سرنوشت تلخ در انتظار استقلال و پرسپولیس

مدیر مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال می گوید اگر مشکل مالکیت استقلال و پرسپولیس حل نشود این دو تیم مجوز حرفه ای دریافت نمی کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مصطفی زارعی مدیر مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال در گفت و گویی تلویزیونی گفت:‌ ما جزو ۶ فدراسیونی هستیم که در آسیا مجوز لیگ فوتسال را راه اندازی کرده است. جزو ۷ فدراسیونی بودیم که مجوز بانوان را صادر کرده است و جز ۲۳ فدارسیونی هستیم که علاوه بر لیگ برتر، سیستم لیگ یک آن نیز مجوز دارد. باشگاه‌ها هرگونه بدهی اثبات شده قطعی داری حکم را ۱۱ دی ماه دارند فرصت دارند تا ۱۱ فروردین ماه تسویه کنند و اگر نکنند مجوز آنها صادر نمی‌شود. بارگذاری مدارک تا ۵ اردیبهشت ماه است.

وی در خصوص دلایل حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما ۳۵ معیار داریم و باشگاه‌ها باید این مدارک را بارگذاری کنند. باشگاه استقلال در دو مورد هیچ چیزی را آپلود نکرده بود و قطعا مشخص بود که ما نمی‌توانستیم به آن ها مجوز بدهیم. در مورد استقلال ما استعلام گرفتیم و استقلال نتوانست مجوز بگیرد.

مدیر مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال گفت: ما نمی‌توانیم هرکاری که دلمان می‌خواهد انجام بدهیم و اگر مجوزی که فدراسیون صادر می‌کند مشکل داشته باشد، کنفدراسیون فوتبال آسیا،‌ فدراسیون فوتبال را جریمه یا حتی تعلیق می‌کند. دو سال گذشته فدراسیون فوتبال مجوز استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر صادر شد اما کنفدارسیون آسیا علاوه بر محرومیت این دو تیم ما را نیز تعلیق کرد. هشدارها را بارها داده‌ایم. مسائل حقوقی و هم مالی را عرض کردیم و دو باشگاه تلاش می‌کنند تا مستندات را ارائه کنند و مدارک را بارگذاری نمایند. از طرف فدراسیون فوتبال هر خدمتی از دست ما بر بیاید برای این دو باشگاه می‌کنیم و امیدوارم امسال مشکلی پیش نیاید.

وی در واکنش به اینکه چرا تیم‌های عربستانی با مالکیت مشترک محروم نمی‌شوند، گفت: نوع کنترل آنها فرق دارد. تا همین ۲ سال پیش حکم دو مدیرعامل استقلال و پرسپولیس را مستقیم وزیر ورزش امضا می‌زد و مجمع ‌آنها مشترک است. این یعنی کنترل دو باشگاه دست یک سیستم است و در یک شکل حقوقی کار می‌کنند. این مشکل ما نیست منچسترسیتی در آسیا و اروپا مالک مشترک دارد مثل ژیرونا است. در عربستان هم ساختاری کار را حل می‌کنند و هم جدا کنترل می‌کنند. این برای این است که شایعه تبانی از بین برود و هیچ مشکلی نباشد. امسال در دستور العمل لیگ نخبگان آسیا نیز این موضوع قید شده است.

مدیر مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال در مورد دلیل عدم واگذاری سرخابی‌ها گفت: متأسفانه گروهی در ایران هستند که اصلا دوست ندارند این دو باشگاه واگذار شود. کار تا یکجاهایی خوب پیش می‌رود ولی این گروه سریعا وارد عمل می‌شود. انگار منفعت‌شان در این است که این دو باشگاه بدون مالک بمانند. خوشبینم که مشکل مالکیت استقلال و پرسپولیس حل شود. ولی اگر حل نشود، مجوز حرفه‌ای نمی‌گیرند.

 هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای کسب مجوز حرفه‌ای استادیوم آزادی را معرفی کرده‌اند. این ورزشگاه نقایص بزرگ و کوچک زیادی دارد. موردی که برای مجوز حرفه‌ای ایجاد مشکل می‌کند، نقص نرم افزاری است. طرح خروج اضطراری استادیوم یا گواهی ایمنی آن که مشخص نیست.

وی در مورد مشکل بدهی های مالیاتی سرخابی ها گفت: فکر نمی‌کنم که اگر این بدهی‌های مطرح برای دو باشگاه پرداخت شود، مشکلی برای مجوز حرفه‌ای به‌وجود بیاورد. می‌شود گفت تکلیف این دو باشگاه با مالیات مشخص شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید