به بهانه تولد اسطوره فرمول یک؛ شوماخر

امروز تولد ۴۸ سالگی میشائیل شوماخر است که به ضرس قاطع می توان گفت اسطوره بی بدیل و جاودان مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک محسوب می شود. به همین بهانه، یادی می کنیم از این مرد بزرگ آلمانی.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حدود سه سال پیش بود که اسطوره فرمول یک دچار یک سانحه هولناکی شد. میشائیل شوماخر که از خطرناک ترین لحظات زندگی اش روی پیست اتومبیلرانی جان سالم به در برده بود و با سرعت هر چه تمام تر گوی سبقت را از مرگ می ربود تا یگانه ستاره تابناک فرمول یک باشد، در یک روز سرد و تاریک زمستانی دچار حادثه ای شد که یک دنیا نگرانش شدند.

این سانحه نه در پیست اتومبیلرانی، نه در پشت فرمان سرعتی ترین اتومبیل های روی زمین و نه در جلوی فلش دوربین ها بلکه در یک پیست اسکی اتفاق افتاد. دامنه های برفی آلپ شاهد بودند که یک قهرمان، یک افسانه و یک مرد تکرار نشدنی چگونه حین پرواز بر فراز برف و سوار بر اسکیت، از اوج دچار سقوط شد و بر زمین افتاد.

وقتی که این حادثه اتقاق افتاد، خیلی ها گمان کردند که کار شوماخر تمام است. او به کما رفته بود و دیگر هیچ امیدی به بازگشتش وجود نداشت. تیم پزشکی به هر ترتیبی که بود شوماخر را به یک مرکز درمانی در ژنو رسانده و هر کاری که از دست پزشک ها بر می آمد برای نجات جان این اسطوره انجام شد. همه کارشناس های اسکی معتقدند که با ارتفاع سقوط شوماخر، سرنوشتی جز مرگ برای او قابل تصور نبود اما سخت ترین مسابقه این مرد افسانه ای تازه شروع شده بود. او ماند و یک مسابقه مرگ و زندگی، شوماخر می بایست گازش را می گرفت و از پیست مرگ دور و دورتر می شد تا باز هم مثل همیشه، سریع ترین و بهترین باشد، باز هم مثل همیشه قهرمان باشد.

از آن جایی که عادت به شکست نداشت، این بار و در سخت ترین دوئل زندگی اش نیز پیروز شد و تا اینجا مرگ را ضربه فنی کرده است. حالا این مرد آلمانی و فاتح ۷ گانه مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک به بهترین خط پایان ممکن نزدیک می شود، خط پایانی که دیگر خبری از جام و قهرمانی نیست اما بزرگ ترین جایزه ممکن را برای او به ارمغان می آورد، جایزه ای که از هر «جایزه بزرگ یا گرند پریکسی»، بزرگ تر است، جایزه ای به ارزش زندگی، جایزه ای به ارزش نفس کشیدن و زنده ماندن.

دیگر نمی توان گفت که آخرین قهرمانی اش به سال ۲۰۱۲ در والنسیا مربوط می شود، او همین حالا در چهارمین روز ژانویه ۲۰۱۷، در چهل و هشتمین زادروز خویش ثابت کرد که با خیلی ها تفاوت دارد، او قهرمان به دنیا آمده و قهرمان باقی خواهد ماند.

بررسی های کارشناسی نشان داد که تجهیزات اسکی مورد استفاده شوماخر در آن روز هیچ عیب و نقصی نداشت و این یک حادثه تصادفی بود که ۱۳ میلیون پوند بابت درمان وی هزینه شد. سابین کهم مربی میشائیل شوماخر معتقد است که روحیه همیشه جنگنده او بوده که در نبرد با مرگ به داد این مرد افسانه ای رسیده و قهرمان را قهرمانانه از کمند و گزند مرگ رهانیده است.

میشائیل شوماخر راننده اسبق فراری طی ۳ سال اخیر هر از چند گاهی به هوشیاری موقت رسیده ولی شایعات و اخبار گاه و بی گاه درباره وضعیت جسمانی اش در برخی رسانه ها موجب ناراحتی اعضای خانواده او شده است. خانواده شوماخر علی رغم این کم لطفی ها همواره در این مدت سکوت کردند. البته بسیاری از هواداران او هرگز نام و افتخاراتش را از یاد نبردند و حتی یک مسابقه خیریه فوتبال به یاد او برگزار شد زیرا همگان می دانیم که شوماخر تا چه اندازه عاشق فوتبال بود و همواره مسابقات فوتبال را دنبال می کرد.

پسرش میک که هم اکنون در مسابقات فرمول ۳ شرکت می کند، در روز حادثه به همراه میشائیل بود. میک شوماخر می خواهد پا در جای پای پدر قهرمان خود گذاشته و همچنان نام شوماخر را در اتومبیلرانی زنده نگاه دارد. اما هنوز هیچ کس نمی داند که آیا شوماخر قادر به تکلم، راه رفتن و بازگشت کامل به زندگی خواهد بود یا خیر. او فعلاً یک راند از نبرد بین مرگ و زندگی را رد کرده و از چنگال مرگ گریخته است اما هنوز کورس مرگ و زندگی روی این پیست ادامه دارد.

منبع: وبسایت برنامه نود

دیدگاه تان را بنویسید