مسابقات قهرمانی هندبال جهان

نروژ و فرانسه راهی فینال شدند

تیم هندبال نروژ با پیروزی در مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی جهان، به فینال این رقابت ها راه یافت تا به دیدار فرانسه برود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در شانزدهمین روز از رقابت های جهانی 2017 فرانسه تیم کرواسی و نروژ در مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر رفتند.

این بازی در نیمه اول با حساب 12 بر 10 به سود نروژ تمام شد، اما در نیمه دوم بازی با نتیجه 22 بر 22 به تساوی رسید.


با وجودی که کرواسی در دقیقه پایانی به دلیل خطای تیم حریف امکان پرتاب دو ضربه پنالتی را داشت اما نتوانست بازی را به سود خود به پایان ببرد و در نهایت بازی به وقت اضافه کشیده شد.

پنج دقیقه اول وقت اضافه باز هم با حساب 24 بر 24 به تساوی رسید.


اما در پنج دقیقه دوم در نهایت نروژ در حالی که در آستانه باخت بود بازی را با سه اختلاف و با نتیجه 25 بر 28 به سود خود به پایان برد.

تیم نروژ در مرحله گروهی توانسته بود با چهار برد برابر لهستان، روسیه، برزیل و ژاپن و یک شکست مقابل فرانسه به عنوان دومین تیم از گروه A به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی مقابل مقدونیه و در یک چهارم نهایی برابر مجارستان پیروز شد و به نیمه نهایی رقابت های جهانی فرانسه رسید.

تیم کرواسی نیز در مرحله گروهی از گروه C و با چهار برد مقابل عربستان، بلاروس، مجارستان و  شیلی و یک شکست در برابر آلمان به عنوان دومین گروه به یک هشتم راه یافت. او در مرحله یک هشتم مصر و در مرحله یک چهارم اسپانیا را از پیش رو برداشته بود و به نیمه نهایی این رقابت ها دست یافته بود.

در شب گذشته دو تیم فرانسه و اسلونی نیز در مرحله نیمه نهایی به دیدار هم رفته بودند که در نهایت فرانسه به فینال صعود کرده بود.

بنابراین فرانسه و نروژ توانستند به فینال بیست و پنجمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی جهان راه یابند و این دو تیم باید در روز  یک شنبه 10 بهمن ماه برای کسب مدال طلا و نقره به جدال یکدیگر روند.

همچنین اسلونی و کرواسی نیز برای دیدار رده بندی به مصاف یکدیگر می روند تا تکلیف مدال برنز این رقابت ها مشخص شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید