جی پلاس

والیبال زنان ایران دور خودش می چرخد!

والیبال زنان ایران سال های سال است اسیر یک دور باطل شده و هیچ گاه مسئولان فدراسیون فکر جدی برای پیشرفت این بخش انجام نمی دهند و جزو اولویت هایشان نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فدراسیون والیبال در اعلام کرد که پدیده بلوری زاده به عنوان سرمربی جدید تیم زیر 20 سال دختران ایران انتخاب شده است. این تیم در سال جاری میلادی باید در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت کند. بلوری زاده پیش از این هم سرمربی گری تیم ملی در همین رده را در اختیار داشت.

یکی از مواردی که سالیان سال است در والیبال زنان ایران به چشم می خورد بی برنامگی و گرفتاری در دور باطل است!

اسامی مختلف و گاهی تکراری در رده های مختلف روی نیمکت تیم ملی می نشینند اما هیچ گاه پیشرفت چشمگیری رخ نداده است. در واقع تک تک نفراتی که به عنوان سرمربی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان معرفی می شوند بدون داشتن هدف خاص فدراسیون به نفر اول نیمکت تیم ملی تبدیل می شوند.

بیشتر این مربیان فقط در یک تورنمنت سرمربی بودند یا بیشتر ماه های سال اردوها تعطیل بود و فرصتی برای تیم سازی به معنای واقعی وجود نداشت.

نمی توان به مربیان و کادرفنی تیم ها ایرادی گرفت چرا که با توجه به رویه فدراسیون هیچ گاه مسئولان به دنبال پیشرفت و توسعه والیبال زنان نبوده اند. بارها نواب رئیس یا شخص رئیس فدراسیون از لزوم پیشرفت والیبال ایران در بخش زنان صحبت کردند اما شرایط فعلی نشان می دهد این شعار هیچ گاه به مرحله اجرایی نرسیده و در اصل همتی برای عملی شدن آن وجود ندارد.

یک دوره پنجم، دوره دیگر هفتم، یک دوره دیگر ششم و ... این نتایج تکراری تیم های مختلف زنان در تورنمنت های آسیایی بوده و روند انتخاب سرمربیان هم نشان می دهد که هیچ چشم اندازی برای این بخش وجود ندارد. در رده پایه استعدادیابی هدف داری صورت نمی گیرد و حتی میان تیم ها و کادرفنی هم تناسبی نیست. به نظر نمی رسد روند بی برنامگی والیبال زنان ایران به این زودی به پایان برسد چرا که در سال های اخیر هیچ یک از روسا یا سرپرست ها اولویت شان پیشرفت زنان نبوده و نیست.

دیدگاه تان را بنویسید