نکاتی جا مانده از هفته نوزدهم لالیگا

این هفته از رقابت های لالیگا با پیروزی تیم های رئال ، سویا و بارسا همراه شد تا جایگاه آنها در جدول با فاصله کم حفظ شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، AFP Sports به بررسی پنج نکته ای که از هفته نوزدهم رقابت های لالیگا جا مانده پرداخته است:

بازگشت رئال مادرید به مسیر پیروزی اما بدون لبخند:

رئال مادرید بعد از دو شکست متوالی، موفق شد به لطف دو گل سرخیو راموس با نتیجه ۲-۱ از سد مالاگا عبور کند. با اینحال، روز شنبه برای لوس بلانکوس چندان خوشآیند نبود چرا که کریستیانو رونالدو به خاطر شروع ضعیف در سال ۲۰۱۷ از سوی هواداران هو شد، در حالیکه زین الدین زیدان هم اذعان کرد که دو مصدومیت کلیدی دیگر باعث ناامیدی و نگرانی او شده است.

مارسلو و لوکا مودریچ هر دو در دیدار مقابل مالاگا تعویض شدند و به نظر می رسد که چند هفته دور از میادین باشند و به این ترتیب بازی های لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را از دست می دهند.

 

بهترین نیم فصل اول تاریخ سویا:

یک هفته بعد از اینکه رئال مادرید را با مزه تلخ پیروزی در لحظات آخر شکست دادند و به روند ۴۰ بازی بدون شکست این تیم طی پایان دادند، مقابل اوساسونا هم یک نبرد جانانه تا آخرین لحظات داشتند، اگرچه مقابل حریفی متوسط مثل اوساسونا قرار داشتند و برتری ۴-۳ باعث شد تا تنها یک امتیاز با صدرنشین لیگ فاصله داشته باشند.

عزم سویا برای مبارزه تا آخرین لحظه باعث شده تا بهترین نیم فصل اول تاریخ این باشگاه با کسب ۴۲ امتیاز در ۱۹ مسابقه رقم بخورد. تیم خورخه سمپائولی در ۵ بازی از ۷ مسابقه ای که گل اول را دریافت کرده بودند پیروز شده و در ۱۰ دقیقه پایانی بازی ها ۱۴ گل به ثمر رسانده اند و این برای آنها ۱۵ امتیاز به دنبال داشته است.

وابستگی اتلتیکو مادرید به گریزمن عامل نگرانی:

مشکل اتلتیکو مادرید برای کسب پیروزی در فصل زمستان باعث شده که آمار گلزنی آنتوان گریزمن هم کاهش یابد. مهاجم فرانسوی در رقابت های لالیگا بین تاریخ ۲ اکتبر تا ۷ ژانویه موفق به گلزنی نشده بود اما حالا طی ۶ مسابقه در سال ۲۰۱۷، ۵ گل به ثمر رسانده و در جریان تساوی ۲-۲ مقابل اتلتیک بیلبائو، با گل ارزشمند خود در دقایق پایانی، یک امتیاز به حساب تیم واریز کرد.

این هفته گزارش هایی جدی از احتمال انتقال آقای گل یورو ۲۰۱۶ به منچستر یونایتد منتشر شد. هر تیمی که او را بخواهد، تقریباً باید مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو فسخ قراردادش را بپردازد چرا که اتلتیکو بیش از هر زمان دیگری به این گلزن قهار خود نیاز دارد.

جدال تیم های بالای جدول ناامید کننده نبود:

روز یکشنبه ۴ بازی در سراسر منطقه باسک و ناوارا در ۴ ساعت مختلف شاهد بازی ۷ تیم از ۹ تیم بالای جدول بود که تنها اوساسونا پایین جدولی بین آنها حضور داشت. و هواداران فوتبال اسپانیا شب گذشته با تماشای ۱۶ گل، ناامید نشدند. سویا مقابل اوساسونا ۴-۳ پیروز شد، بارسا به لطف درخشش MSN، چهار گل وارد دروازه ایبار کرد، اتلتیکو مقابل بیلبائو به تساوی ۲-۲ دست یافت در حالیکه رئال سوسیداد هم با تک گل خوانمی از سد سلتاویگو عبور کرد و مشترکاً با اتلتیکو در رده چهارم ایستاد.

نشانه هایی از بهبودی در والنسیا؟

در حالیکه بسیاری این اتفاق در مستایا را غیرممکن تصور می کردند، اما والنسیا زیر نظر سرمربی جدید خود وورو به راحتی مقابل ویارئال به پیروزی درخشان ۲-۰ دست یافتند و خود را از منطقه سقوط خارج کردند. در دو دوره این فصل زیر نظر وورو، والنسیا ۱۳ امتیاز کسب کرده در حالیکه از مجموع ۱۲ بازی زیر نظر پاکو آیستاران و چزاره پراندلی تنها ۶ امتیاز کسب کرده اند.

علاوه بر این، آنها برای اولین بار در فصل جاری موفق به حفظ کلین شیت شدند و این اولین کلین شیت خارج از خانه آنها در لیگ از ۱۵ سپتامبر تاکنون بود.

منبع: وبسایت برنامه نود

دیدگاه تان را بنویسید