رکوردی که کاسیاس به نام خود ثب کرد

دروازه‌بان تیم فوتبال پورتو در دیدار مقابل اسپورتینگ لیسبون توانست رکورد بیشترین بازی رسمی را در میان دروازه‌بان‌های اسپانیایی به نام خود ثبت کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم فوتبال پورتو  توانست شب گذشته( شنبه) در لیگ پرتغال دو بر یک اسپورتینگ لیسبون را شکست دهد.

ایکر کاسیاس که درون دروازه حضور داشت در لحظات آخر بازی به صورت شگفت‌انگیزی توانست ضربه سر بازیکن اسپورتینگ را از روی خط دروازه دفع کند و اجازه ندهد بازی به تساوی برسد.

دروازه‌بان اسپانیایی علاوه بر این درخشش توانست رکوردشکنی کند. کاسیاس نهصد و شصتمین بازی رسمی خود را انجام داد و توانست رکورد بیشترین بازی رسمی در میان دروازه‌بان‌های اسپانیایی را به خود اختصاص دهد.

پیش از این این رکورد به آندونی زوبی‌زارتا تعلق داشت. کاسیاس به همراه رئال مادرید ۷۲۵ بازی، تیم ملی اسپانیا ۱۶۷ بازی و پورتو ۶۸ بازی انجام داده است. در این ۹۶۰ بازی کاسیاس ۸۹۸ گل دریافت کرد و بیشترین گل‌ها را برابر تیم‌های اتلتیک بیلبائو، بارسلونا، والنسیا و هنگام حضورش در تیم ملی دریافت کرد.

آمار خوب دروازه‌بان اسپانیایی اکنون نیز ادامه دارد. پورتو در میان تیم‌های لیگ‌های برتر اروپایی کم‌ترین گل را دریافت کرده و در ۲۰ بازی تنها ۱۱ بار دروازه‌اش باز شده است. کاسیاس در همه این بازی‌ها سنگربان تیم پرتغالی بود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید