کلینزمن: فقط اردن، فعلا به ایران و قطر فکر نمی کنم

سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی تمام تمرکزش را روی دیدار نیمه نهایی مقابل اردن معطوف کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یورگن کلینزمن در نشست خبری قبل از بازی تیم‌های ملی کره جنوبی و اردن در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: من خیلی هیجان زده هستیم که به نیمه نهایی رسیده ایم و قرار است با اردن بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی کره جنوبی درباره عملکرد اردن در بازی‌های قبلی یادآور شد: آنها از گروه خیلی خوبی آمده اند. سرمربی آنها نیز تیم خیلی خوبی تشکیل داده است. ما تشنه بازی فردا هستیم و می‌خواهیم باز هم ببریم. هدفی جز رسیدن به بازی نهایی نداریم.

کلینزمن در خصوص بازیکنان خود تاکید کرد: شرایط تیم واقعاً غرور آفرین است و می‌خواهیم با انرژی زیادی که داریم به مرحله بعد برسیم.

سرمربی گره درباره انگیزه‌های شخصی اش برای کسب قهرمانی در جام ملت‌های آسیا یادآور شد: من باور دارم زندگی در لحظه است. من می دانم زندگی درگذشته و اتفاقات مربوط به آن نیست. اعتقاد دارم که باید ببینی زندگی چه چیزی در مرحله بعدی برای تو می‌خواهد. این اولین جام ملت‌های آسیای من است که بسیار جذاب بوده است. ما می‌خواهیم بازی به بازی پیروز شویم و می‌دانیم که می‌توانیم به هدفمان برسیم‌. من از هر ثانیه بودن در این تورنمنت لذت می‌برم.

کلینزمن با شوخی خاص خود در نشست‌های خبری این دوره از بازی‌ها درباره ویژگی قابل توجه کره در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: به جلو نگاه می‌کنیم و می‌خواهیم به همه چیز برسیم حتی چیزی که رسانه‌ها می‌گویند. بازیکنانم باتجربه و باانگیزه در حال تلاش برای رسیدن به فینال هستند. خیلی از آنها خانواده‌هایشان را به قطر آورده‌اند تا راحت باشند. ما به خودمان اطمینان داریم و برای وقت اضافه و پنالتی هم آماده هستیم.

او در پاسخ به این سوال که «از بین ایران و قطر کدام حریف را در فینال ترجیح می‌دهید؟» گفت: ما به فینال فکر نمی‌کنیم و فقط به دنبال بردن اردن هستیم.

سرمربی کره‌جنوبی درباره استرس بسیار بالای تیمش بعد از ۶۸ سال دوری از جام قهرمانی قاره کهن گفت: در حال حاضر در رقابت‌ها حضور داریم. انتظارات برای هر کشوری در اول تورنمنت سخت است. به مرور بهتر می‌شوید و پیشرفت می‌کنید. اگر به گذشته نگاه کنید، آرژانتین اولین بازی را به عربستان در جام جهانی باخت چون فشار زیادی روی آنها بود اما به مرور راحت‌تر ادامه دادند. این یک پروسه است. ما بازی‌های درام و سخت زیادی داریم. الان می‌دانیم که می‌توانیم این کار را بکنیم و خیلی مثبت نگاه می‌کنیم. ما جلو می‌رویم تا با آن مواجه شویم. این اتفاق خیلی روانشناختی است. این یک ماراتن بود که ما تقریباً به آخرش نزدیک شده‌ایم.

کلینزمن درباره توان فنی بالای تیمش در بازی‌هایی که به وقت اضافه کشیده شده است گفت: قطعات کوچک یک پازل را کنار هم گذاشتیم و برای این جام به خوبی آماده هستم. ما تشنه پیروزی هستیم. آنها از نظر ذهنی و فیزیکی آماده هستند. من به عنوان مربی باید بازیکنان و توانایی‌هایشان را گرد هم جمع کنم تا از آنها استفاده کنم. باید روی قدرتمان متمرکز شویم و نقاط قوت آنها را مهار کنیم چرا که آنها بازیکنانی با توانایی فردی خوب در اختیار دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید