جام ملت های آسیا 2023| صحبت های ملی پوشان ایران بعد از برد امارات

صحبت های ملی پوشان ایران بعد از صعود به مرحله حذفی جام ملت های آسیا به عنوان صدرنشین گروه C را در این خبر بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی 2 بر 1 مقابل امارات با 9 امتیاز و به عنوان صدرنشین راهی دور بعد جام ملت های آسیا شدند.

 

سامان قدوس، گفت: این یک پیروزی خوب بود. البته ما بعضی اوقات به سختی می‌افتادیم. ما باهوش بودیم و می‌خواستیم در صدر جدول، دور گروهی را به پایان برسانیم که توانستیم این کار را کنیم.

او در واکنش به این که صدرنشینی در گروه C ایران را از قهرمانی دور کرده است، گفت: ما نمی‌خواهیم خیلی به جلو نگاه کنیم. ما به بازی پیش رو نگاه می‌کنیم. ما بازی سختی مقابل سوریه داریم و می‌خواهیم بهترین عملکردمان را داشته باشیم.

بازیکن تیم‌ملی ادامه داد: صادقانه، از ابتدای جام ما با یک سری بازیکن فوق‌العاده کارمان را آغاز کردیم. ما تیم خوبی داریم و می‌توانیم بهتر و بهتر شویم. برنامه ایران بازی بعدی است. ما فقط به بازی بعدی نگاه می‌کنیم و ایده‌ای بابت باقی مسائل نداریم. همه چیز خوب است.

قدوس درباره درخشش بیرانوند در بازی با امارات و مهار یک ضربه پنالتی حریف گفت: فکر می‌کنم او بهترین دروازه‌بان آسیا است. پنالتی گرفتن او برای من سورپرایز نبود. من خوشحالم که او را در تیم‌ملی دارم.

 

شجاع خلیل‌زاده گفت: فوتبال پیشرفت کرده است و مثل گذشته نیست. ژاپن، کره جنوبی، قطر و ... خوب شده‌اند و امیدوارم جایگاه خوبی به دست بیاوریم.

وی در مورد تقابل احتمالی تیم ملی با عمان یا سوریه گفت: همه بازی‌ها برای ما حکم فینال را دارند و تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید برایش مهم باشد با چه تیمی بازی کند. مهم این است که مرحله به مرحله پیش برویم.

مدافع تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با آخرین وضعیت مصدومیتش گفت: به طور کامل برطرف نشده است ولی خوب هستم.

خلیل‌زاده در واکنش به کُری‌خوانی اماراتی‌ها گفت: تصویرشان را در صفحات مجازی دیده بودیم. این نوع کر‌ی‌خوانی‌ها درست نیست. خدا را شکر بردیم و مردم خوشحال شدند. باید به علیرضا بیرانوند تبریک بگویم که بیشترین کلین‌شیت در بین گلرها را دارد و برد امروز را مدیون او هستیم. همینطور سردار آزمون که دومین گلزن برتر تیم ملی است. ان‌شاء‌الله مهدی طارمی نیز این موفقیت را طی کند.

وی درباره اینکه برخی نظریه‌ها بر این دلالت دارند که نسل فعلی تیم ملی در اوج خود قرار دارد، گفت: بازیکنان تورنمنت زیادی کنار هم بازی کرده‌اند و باتجربه هستند. این تجربه به ما کمک خواهد کرد. هدف ما قهرمانی است و نمی‌توانیم بگوییم برای دوم یا سوم شدن می‌رویم.

 

سردار آزمون گفت: علیرضا بیرانوند با این کلین شیت، می‌توانست بهترین دروازه‌بان تاریخ شود. او اکنون بیشترین کلین شیت را در تاریخ حضور ایران درجام ملت‌های آسیا داشته و این به خاطر داشتن رفقایی خوب مثل شجاع خلیل زاده است.(باخنده)

 

مهدی طارمی پس از برد ایران مقابل امارات  در خصوص شادی گل بازیکنان تیم ملی، گفت: کاری که محمد محبی انجام داد خوب نبود. خودمان هم تایید نمی‌کنیم که برود مقابل هواداران حریف این کار را انجام بدهد. خودمان مقابل دوربین انجام دادیم. ولی به هرحال وقتی می‌خواهند کشورتان را کوچک کنند، ما هم بچه این آب و خاک هستیم. همه ما چه کسانی که داخل ایران هستند و چه کسانی که نیستند، با هر اعتقاد و ایده‌ای که هست، اگر کسی بخواهد به ما بی احترامی کند، بی احترامی نمی‌کنیم. حرف خودشان را به خودشان بر می‌گردانیم.

وی درمورد حریف بعدی تیم ملی، گفت: وقتی هدف ما مشخص است مهم نیست مقابل چه تیمی بازی می‌کنیم. تمام تلاشمان را می‌کنیم که به هدفمان برسیم.

مهاجم تیم ملی درمورد اینکه کری خوانی اماراتی‌ها چقدر انگیزه بازیکنان تیم ملی را بالا برد، گفت: انگیزه آنچنانی که نمی‌دهند ولی غیرت ایرانی که همه داریم کمی به جوش می‌آید وقتی عده‌ای می‌خواهند بی احترامی کنند. به کسی کاری نداشتیم ولی کاری که محبی کرد هم درست نبود. انگیزه زیادی داشتیم که به عنوان سرگروه صعود کنیم. 

وی درخصوص فشار کاذب قهرمانی، گفت: اینکه مردم یا رسانه‌ها از ما انتظار دارند طبیعی است ولی اینطور نیست که حتما باید قهرمان شویم. باید بازی به بازی جلو برویم. پله به پله بالا می‌رویم. فکر نمی‌کنم کسی هم قول قهرمانی داده باشد. با این شرایطی که داریم قول قهرمانی کمی مضحک است ولی تمام تلاشمان را می‌کنیم که مردم خوشحال شوند.

 

سعید عزت اللهی پس از کسب این پیروزی گفت: خداراشکر می‌کنم. ابتدا جا دارد به همه بچه‌ها و کادرفنی خسته نباشید بگویم. بچه‌ها با همه وجودشان تلاش می‌کنند. از همه تشکر می‌کنم که کنار ما بودند و به ما انرژی مضاعف دادند تا با حداکثر امتیاز از این مرحله عبور کنیم. با تمام وجود در مرحله بعدی حضور پیدا می‌کنیم.

او درباره تقابل با مدعیان قهرمانی در مرحله حذفی گفت: قبل از شروع این مسابقات هم گفتیم که نمی‌توانید پیش‌بینی کنید چه تیم‌هایی قهرمان می‌شوند. بسیاری از شگفتی‌ها در مرحله گروهی رخ داد و دیدید چه اتفاقی افتاد. باید از حالا تمام تمرکزمان را جمع کنیم تا در بازی بعدی به میدان برویم. هیچ حریفی از ابتدا بازنده نیست و امیدوارم در نهایت اتفاقات خوبی برای ما رخ دهد.

 

علیرضا بیرانوند بعد از پیروزی ایران مقابل امارات در دور سوم گروهی جام ملت‌های آسیا 2023، گفت: بابت این پیروزی به مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم. امیدوارم در مرحله بعد انرژی بیشتری برای ما بفرستند و بازی را ببینند.ای کاش با کلین‌شیت این بازی را تمام می‌کردم، اما باز بچه‌ها زحمت کشیدند و خدا را شکر گل دوم به موقع بود.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که احسان حاج‌صفی در پایان بازی به او چه گفته است، تصریح کرد: احسان گفت «برای بازی بعد تمرکز کن».

بیرانوند در مورد مهار پنالتی اماراتی‌ها گفت: واقعاً به مردم تبریک می‌گویم. اتفاقی که برای من افتاد با انرژی مردم بود که توانستم پنالتی را بگیرم.

 

علیرضا جهانبخش بعد از برتری دو بر یک ایران گفت: اول از همه خیلی خوشحالیم که به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کردیم. قطعا این برای ما یک هدف بزرگ بود ولی از اول تورنمنت می‌خواستیم بازی به بازی پیش برویم. فکر می‌کنم بعد از بازی قبلی که مطابق میل ما پیش نرفت با اینکه البته برنده شده بودیم، در این بازی ولی خیلی خوب بازی کردیم. هم مالکانه و همینطور موقعیت‌های ایجاد شده اینطور بود که درخواست‌های کادرفنی را به خوبی اجرا کردیم. قطعا رفتن به مرحله بعد خیلی خوشحال کننده است ولی چند روز خوب داریم که به امید خدا هم از نظر روحی روانی هم از نظر فیزیکی پس از سه بازی سنگین ریکاوری خوبی انجام دهیم و به امید خدا برای دور حذفی آماده شویم. الان از نظر روحی و تیمی در شرایط بسیار خوبی هستیم و به بازی بعدی فکر می کنیم.

 

امید ابراهیمی پس از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات گفت: توانستیم در هر سه بازی پیروز شویم و ان‌شاءالله این بردها ادامه داشته باشد تا به هدف‌مان برسیم. برای من همیشه باعث افتخار بوده است که در خدمت تیم ملی باشم و به آن کمک کنم.

وی در مورد اینکه جام جهانی 2022 را به دلیل مصدومیت از دست داد، گفت: اگر این آسیب‌دیدگی برای من رخ نمی‌داد، در جام جهانی بازی می‌کردم. با تلاش خودم و لطف خدا به تیم ملی آمدم و در خدمت این تیم هستم.

هافبک تیم ملی ایران درباره نمایش بی‌کیفیت شاگردان قلعه‌نویی مقابل هنگ‌کنگ در هفته دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا گفت: در طول تورنمنت همه تیم‌ها اُفت و خیز دارند. دیدیم تیم‌های بزرگی چون ژاپن و کره جنوبی هم لغزش داشتند و مهم این است که یک تیم در روز بد خودش هم پیروز شود. مقابل هنگ‌کنگ کیفیت لازم را نداشتیم، اما پیروز شدیم. امیدوارم آن مسابقه آخرین لغزش ما بوده باشد و این اتفاق تا روز پایانی جام ملت‌ها تکرار نشود.

دیدگاه تان را بنویسید