کدام کشتی‌گیران ایرانی در گزینشی المپیک رقابت می‌کنند؟

۵ کشتی گیر آزاد و فرنگی در مسابقات گزینشی المپیک برای ایران به روی تشک خواهند رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا، پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا و در روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی بیشکک برگزار خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ موفق شد در سه وزن ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم توسط رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع به سهمیه برسد. با این وصف شاگردان کاوه باید در سه وزن ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم به دنبال کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ باشند.

در لیست اولیه اتحادیه جهانی نام احمد جوان، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا برای حضور در قهرمانی قاره دیده نمی شود و به نظر می رسد اگر اتفاق خاص و غیرقابل پیش بینی ای نیفتد، این سه نفر باید در مسابقات گزینشی به روی تشک بروند.

در کشتی فرنگی نیز امین کاویانی نژاد در ۷۷ کیلوگرم و علیرضا مهمدی در ۸۷ کیلوگرم راهی این مسابقات خواهند شد. شاگردان رنگرز در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ موفق به کسب ۴ سهمیه در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شدند و حالا تنها در دو وزن باقی مانده باید به دنبال بلیت پاریس باشند.

آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک روزهای ۲۰ لغایت ۲۳ اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه و در سطح جهانی برگزار می‌شود که با توجه به فاصله کمتر از ۳ هفته این مسابقات نسبت به مسابقات گزینشی قرقیزستان، در صورت عدم نتیجه در بیشکک، کادرفنی باید تمهیدات لازم را برای حضور نفرات جایگزین در این مسابقات بعمل آورد.

مسابقات المپیک پاریس روزهای ۱۵ تا ۲۱ مردادماه سال آینده و در ۱۸ وزن المپیکی (۶ وزن مردان آزاد، ۶ وزن مردان فرنگی، ۶ وزن زنان) برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید