جی پلاس؛

چندخط درباره بیانیه اعتراضی استقلال؛ علیه تقلیل دادن!

استقلال مقابل مس رفسنجان روز خوبی نداشت و بازی را واگذار کرد اما بیانیه سه شنبه شب باشگاه، به دنبال مقصر جلوه دادن داور است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ "استقلال در رفسنجان غافلگیر شد." هر کس که بازی سه شنبه دو تیم در جام حذفی را تماشا کرده باشد، احتمالا گزاره مذکور را تایید می کند. استقلال در روزی مقابل تیم محرم نویدکیا شکست خورد که باید پذیرفت که مس، نمایش بهتری داشت. آن ها بعد از پنالتی از دست رفته آبی ها تقریبا توانستند بر بازی مسلط شوند و با حرکات ترکیبی متعدد و سرعت بالا از کناره ها در فاز تهاجمی، نفس استقلال مدعی را بریدند و توانستند در جام حذفی شگفتی آفرین شوند و صدرنشین شایسته لیگ برتر را کنار بزنند.

پایان 90 دقیقه اما پایان اخبار و حواشی این بازی نبود. سه شنبه شب و یک روز پس از این مسابقه، باشگاه استقلال با انتشار بیانیه ای، تصمیمات داوری را عامل شکست این تیم در جام حذفی دانست و حتی بحث را به سمتی برد که گویی عمدی در کار است تا استقلال با تصمیمات داوری شکست بخورد. باشگاه مس رفسنجان هم پاسخی کوتاه به بیانیه استقلال داد و آن را غیر حرفه ای دانست.

بیانیه ای برای تقلیل دادن

حربه بیانیه نویسی پس از شکست اما به نظر می آید که اثرگذاری سابق را نداشته باشد. مخصوصا اگر همگان شاهد این باشند که تیم بازنده، در زمین روز خوبی نداشته و به حق، نتیجه را واگذار کرده. بر فرض هم اگر داور در بعضی صحنه ها اشتباه کرده باشد، نباید به طور کلی کیفیت فنی حریف را زیر سوال برد و کل فرایند پیروزی حریف و ضعف تیم خودی را به سوت های اشتباه داور مسابقه تقلیل داد.

در مسابقه حذفی مس رفسنجان و استقلال، همانطور که استقلالی ها در برخی صحنه ها مدعی اشتباهات داوری هستند، مسی ها هم بر این باورند که یک ضربه پنالتی به سود آن ها اعلام نشده. در پایان می توان گفت که هر مسابقه ای احتمالا پر از اتفاقات و اشتباهات مختلف باشد و گاهی یک تیم از آن سود می برد و گاهی دچار ضرر می شود. بنابراین نباید ضعف ها و ایرادات فنی را پشت چنین چیزهایی پنهان کرد بلکه در درجه اول باید به کیفیت تیم برنده احترام گذاشت و در ادامه هم مشکلات تیم خودی را برطرف کرد.

دیدگاه تان را بنویسید