکل می‌گرفت، عنوان کرد: خیر، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. رئال دارد اینگونه رفتار می‌کند چون سلتا از جام حذفی حذفش کرده است و من علناً به خاطر این اتفاق جشن گرفتم.

 

دیدگاه تان را بنویسید