وعده میلیاردی هاشمی به مدال آوران المپیک

دبیرکل کمیته ملی المپیک قول پاداش میلیاردی به مدال آوران المپیک 2024 را داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران در ضیافت سده المپیک اظهار داشت: خوشحالم به بهانه رونمایی از صدای جهان پهلوان تختی، برنامه سده المپیک را داشته باشیم. ما 61 المپیکی داشتیم که 76 مدال المپیک را از سال 1948 تا 2020 توکیو کسب کرده‌اند. لازم بود که این عزیزان در مراسمی کنار هم باشند. این ایده از قبل مطرح بود ولی برگزاری آن و کنار هم جمع کردن این عزیزان، کار سختی بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: بیش از 1000 نفر در مراسم امروز حاضر بودند که مراسم باارزشی بود که البته جای حضور و سخنرانی برخی از مسئولان و مقامات نبود ولی ورزشی‌ها همدیگر را دیدند و روز خوبی را گذراندند. امیدوارم در پاریس هم به جمع مدال آوران ما اضافه شود.

هاشمی گفت: المپیک پاریس، جایگاه بزرگی دارد و در حال تلاش برای کسب سهمیه هستیم. تا کنون 11 سهمیه به دست آورده‌ایم و 3 سهمیه هم فعلا غیر رسمی است. پیش بینی ما کسب حدود 35 سهمیه در 15 رشته ورزشی است. ورزشکاران در حال سنجش دقیق هستند. درست است که تعداد ورزشکاران بیش از 35 نفر نخواهد بود اما تلاش می‌کنیم تا کیفیت کاروان بالا باشد.

او تصریح کرد: پاداش پای سکوی المپیک، قطعا میلیاردی است و در هیئت اجرایی هم بحث شد. امیدوارم در هفته‌های آتی مبلغ دقیق آن را اعلام کنم.

هاشمی در مورد غیبت برخی المپین‌ها گفت: پیش بینی ما حضور 40 نفر بود. اما برخی از آنها متاسفانه فوت کرده و برخی هم به دلیل کهولت سن حاضر نشدند. برخی نیز بدون اینکه اعلام کنند در مراسم شرکت نکردند. حضور المپین‌ها در مجموع، خیلی پررنگ بود.

دیدگاه تان را بنویسید