فرزاد آشوبی در گفت و گو با جِی پلاس:

ایران مقابل ژاپن همانی بود که می خواستیم!

بازیکن سابق فوتبال ایران گفت: اگر بچه‌ها عملکرد دقیق تری از خودشان نشان می‌دادند قبل از دقیقه 94 مقابل ژاپن به گل دوم می‌رسیدیم.

لینک کوتاه کپی شد

فرزاد آشوبی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص دیدار تیم‌های ملی ایران و ژاپن و صعود به نیمه نهایی جام ملت‌ها گفت: به نظرم شروع بازی ما اشتباهاتی داشت؛ این که تمایل داشتیم بازی را از انتهای زمین بسازیم برای ما ایده‌آل نبود چون این سبک از بازی نیازمند مهارت بالایی است که در تمرینات و ایده پردازی‌ها بدست می‌آید. من مخالف این مدل بازی مقابل ژاپن بودم که چوبش را هم خوردیم اما نیمه دوم را کاملا به شکلی متفاوت شروع کردیم و با خارج کردن خط هافبک ژاپن با استفاده از توپ‌های بلند عملا قدرت این تیم را از بین بردیم و به خوبی توانستیم تیم برتر باشیم. من معتقدم اگر بچه‌ها عملکرد دقیق تری از خودشان نشان می‌دادند قبل از دقیقه 94 به گل می‌رسیدیم. در مجموع نمایشی بود که از تیم ملی انتظار داشتیم و دلچسب بود که با یک نیمه دوم فوق‌العاده همراه شد.

 

او با بیان این که بازیکنان آنقدر خوب بودند که نبود طارمی احساس نمی‌شد تصریح کرد: مهدی طارمی بازیکن فوق‌العاده‌ای است و می‌تواند موثر باشد. این بازی یک نکته خوب برای ما داشت که تا دو بازی آینده که در پیش داریم می‌توانیم پلن‌های دیگر را هم آزمایش کنیم؛ الزامی نیست که حتما با داشتن سردار آزمون و طارمی دو مهاجم مرکزی بازی کنیم؛ ما در خط هافبک بازیکنی با خصوصیات شماره 8 سطح بالا را در اختیار نداریم. به نظرم ترکیب بازی با ژاپن می‌تواند در دو بازی آینده برای کادر فنی روشنگر باشد.

آشوبی در خصوص حضور محمد محبی در ترکیب تیم گفت: این کار تصمیم هوشیارانه و عاقلانه‌ای بود به خاطر مدل بازی این بازیکن و انرژی زیادی که می‌تواند برای ما به همراه داشته باشد. در نیمه دوم ما تصمیم گرفتیم مستقیم تر فوتبال بازی کنیم و به این شکل کیفیت فیزیکی محبی و سرعت انفجاری‌اش خیلی بدرد ما خورد.

بازیکن سابق فوتبال ایران در خصوص دیدار بعدی ایران در نیمه نهایی جام ملت‌ها تصریح کرد: با توجه به داشته‌هایمان ما دست برتر را خواهیم داشت. کاملا محتمل است که خودمان را پیروز بدانیم البته این به معنای غرور یا دست کم گرفتن حریف نیست چون قطر شایستگی خاص خودش را دارد اما واقعیت این است که به لحاظ داشتن نفرات ما شرایط بهتری داریم پس می‌توانیم خوش بین باشیم که از حریف عبور کنیم ولی کار خیلی سختی خواهیم داشت و نیاز داریم بازی در سطح بالایی باشد و تمام مجموعه بالاترین کیفیت خودشان را ارائه بدهند.

فرزاد آشوبی در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط  تیم  ملی فکر می‌کند پس از سال‌ها حضور در فینال را دوباره خواهیم دید یا نه گفت: این که چه اتفاقی می‌افتد کاملا غیر قابل پیش بینی است اما فکر کنم بازی به بازی باید جلو برویم و متناسب با حریف و شرایط عمل کنیم بهتر است. البته عملکرد باید با بهترین کیفیت و کمترین میزان اشتباه همراه باشد؛ رسیدن به فینال قابل دسترس است و تک بازی آخر هم شرایط خودش را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید