آشنایی با گزینه های جایگزینی هافبک دفاعی بارسلونا

آسیب دیدگی هافبک دفاعی بارسلونا کار برای سرمربی این تیم سخت کرده و او چند گزینه برای جایگزینی این بازیکن کلیدی خود پیش رو دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، لوئیس انریکه سرمربی بارسلونا کار سختی در میانه میدان تیمش دارد. بعد از آسیب دیدگی آندرس اینیستا نوبت به مصدومیت سرخیو بوسکتس شده است و این بازیکن سرشناس چنند هفته ای دور از میادین خواهد بود تا انتخاب جانشین برای او سخت شود.

روزنامه آس اسپانیا از چهار گزینه لوئیس انریکه برای میانه میدان تیمش در غیاب بوسکتس سخن به میان آورد.

1-ایوان راکتیچ

گزینه نخست انریکه در غیاب بوسکتس است. او یکی از بهترین هافبک های فوتبال جهان به شمار می آید و در دیدار برابر ایبار هم جایگزین بوسکتس بود. تنها نقطه ضعفی که این بازیکن کروات دارد این است که زیاد در کارهای هجومی شرکت می کند و این می تواند فرصت ضد حمله را به راحتی به حریفان بارسلونا بدهد.

2-خاویر ماسکرانو

در لیورپول یک هافبک دفاعی بود و عملکرد خوبی هم از خود نشان داد اما در بارسلونا بیشتر از او در خط دفاعی استفاده می شود و در هر دو پست هم بازیکنان توان و کارامدی است. با توجه به ضعف بارسلونا در خط دفاعی انریکه به احتمال زیاد از ماسکرانو استفاده خواهد کرد اما خود او بارها تاکید کرده که دوست دارد به پست اصلی اش یعنی هافبک دفاعی برگردد و باید دید که آیا انریکه در غیاب بوسکتس هافبک آرژانتینی تیمش را به پست اصلی اش برمی گرداند یا خیر.

3-آندره گومز

در فصل جاری هر گاه انریکه در میانه میدان تیمش را دفاعی تر کرد از گومز استفاده کرد اما این بازیکن پرتغالی به خاطر اینکه یک بازیکن جنگنده نیست نتوانسته انتظارات را برآورده کند.او از تجربه لازم برای خط میانی بارسلونا برخوردار نیست و هنوز با دیگر بازیکنان هماهنگ نشده است و شانس کمتری برای جایگزینی گومز دارد.

4-سرخیو روبرتو

محصول مدرسه لاماسیا است. او تجربه بازی کردن به عنوان هافبک دفاعی را در کارنامه دارد البته این بازیکن جوان در فصل جاری به عنوان بال راست و جایگزین دنی آلوس بازی کرد و نتوانسته جانشینی شایسته برای این ستاره برزیلی باشد. به نظر می رسد که انریکه دوست دارد از روبرتو در کنارها استفاده کند هر چند تجربه نشان داده است که او در خط میانی بهتر از کنارها بازی می کند.

منبع: شفقنا

دیدگاه تان را بنویسید