تیم‌های قهرمان فوتبال اروپا + عکس

یوونتوس، بایرن مونیخ، لسترسیتی و بارسلونا از جمله قهرمانان لیگ های اروپایی در سال ۲۰۱۶ هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سال ۲۰۱۶ آخرین روزهای خود را سپری می کند. این سال با شگفتی های زیادی همراه بود که قهرمانی لسترسیتی در لیگ برتر انگلیس، یکی از آن ها به شمار می‌رود. شاگردان کلودیو رانیری توانستند با وجود تیم های بزرگ حاضر در این لیگ،  قهرمان این رقابت ها شوند.

لستر با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به آرسنال برای نخستین بار فاتح لیگ برتر شد. در ادامه به ۱۲ قهرمان باشگاه های اروپایی  اشاره می شود.

 

بارسلونا

آبی اناری ها برای دومین سال پیاپی، قهرمان لالیگا شدند. شاگردان لوییس انریکه تنها با اختلاف یک امتیاز نسبت به رئال مادرید، در رتبه نخست قرار گرفتند. اتلتیکومادرید تیم سوم این بازی ها نیز با ۸۸ امتیاز به کار خود پایان داد.

یوونتوس

بانوی پیر توانست در این فصل از عنوان خود دفاع کند و برای پنجمین فصل پیاپی جشن قهرمانی بگیرد. ناپولی رقیب این تیم در فصل ۱۶-۲۰۱۵ در فاصله ۱۱ امتیازی تیم تورینی قرار گرفت و  نایب قهرمان شد. رم نیز با ۸۰ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

بایرن مونیخ

پرافتخارترین تیم بوندسلیگا برای چهارمین سال پیاپی به عناون قهرمانی دست یافت. دورتموند با فاصله زیادی نایب قهرمان شد و بایرلورکوزن با اختلاف زیادی رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

پاری سن ژرمن

پاریسی‌ها نیز به حکمرانی‌شان در لیگ یک فرانسه ادامه دادند. این تیم با پیروزی ۹ بر صفر برابر ترویه در ۱۳ مارس برای چهارمین سال پیاپی قهرمان این بازی ها شد.

بنفیکا

بنفیکا در پرتغال توانست از عنوان خود دفاع کند. تیم شهر لیسبون با دو امتیاز اختلاف نسبت به همشهری‌اش اسپورتینگ در جایگاه دوم قرار گرفت و پورتو سوم شد.

زسکا مسکو

تیم روسی پس از دو فصل به عنوان قهرمانی در لیگ کشورش رسید. زسکا با اختلاف دو امتیاز نسبت به شگفتی ساز این بازی ها یعنی روستوف، در جایگاه نخست قرار گرفت.

بشیکتاش

این تیم پس از سال ها قهرمان سوپرلیگ ترکیه شد. بشیکتاش بالاتر از فنرباغچه قرار گرفت و برای چهاردهمین بار فاتح این رقابت ها شد.

المپیاکوس

قهرمان این فصل سوپر لیگ یونان، المپیاکوس بود. مدافع عنوان قهرمانی برای دومین سال پیاپی، با پشت‌سر گذاشتن پاناتینایکوس فاتح لیگ کشورش شد.

سلتیک

این تیم توانست برای سومین فصل پیاپی، قهرمان اسکاتلند شود. سلتیک با کسب ۸۶ امتیاز بالاتر از آبردین قرار گرفت و چهل و هفتمین قهرمانی‌اش را به دست آورد.

بروخه

قهرمان فصل ۱۶-۲۰۱۵ بلژیک، بروخه نام گرفت. این تیم پس از ۱۱ سال توانست دوباره جام قهرمانی را در این بازی ها بالای سر ببرد.

آیندهوون

آیندهوون در این فصل از عنوان خود دفاع کرد و با دو امتیاز اختلاف بالاتر از آژاکس قرار گرفت. این بیستمین جام آیندهوون در لیگ هلند بود.

کپنهاگن

کپنهاگن یازدهمین قهرمانی اش را در لیگ دانمارک جشن گرفت و توانست با ۷۱ امتیاز قهرمان این بازی ها شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید