گزارش جی پلاس

رویایی که پس از ۱۲۰ سال به حقیقت پیوست

بایرلورکوزن برای نخستین بار در تاریخ ۱۲۰ ساله خود قهرمان بوندسلیگا شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: بایرلورکوزن با پیروزی برابر وردبرمن برای نخستین بار فاتح بوندسلیگا شد. تیم ژابی آلونسو در حالی این قهرمانی را به دست آورد که هنوز پنج هفته به پایان این رقابت ها باقی مانده است. لورکوزن با برتری ۱۶ امتیازی نسبت به بایرن مونیخ به این عنوان دست یافت و به رکورد یازده قهرمانی پیاپی باواریایی ها در بوندسلیگا پایان داد. تیم آلمانی پیش از این تنها نایب قهرمانی را در سال های ۱۹۹۷، ۱۹۹۹، ۲۰۰۰، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۱ تجربه کرده بود. آلونسو با حضورش در لورکوزن به ناکامی های این تیم پایان داد و آن را به یکی از بهترین های اروپا تبدیل کرد. 

سرمربی اسپانیایی در اکتبر ۲۰۲۲ در حالی هدایت لورکوزن را بر عهده گرفت که تیم آلمانی در رتبه یکی مانده به آخر بوندسلیگا بود. همه از این انتخاب تعجب کردند چون آلونسو تنها تجربه مربیگری در تیم های پایه در اسپانیا (رئال مادرید زیر ۱۴ سال و رئال سوسیداد ب) را داشت. او در مدت زمان کوتاهی نشان داد که توانایی بالایی در مربیگری دارد و تنها یک فصل بعد با ثبت رکوردهای فوق العاده تیمش را قهرمان بوندسلیگا کرد. همچنین فرصت دارد دو جام دیگر را بالای سر ببرد. لورکوزن به فینال جام حذفی آلمان راه پیدا کرده است و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا حضور دارد. 

بایر لورکوزن

آلونسو فصل ۲۴-۲۰۲۳ را خوب شروع کرد. باشگاه بازیکنان مورد نظر سرمربی اسپانیایی را خرید و آلونسو توانست تیم مورد علاقه اش را بسازد. گرانیت ژاکا در راس تیم به همراه بازیکنان کلیدی همچون اندریش، گریمالدو، ویرتس و بونیفیس تیم قدرتمندی را تشکیل دادند. آلونسو با سیستم ۱-۲-۴-۳ توانست به بهترین شکل از توانایی های بازیکنانش بهره ببرد. لورکوزن با دفاع مستحکم، هافبک های خلاق و مهاجم های جنگنده خود به یک تیم شکست ناپذیر تبدیل شد که به سختی امتیاز از دست می داد. در نتیجه در ۲۹ هفته ۲۵ پیروزی و چهار مساوی را کسب کرد و با به ثمر رساندن ۷۴ گل و دریافت ۱۹ گل با ۷۹ امتیاز قهرمان بوندسلیگا شد. 

ویژگی بارز تیم آلونسو شکست ناپذیری اش است. لورکوزن ۴۳ بازی است که نباخته است. این تیم نه فقط در بوندسلیگا، بلکه در تمام رقابت ها رنگ باخت را ندیده است. لورکوزن تنها تیمی است که در پنج لیگ برتر اروپایی (لیگ برتر انگلیس، لالیگا، سری آ ایتالیا، بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه) شکست نخورده است. تیم آلونسو توانست از رکورد بایرن پپ گواردیولا در فصل ۱۴-۲۰۱۳ عبور کند و ۲۹ بازی پیاپی نخست فصل در بوندسلیگا را بدون باخت سپری کند. لورکوزن همچنین به رکورد ۴۳ بازی بدون شکست یوونتوس رسید و اگر در پایان هفته مغلوب وستهام نشود از این رکورد هم عبور خواهد کرد. 

بایر لورکوزن

لورکوزن در این فصل چند کامبک در دقایق پایانی و وقت های اضافه داشت و توانست امتیازهای مهمی را به دست آورد. نخستین بار برابر بایرن مونیخ اتفاق افتاد که با پنالتی پالاسیوس بازی را در دقیقه ۹۴ توانست ۲ بر ۲ مساوی کند. در هفته هفدهم بوندسلیگا باز هم پالاسیوس در دقیقه ۹۴ برای تیمش گلزنی کرد تا لورکوزن یک بر صفر برابر آگزبورگ پیروز شود. در بازی بعد مقابل لایپزیش هینکاپیه گل پیروزی تیمش را در دقیقه ۹۱ به ثمر رساند. لورکوزن برابر هوفنهایم تا دقیقه ۸۷ یک بر صفر عقب بود اما توانست با گل های اندریش در دقیقه ۸۸ و شیک در دقیقه ۹۱ برنده بازی شود. تیم آلونسو همیشه تا آخرین لحظه برای کسب نتیجه مورد نظر تلاش کرد و توانست به کامل ترین شکل ممکن قهرمان بوندسلیگا شود. 

دیدگاه تان را بنویسید