مهم ترین دلایل عملکرد خوب رئال مادرید با زیدان

روند شکست ناپذیری رئال با زیدان به مرز 40 بازی نزدیک می شود. رئال مادرید با مربی فرانسوی و محبوب خود بسیار متفاوت ظاهر می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رئال مادرید در آغاز هفته هفدهم رقابت های لالیگا در سانتیاگو برنابئو از گرانادا پذیرایی کرد که توانست با 5 گل به پیروزی برسد تا روند شکست ناپذیریی کهکشانی ها با زین الدین زیدان همچنان ادامه داشته باشد.

 زیدان در شرایط بسیار بدی هدایت رئال مادرید را برعهده گرفت. کهکشانی ها با رافائل بنیتس نتایج ناامید کننده ای به دست آوردند تا این مربی باتجربه خیلی سریع از کار برکنار شود و جای خود را به زیدان بی تجربه بدهد. کمتر کسی پیش بینی می کرد که زیدان بتواند تا این اندازه رئال را قوی کند اما این یک واقعیت است که زیزو در دنیای مربیگری همچون دنیای بازیگری هوش بالایی دارد و این یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت او بوده است.

در این گزارش می خواهیم درباره دلایل موفقیت تیم زیدان و روند شکست ناپذیرایی کهکشانی ها با این مربی فرانسوی سخن به میان آوریم:

اداره خوب تیم

زین الدین  زیدان به خوبی تیمش را آماده فصل جاری کرده است. او به خوبی می داند که رئال مادرید باید در هر جامی مدعی اصلی قهرمانی باشد و به همین خاطر سیستم چرخشی را در دستور کار خود قرار داده تا بازیکنان توان رقابت در همه جام ها را داشته باشند.

زیدان حتی در بعضی از بازی ها به کریستیانو رونالدو که دوست دارد در هر بازی به میدان رود استراحت می دهد. او برخلاف دیگر مربیان رئال رونالدو را برای زدن گل های بیشتر در هر بازی به میدان نمی فرستد چرا که برای او موفقیت تیم مهم تر از یک بازیکن است. استفاده از سیستم چرخشی باعث شده است تا همه بازیکنان رئال از آمادگی بدنی بالایی برخوردار باشند و رئال با وجود مصدومان زیادی مشکل نداشته باشد.

گرت بیل، تونی کروس، لوکا مودریچ، سرخیو راموس، پپه و کاسیمیرو بازیکنان آسیب دیده رئال در فصل جاری بوده اند. با وجود همه این بازیکنان در ترکیب تیم زیدان تاثیر گذار هستند با این حال این مربی فرانسوی اجازه نداد تا تیمش دچار افت شود.

زدن گل های متنوع

فصل قبل رسانه های اسپانیایی از زیدان به خاطر تکیه بیش از حد به کریستیانو رونالدو انتقاد کردند چرا که براین باور بودند که بیشتر گل های رئال با تکیه براین بازیکن به ثمر رسید اما در فصل جاری شرایط تغییر کرده است.

در فصل جاری 21 بازیکن توانسته اند برای رئال مادرید گلزنی کنند که 10 بازیکن آنها حداقل 2 گل به ثمر رسانده اند هر چند رونالدو هنوز هم بهترین گلزن رئال است.

نکته جالب تر اینکه 7 مدافع از 8 مدافع رئال مادرید در فصل جاری موفق به گلزنی شده اند و این نشان می دهد که رئال زیدان از همه روش ها برای گلزنی و باز کردن دروازه حریف استفاده می کند.

روحیه پیروزی

رئال مادرید زیدان در مسیر منچستر یونایتد سرآلکس فرگوسن گام برمی دارد تا جایکه این تیم توانسته در چند دیدار در دقایق پایانی شکست را با تساوی و یا پیروزی عوض کند. دیدار برابر سویا در سوپر جام اروپا و بارسلونا در رقابت های لالیگا و یا اسپورتینگ لیبسون در لیگ قهرمانان اروپا نشان می دهد که رئال تا آخرین لحظات دست از تلاش برنمی دارد.

تیم زیدان در فصل جاری توانسته در 10 دیدار در دقایق پایانی دروازه حریف را باز کند تا ترس را در دل حریفان اندازد و این همان سبک بازی تیم های فرگوسن است.

راموس کاپیتان رئال متخصص گل های دقایق پایانی است و مهار او برای بازیکنان حریف بسیار سخت شده است.

شخصیت کاریزماتیک زیدان

گرت بیل درباره زیدان می گوید” همه بازیکنان به زیدان به عنوان یک بازیکن بزرگ و یک مربی با دانش احترام می گذارند. او اقتدار و هیبت لازم را دارد و همه بازیکنان برابرش سکوت می کنند.

زیدان برخلاف بنیتس و دیگر مربیان رئال مادرید خود بازیکن بسیار بزرگی بوده و یکی از بهترین های تاریخ فوتبال جهان بوده است تا جایکه که او الگوی بسیاری از بازیکنان کنونی رئال مادرید است.

زیدان علاوه برآنکه اعتماد بازیکنان رئال را جذب کرده توانسته با رسانه های مادریدی هم رابطه بسیار خوبی برقرار کند. معمولا مربیان رئال با رسانه های سخت گیر اسپانیایی به ویژه مادریدی به مشکل می خورند اما زیدان با رسانه ها هم رابطه بسیار خوبی دارد و شخصیت کاریزماتیک او باعث شده تا رئال در مسیر درستی گام بردارد.

تیم یک دست رئال

با وجود آنکه رئال مادرید در ترکیب تیم خود بهترین های فوتبال جهان را دارد اما به ندرت در تیم زیدان شاهد خودخواهی بازیکنان هستیم.

زیدان بازیکن بزرگی چون خامس رودریگز و کریستیانو رونالدو را نیمکت نشین می کند تا به دیگر بازیکنان این پیام را بدهد که برای او تیم مهم تر از هر چیزی است. تیم زیدان باانگیزه و پرتلاش بازی می کند و این بدون شک به خاطر حضور این مربی فرانسوی است که همه چیز را در رئال تغییر داده است.

منبع: شفقنا

دیدگاه تان را بنویسید