جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

کوپر: از بازی راضی اما از نتیجه ناراحت هستم

سرمربی تیم ملی سوریه از عملکرد شاگردانش مقابل ایران تمجید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هکتور کوپر پس از شکست تیم ملی فوتبال سوریه برابر ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، اظهار داشت: از عملکرد تیم ملی سوریه بسیار راضی هستم، اما از نتیجه ناراحت هستم.

وی با بیان اینکه شاگردانش در ضربات پنالتی بدشانس بودند، خاطرنشان کرد: بازیکنان ما بسیار از خودگذشتگی کردند. وقتی ایران یک بازیکن کمتر داشت، به دنبال پیروزی بودیم. با این حال ایران تیمی بسیار قدرتمند است و فضاها را به خوبی بسته بود.

سرمربی سوریه، ایران را یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا برشمرد و گفت: از عملکرد سوریه در این جام بسیار راضی هستم. ما در این جام مقابل تیم‌های قدرتمندی بازی کردیم. ایران با یک بازیکن کمتر هم به‌خوبی دفاع کرد و تیم سرسختی بود. ما راه‌های دیگری از چپ و راست را برای گلزنی امتحان کردیم، اما در ضربه آخر ناموفق بودیم و نتوانستیم فرصت‌های بیشتری بسازیم.

کوپر در مورد وضعیت ادامه همکاری خود با فدراسیون فوتبال سوریه بیان کرد: از فدراسیون سوریه و رسانه‌ها تشکر می‌کنم که نقش مهمی در عملکرد تیم در جام ملت‌های آسیا ایفا کردند. هفته آینده جلسه‌ای با مقامات فدراسیون سوریه خواهیم داشت و تصمیم می‌گیریم که با هم ادامه خواهیم داد یا اینکه گزینه دیگری خواهم داشت.

وی با اشاره به تقابل شاگردانش با بزرگان آسیا تصریح کرد: مقابل سه تیم از قوی‌ترین تیم‌های آسیا بازی کردیم؛ یعنی مقابل ازبکستان، استرالیا و ایران. ما برای ساختن تیمی جدید به جام ملت‌های آسیا آمدیم. بازیکنان در هر بازی اعتمادبه‌نفس بیشتری گرفتند. از بازیکنان سوریه که تمام توان خود را در این سه بازی گذاشتند، تشکر می‌کنم.

سرمربی سوریه درباره راز درخشش این تیم در جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: هیچ رازی در کار نیست؛ به‌جز تلاش زیاد. همه اعضای تیم ملی برای بالا بردن پرچم سوریه تلاش کردند و حالا چنین تیمی ساخته‌ایم. بازیکنان ما بسیار متواضع بودند و من از داشتن آنها خوشحال و راضی هستم. به این بازیکنان افتخار می‌کنم.

کوپر در مورد سخن پایانی خود خطاب به مردم سوریه اظهار داشت: پیام من به مردم سوریه این است که همچنان از این تیم حمایت کنید و صبر داشته باشید. تیم جدیدی متولد می‌شود و خون تازه‌ای به رگ‌های فوتبال سوریه تزریق خواهد شد. موفقیت‌های بیشتری در پیش است و دوست دارم کارهای بیشتری برای مردم سوریه انجام بدهم.

دیدگاه تان را بنویسید