جی پلاس

AFC با فدراسیون و سازمان لیگ ایران فرق دارد، آقایان!

دبیر فدراسیون فوتبال از موافقت نکردن AFC با تغییر زمان برگزاری بازی ایران و ژاپن گلایه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بعد از پیروزی سخت و نفس گیر ایران مقابل سوریه در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا 2023، رئیس فدراسیون فوتبال در نامه ای از مسئولان برگزاری مسابقات و AFC درخواست کرد تا زمان بازی ایران و ژاپن تغییر کند. این بازی قرار است روز شنبه ساعت 15 در ورزشگاه اجوکیشن سیتی برگزار شود اما مسئولان فوتبال ایران درخواست تغییر زمان بازی را داشتند.

درخواستی که از ابتدا هم غیرمعقول بود و به نظر می رسید که کنفدراسیون فوتبال آسیا اصلا پاسخی به آن ندهد اما امروز دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفت و گویی از این موضوع انتقاد کرده است.

نبی درباره پاسخ ندادن AFC به درخواست ایران گفت: «این بازی یک فینال زودرس برای ایران و ژاپن است و بازی نیز در ورزشگاه آجوکیشن سیتی برگزار خواهد شد، ورزشگاهی که در آنجا با امارات بازی کردیم. چند موضوع قابل طرح وجود دارد، نخست بحث رعایت فاصله 72 ساعت برگزاری بازی‌هاست. استانداردهای فیفا به لحاظ فیزیولوژی و سلامتی بازیکنان رعایت فاصله بازی است. مقررات AFC ‌برای فاصله بازی‌ها حداقل 48 ساعت است که غیرمتعارف با استانداردهای جهانی است. درخواست تغییر زمان بازی را به AFC دادیم که جواب خاصی ندادند و بازی در زمان تعیین شده برگزار می‌شود.»

مسئولان فوتبال ایران در شرایطی این صحبت ها را مطرح می کنند که انگار نه انگار خود مهدی تاج، سال ها در مناصب بالای فوتبال آسیا بوده و می داند برنامه چنین تورنمنت های مهمی، از مدت ها قبل تنظیم شده و با نگاهی ساده به نمودار رقابت ها می توان مسیر هر تیم، زمان بازی و برگزاری آن ها را ارزیابی کرد. حالا اما رئیس فدراسیون فوتبال و دبیر کل او گویی فوتبال آسیا و تورنمنت به این مهمی را با لیگ ایران و بازی های آن اشتباه گرفته اند که در فاصله 72 ساعت تا برگزاری بازی، درخواست تغییر زمان آن را دارند. درست است که آن ها به قوانین خلق الساعه فوتبال ایران عادت کرده اند و برایشان عادی است که برنامه هر بازی در طول یک فصل بارها تغییر کند و حتی تیم ها برنامه هفته بعد خود را ندانند، اما برگزاری مسابقات حرفه ای در سطح یک قاره تومنی هفت صنار با این شرایط فرق می کند و بهتر است روسای فدراسیون فوتبال ایران با این صحبت ها بیش از پیش خود را زیر سوال نبرند.

دیدگاه تان را بنویسید