مظلومی: آزمون سرحال نبود/ بازی با ژاپن شوخی بردار نیست

کارشناس و پیشکسوت فوتبال معتقد است تکرار اشتباه های بازی با سوریه در دیدار مقابل ژاپن به فاجعه می انجامد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پرویز مظلومی درباره دیدار تیم ملی کشورمان مقابل سوریه و صعود سخت به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به فارس گفت: بازی خیلی سختی بود. نتیجه دست کم گرفتن حریف همین است. همه می‌گفتند سوریه را راحت می‌بریم اما سوریه را باید در زمین برد نه بیرون از زمین!

عصبی شدیم و بعد از اخراج طارمی همه چیز دست سوریه افتاد

وی افزود : بااین حال تا قبل از اخراج طارمی باید 3-4 گل به تیم حریف می‌زدیم. سبک کار مربی حریف و دفاع کردنشان مشخص بود. آن‌ها فضا را کاملا گرفته بودند و مقداری هم ما را عصبی کردند. بچه‌ها موقعیت‌ها را خیلی راحت از دست می‌دادند. شاید به خاطر نداشتن تمرکز، نتوانستند از شانس‌ها به خوبی استفاده کنند. موقعیت‌های زیادی را خراب کردیم. هرچند دروازه‌بان آن‌ها نیز روز خوبی را پشت سر گذاشت.

مهاجم اسبق تیم ملی گفت: بعد از اخراج طارمی همه چیز دست حریف افتاد و مجبور به دفاع شدیم. از نوع بازی، سبک کار ما و تعویض‌های‌مان مشخص بود که به دنبال پنالتی هستیم. کار درستی هم بود چون دروازه‌بانی داریم که پنالتی گیر است. علاوه بر این پنالتی زنان خوبی هم داریم. 10 نفره شدن در این شرایط، کار را خیلی سخت می‌کند. هرچند نباید فراموش کنیم اگر مقابل تیمی بهتر از سوریه قرار می‌گرفتیم، کارمان سخت‌تر می‌شد.

سوریه زور بردن ما را نداشت

کارشناس فوتبال با اشاره به تیم حریف، گفت: سوریه هم تیم جانداری نبود که بخواهد ما را شکست بدهد. حتی وقتی هم 10 نفره شدیم، آنچنان زوری نداشت. موقعیت خاصی هم ایجاد نکرد ولی باید خیلی هوشیار باشیم. 120 دقیقه بازی کردن خیلی به تیم ما فشار آورد و این مساله برای بازی با ژاپن مهم است. باید بازیکنان به خوبی ریکاوری کنند تا این خستگی رفع شود. بازی با ژاپن بازی راحتی نخواهد بود. بازی این تیم (در مرحله یک هشتم) نسبت به ما راحت تر بود و فشار زیادی را تحمل نکردند.

تکرار این اشتباهات مقابل ژاپن، می‌تواند فاجعه ساز شود

مظلومی تصریح کرد: مشکلاتی در تیم ما، مخصوصا در خط دفاعی وجود داشت که این اشتباهات باید برطرف شوند. اگر مقابل ژاپن این موقعیت‌ها را بدهیم، به راحتی از آن‌ها نمی‌گذرند. باید در فاز دفاع تیمی باید محکمتر باشیم. طارمی را هم نداریم و کارمان در خط حمله سخت تر می‌شود. باید خیلی مراقب ژاپن باشیم. این تیم خیلی سرعت دارد و اگر مدافعان ما اشتباهات بازی با سوریه را در آن بازی تکرار کنند، شاید فاجعه به بار بیاید.

این مرحله برای ما آسان بود، خودمان سختش کردیم

وی افزود: خداراشکر از این مرحله عبور کردیم اما به قول معروف، مردیم تا بردیم! اگر تیم را برای قهرمانی برده‌ایم نباید اجازه بدهیم کار به اینجا برسد. هرچند معتقدم اصلا فشار قهرمانی را باید از تیم برداریم. بااینحال مشخص است که تیم منسجمی داریم. در رفتار بچه‌ها، مشخص بود اتحاد و یکدلی خیلی خوبی وجود دارد. در کنار این ویژگی، خدا هم به آن‌ها کمک کرد تا از این مرحله آسان که خودمان سختش کردیم، بگذریم.

اشتباهات زیادی در پاسکاری و حرکات تیمی داشتیم

مظلومی درمورد اینکه پس از گل سوریه، تیم ملی کشورمان دچار افت روحی شدیدی شد به طوریکه به نظر می‌رسید با اختلاف 2 گل عقب افتاده و این مساله در سخت شدن بازی تاثیر زیادی داشت، گفت: فکر نمی‌کردیم سوریه به ما گل بزند. تا این حد حریف را ضعیف دیده بودیم. همه کارشناسان و هرکه صحبت می‌کرد، سوریه را از پیش باخته می‌دیدند ولی وقتی گل خوردیم، شرایطی شد که انگار بچه‌ها همه چیز را از دست داده‌ند. تیم ما به هم ریخت و تمرکز تیمی کاملا از بین رفت. اشتباهات زیادی در پاس دادن و حرکات تیمی داشتیم. ان‌شاالله امیر قلعه نویی و همکارانش، در این 3 روز اشتباهات را برطرف کنند چون بازی با ژاپن شوخی بردار نیست.

آزمون سرحال نبود، کادرفنی باید از نظر روحی بازیکنان را برگرداند

وی افزود: اگر از سد ژاپن عبور کنیم، راه ما برای قهرمانی هموار می‌شود. نکته منفی بازی با سوریه این بود که طارمی را از دست دادیم و او را در بازی یک چهارم نهایی نداریم. سردار آزمون هم نسبت به بازی‌های قبلی، سرحال نبود که دلیلش را نمی‌دانم. کادرفنی این را می‌داند و باید از نظر روحی بچه‌ها را برگرداند. هرچند اینکه تیمِ 10 نفره، برگشت و حریف را شکست داد و شادی بازیکنان نشان می‌دهد از نظر روحی دچار آسیب نشده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید