جی پلاس؛

ترک عادت پر گل قطر در افتتاحیه جام ها

قطر شب گذشته موفق شد اولین بازی رقابت های جام ملت های 2023 را با برد پشت سر بگذارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ قطر طی سال های اخیر میزبان تورنمنت های مختلفی بوده اما هیچگاه شروع خوبی در آن ها نداشته است. قطری ها همیشه افتتاحیه ها را با شکست شروع می کردند اما این بار در جام ملت های 2023 رو به سنت شکنی آوردند و این رکورد منفی را از بین بردند.

قطر اولین بار در سال 1988 میزبانی جام ملت های آسیا را برعهده گرفت. در روزگاری که هنوز خبری از این مقدار زرق و برق و لوکس بودن نبود، آن ها در بازی افتتاحیه آن تورنمنت با نتیجه 2-0 مغلوب ایران شدند. کریم باوی و فرشاد پیوس دو گل ایران را در آن بازی به ثمر رساندند.

سال 2011 قطر مجددا میزبانی جام ملت های آسیا را برعهده گرفت. این بار با شکل و شمایلی متفاوت نسبت به آن چه در دهه 80 میلادی رخ داده بود. همه چیز زیباتر و نونوار تر شده بود اما یک چیز هنوز پا بر جا بود؛ شکست قطر در بازی افتتاحیه. این بار ازبکستان بود که با دو گل تیم میزبان را در استادیوم بین المللی خلیفه شکست داد.

11 سال بعد، این بار قطر جام جهانی را به سرزمین کوچک خود آورد. جام جهانی 2022 که گران ترین و با شکوه ترین جام جهانی تاریخ لقب گرفته است، باز هم با عادت قدیمی قطری ها شروع شد و این بار قرعه به نام اکوادور افتاد تا در افتتاحیه جام و در ورزشگاه بزرگ لوسیل، قطر را با 2 گل شکست دهد.

افتتاحیه جام ملت های 2023 اما موعد طلسم شکنی بود. جایی که قطری ها بالاخره این عادت دیرینه را پشت سر گذاشتند و این بار توانستند تورنمنتی که در آن میزبان هستند را با بردی پر گل جشن بگیرند. شب گذشته قطر موفق شد در ورزشگاه لوسیل با 3 گل لبنان را شکست دهد و شروعی مقتدرانه در این تورنمنت داشته باشد و خاطرات تلخ افتتاحیه های پیشین را به دست فراموشی بسپارد.

دیدگاه تان را بنویسید