در گفت و گو با جی پلاس

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال: موتا خوب بود می ماند؛ بد بود می رود!

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال درباره قرارداد پائز به سرمربی جدید تیم ملی گفت: من فکر می‌کنم بهترین فرصت برای ما همین قرارداد چهار ماهه است چون هزینه دارد؛ مربی در هر حال پول خود را می‌گیرد اگر بد بود می‌رود اگر هم عملکرد خوبی داشت می‌ماند.

لینک کوتاه کپی شد

ناصر میرفخرایی عضو کمیته فنی و هیات رئیسه فدراسیون والیبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس،  در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی گفت: پروسه انتخاب سرمربی به زمان داورزنی برمی‌گردد که با 13 نفر از مربیان طراز اول دنیا صحبت کرد. از میان آنها 10 نفر به دلیل این که با باشگاه و تیم ملی قرارداد دارند اعلام کردند نمی‌توانند به ایران بیایند و سه نفر گفتند شاید بتوانیم شرایط‌مان را برای این کار درست کنیم اما در جلسه کمیته فنی دو نفر انصراف دادند در نتیجه یک گزینه ماند که مصادف شد با سفر مرادی سرپرست فدراسیون؛ در این سفر چند گزینه دیگر هم معرفی شد و باز جلسه برگزار کردیم که از میان پنج گزینه گفتیم دو گزینه بهتر هستند و در نهایت موریس موتا انتخاب شد.

او افزود:  طبق اطلاعاتی که از موتا داریم بیشتر دستیار بوده اما دستیار مربیان بزرگ مانند رزنده و در خیلی از موفقیت‌های تیم برزیل نقش داشته است. به هر حال والیبال ما آسیب دیده و این ویژگی باعث می‌شود مربیان بزرگ سخت تر ورود کنند؛ هم ما می‌دانیم هم مربیان بزرگ که شانس کمی برای کسب سهمیه المپیک داریم. در هر صورت موتا یک کارایی دارد که مورد تایید مربیانی که در کنارش کار کرده‌اند قرار گرفته و تیم ملی ما هم نیاز به کسی دارد که شرایط را به حال و هوای سه سال پیش برگرداند. موریس می‌داند حضور ما در المپیک سخت است اما مردم انتظار دارند تیم ملی بازی خوبی انجام بدهد و از پیش بازنده نباشد.

 

میرفخرایی در پایان صحبت‌های خود درمورد مدت زمان کم قرارداد سرمربی جدید تیم ملی والیبال نیز تصریح کرد: ما بیشتر از چهار ماه قرارداد نمی‌بندیم چون فدراسیون رو به تغییرات است و ریاست جدید فدراسیون ممکن است با موتا به توافق نرسد اما بعد از لیگ ملت‌ها و المپیک اگر دیدند توانایی این را دارد که تیم ملی ما را هدایت کند قرارداد را تمدید می‌کنند در غیر این صورت قطع همکاری می‌شود. من فکر می‌کنم بهترین فرصت برای ما همین قرارداد چهار ماهه است چون هزینه دارد؛ مربی در هر حال پول خود را می‌گیرد اگر بد بود می‌رود اگر هم عملکرد خوبی داشت می‌ماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید