جی پلاس؛

کلینزمن و فرصت جبران حسرت 2006 با کره جنوبی

یورگن کلینزمن تیم ملی فوتبال کره جنوبی را به نیمه نهایی جام ملت های آسیا رسانده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یورگن کلینزمن در شرایطی به همراه تیم ملی فوتبال کره جنوبی به مرحله نیمه نهایی رقابت های جام ملت های آسیا رسیده است که خیلی ها شاید در ابتدای تورنمنت، تصور چنین دستاوردی را برای او و تیمش نمی کردند.

نمایش های متزلزل کره جنوبی در دور گروهی، تردیدهایی را نسبت به احتمال موفقیت این تیم در جام ملت ها ایجاد کرده بود اما دو نمایش متفاوت مقابل دو تیم مدعی و بزرگ جام یعنی عربستان و استرالیا و پیروزی مقابل آن ها، به کلی نظرات را نسبت به تیم یورگن کلینزمن تغییر داد. کره ای ها حالا به همراه مربی آلمانی خود در نیمه نهایی باید به مصاف اردن بروند. تیمی که در دور گروهی یقه کره را گرفت و چشم بادامی ها به نتیجه ای بهتر از تساوی 2-2 دست نیافتند.

کلینزمن حالا در بازی عصر امروز مقابل اردن، می خواهد حسرتی بزرگ برای خود را هم جبران کند. سال 2006 او یکی از آماده ترین و جذاب ترین تیم های ملی تاریخ فوتبال آلمان را رهبری کرد اما آن تیم در نیمه نهایی به سد سخت ایتالیای مارچلو لیپی برخورد کرد و نتوانست حریف تجربه و کیفیت بالای لاجوردی پوشان شود. کلینزمن این فرصت را داشت تا در خاک آلمان، جام جهانی را بالای سر ببرد اما در آخرین قدم برای صعود به فینال، از این مهم محروم شد. او حالا با کره جنوبی دیگر دوست ندارد در نیمه نهایی زمینگیر شود و به چیزی جز صعود به فینال فکر نمی کند. دستاوردی که کره جنوبی در بازی های قبلی نشان داده لیاقت آن را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید