جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

ایران 1(5)- (3) 1 سوریه؛ یک صعود ضعیف!

ایران با پیروزی دشوار مقابل سوریه حریف ژاپن در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا از ساعت 19:30 با قضاوت کیم جونگ هیوک کُره ای به مصاف سوریه رفت که در ضربات پنالتی مقابل این تیم به پیروزی رسید. بازی دو تیم در 120 دقیقه با تساوی 1-1 به پایان رسید و در ضربات پنالتی ایران 5-3 پیروز شد.

شاگردان قلعه نویی با پیروزی بر فلسطین، هنگ کنگ و امارات با 9 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه C به این مرحله رسیدند و سوریه هم با 4 امتیاز و سومی در گروه B به این مرحله رسید.

ایران شنبه 14 بهمن از ساعت 15 برای صعود به نیمه نهایی مقابل ژاپن قرار می گیرد.

 

ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، شجاع خلیل زاده، روزبه چشمی، رامین رضاییان، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، مهدی قایدی، مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش

سوریه: احمد مدنیه، ایهم اوسو، موید العجان، عبدالرحمن ویس، خلیل الیاس، ایزاکیل العم، ثائر کروما، محمود الاسود، عمار رمضان، ابراهیم هیسار و عمر خریبین

در دقیقه 8 سردار آزمون روی پاس جهانبخش صاحب موقعیت شد که مدینه توپ را دور و در ادامه داور آفساید اعلام کرد. ایران تلاش زیادی داشت که خیلی زود گلزنی کند و همین باعث برخی ناهماهنگی ها و عجله در کار بازیکنان شود. دقیقه 25 شوت مهدی قایدی با واکنش مدینه رو به رو شد و یک کرنر برای ایران به دست آمد. روی همین کرنر حاج صفی هم شوتی روانه دروازه سوری ها کرد که بازهم دروازه بان آن ها توپ را مهار کرد. جدی ترین موقعیت بازی دقیقه 30 ایجاد شد که طارمی روی پاس خوب قایدی در موقعیت تک به تک قرار گرفت؛ او ضربه نهایی را نزد و توپ را در عرض پاس داد اما کسی نبود که از این موقعیت استفاده کند. دقیقه 33 بعد تنه ایهم اوسو به طارمی باعث شد داور کره ای برای ایران پنالتی بگیرد. خود طارمی پشت توپ ایستاد و برخلاف جهت دروازه بان توپ را به گل تبدیل کرد. آزمون در دقیقه 44 هم صاحب یک موقعیت خوب شد اما در محوطه جریمه تعادلش برهم خورد و فرصت از دست رفت. نیمه اول با همان یک گل به سود ایران به پایان رسید.

آزمون دقیقه 52 با پاس خوب جهانبخش با دروازه بان سوریه تک به تک شد اما بازهم مدنیه و مدافعان سوری او را ناکام گذاشتند. او روی کرنر هم با ضربه سر توپ را روانه دروازه بدون دروازه بان سوریه کرد اما اویس مدافع این تیم توپ را از روی خط بیرون کشید. دقیقه 59 روی فرار صباغ مهاجم سوریه، بیرانوند با او برخورد کرد و داور بعد از بازبینی تصویر پنالتی اعلام کرد. در حالی که صباغ می خواست پشت توپ قرار بگیرد هکتور کوپر اجازه نداد و عمر خریبین پشت توپ ایستاد و با فریب بیرانوند توپ را وارد دروازه ایران کرد و بازی 1-1 شد. قلی زاده دقیقه 81 با مدنیه تک به تک شد که این دروازه بان بازهم مانع از گلزنی ایران شد. طارمی بعد از این صحنه به خاطر تمارض کارت زرد گرفت. در این مسابقه کارت زردهای پرتعداد بازیکنان ایران از جمله بیرانوند، طارمی، عزت اللهی، خلیل زاده و محبی کاملا به چشم آمد. بازیکنان ایران قبل و بعد از گل سوریه پاس های پرتعداد اشتباهی را در زمین دادند. دقیقه 90+1  در موقعیت ضدحمله سوری ها خطا کرد و داور او را با کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج کرد تا ایران 10 نفره شود. با اشتباه بیرانوند سوری ها در دقیقه 90+6 می توانستند گل دوم را بزنند که این اتفاق رخ نداد و توپ با خوش شانسی وارد دروازه نشد. در نهایت بازی در 90 دقیقه با نتیجه 1-1 به پایان رسید و برخلاف تصورها بازی به وقت اضافه رفت.

در وقت اضافه اول موقعیت خطرناک خاصی روی دروازه ها ایجاد نشد اما توپ و میدان در دست سوریه بود. در 15 دقیقه دوم نیز همین شرایط حکم فرما بود تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود!

 

اولین پنالتی را ایران توسط کریم انصاری فرد به گل تبدیل کرد و سوری ها نیز توسط صباغ به گل رسیدند. رضاییان هم برخلاف حرکت مدنیه دومین پنالتی ایران را گل کرد. بیرانوند پنالتی دوم سوری ها که فهد یوسف زد مهار کرد. ابراهیمی سومین بازی پنالتی ایران را هم وارد دروازه مدنیه کرد. ایهم سو توانست برخلاف جهت بیرانوند توپش را  تبدیل به گل کند. بعد از او هم ترابی پنالتی اش را گل کرد و ایران 4 بر 2 جلو افتاد. سوری ها پنالتی چهارم خود را گل کردند. احسان حاج صفی پنالتی پنجم ایران را گل کرد تا شاگردان قلعه نویی به زحمت و با نتیجه 5 بر 3 در ضربات پنالتی به یک چهارم نهایی صعود کننند.

 

در زمان زدن ضربات پنالتی مهدی طارمی که از بازی اخراج شده بود اشک می ریخت.

 

گزارش تصویری بازی ایران و سوریه در جام ملت های آسیا 2023

کلیک کنید

گل اول ایران به سوریه توسط مهدی طارمی دقیقه 34

گل اول سوریه به ایران توسط عمر خریبین دقیقه 64

 

 

لحظه پنالتی سوریه

اخراج مهدی طارمی

ضربات پنالتی

 

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال سوریه عمر خریبین عمر خربین

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم تیم ملی فوتبال سوریه

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم تیم ملی فوتبال ایران سوریه مهدی طارمی

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم تیم ملی فوتبال ایران روزبه چشمیجام ملت های آسیا 2023 سردار آزمون

سردار آزمون جام ملت های آسیا 2023 تیم ملی فوتبال ایران سوریه

سامان قدوس جام ملت های آسیا 2023 تیم ملی فوتبال ایران سوریه

مهدی قایدی جام ملت های آسیا 2023 تیم ملی فوتبال ایران سوریه

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی احسان حاج صفی

یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا

 
شماره تیم نتیجه نتیجه تیم
37 استرالیا 4 0 اندونزی
38 تاجیکستان 1 (5) 1 (3) امارات
39 عراق 2 3 اردن
40 قطر 2 1 فلسطین
41 ازبکستان 2 1 تایلند
42 عربستان 1 (2) 1 (4) کره جنوبی
43 ژاپن 3 1 بحرین
44 ایران     سوریه

 

 

مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا

شماره تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
45 تاجیکستان     اردن جمعه 13 بهمن 15
46 استرالیا     کره جنوبی جمعه 13 بهمن 19
47  برنده بازی44     برنده بازی 43 شنبه 14 بهمن 15
48 قطر     ازبکستان شنبه 14 بهمن 19

 

*

  • جواد امینی ارسالی در

    در جام جهانی باید سهمیه آسیا دو تیم باشد و آن هم ژاپن و کره باشند. بقیه تیم ها کیفیت بالایی ندارند از جمله ایران.

دیدگاه تان را بنویسید