کیومرث هاشمی: باید دغدغه ورزشکاران را بشنویم

وزیر ورزش بیان کرد که این وزارتخانه تلاش می کند تا گام های موثری برای توسعه ورزش کشور بردارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در پایان مجمع کمیته ملی پارالمپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مجمع سالیانه کمیته ملی پارالمپیک بود که در بخش‌های مختلف گزارش‌های لازم داده شد. اعضای مجمع نظرات خودشان را گفتند. گزارش حسابرس و بازرس و برنامه‌های پیش روی کمیته ملی پاراالمپیک را داشتیم.

وی ادامه داد: مباحثی هم مطرح شد و نظراتی هم در بخش‌های مختلف اعضای مجمع مطرح کردند. در کل جلسه بسیار خوب و مفیدی بود؛ مخصوصاً در سال آینده مسابقات پارالمپیک پاریس را هم داریم که نقطه نظراتی هم مطرح شد که من در چند محور نقطه نظرات مجموعه کلان ورزش را مطرح کردم. بحث جوانگرایی در رشته‌های پارا و بحث توجه به ورزش‌های پر مدال از اهمیت زیادی برخورددار است. بحث تقویت مباحث فرهنگی در حوزه ورزش و بحث اینکه ورزشکاران ما به‌عنوان سفیرها و الگوهای ما هستند مطرح شد. در کل مباحث و جمع‌بندی خوبی انجام شد تا ما بتوانیم با مجموعه دستگاه‌هایی که در ورزش دخیل هستند کارها را پیش ببریم. وزارت ورزش به صورت کلان و  کمیته المپیک و پارالمپیک در حوزه اختیار خودشان و وزارت ورزش در راستای توسعه ورزش ان‌شاءالله با کمک هم گام‌هایی برای توسعه ورزش در کشور برمی‌دارند.

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه او گفته قرار است هدایایی به ورزشکاران پارالمپیک تقدیم شود، گفت: اخیراً از طرف مقام معظم رهبری با توجه به اینکه همواره عنایت ویژه‌ای به جامعه ورزش و خصوصاً‌ مدال آوران دارند، بعد از اینکه آن مراسم با شکوه در محضر ایشان برگزار شد و نکات بسیار خوبی را اشاره کردند، هدایایی از طرف مقام معظم رهبری برای مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو پیش‌بینی شده است که هم به لحاظ مادی و هم معنوی ارزشمند است. قرار است در اولین مناسبت خوب این هدایا به همین قهرمانان که افتخار کسب کردند تقدیم شود. من به سهم خود و به نمایندگی از سمت ورزشکاران دست مقام معظم رهبری را می‌بوسم و سپاسگزارم. ان‌شاءالله بتوانیم خادم خوبی برای ورزش کشور باشیم و بتوانیم پاسخگوی عنایت ویژه مقام معظم رهبری باشیم.

کیومرث هاشمی در واکنش به برخی گلایه‌های ورزشکاران پارالمپیکی مخصوصاً خانم جوانمردی و نعمتی و اینکه وزارت ورزش چه اقدام حمایتی را انجام خواهد داد تصریح کرد: من همواره اعتقاد دارم هر مجموعه ورزشی باید استقلال ورزشی خودش را داشته باشد و هر کسی که مسئول است باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد. آن بخشی که مربوط به فدراسیون است باید آنها پاسخگو باشد و آن بخشی که مربوط به پارالمپیک است باید خودشان پاسخگو باشند. آن بخش‌هایی هم که به‌عنوان کلان ورزش است و ما متولی آن هستیم حتماً ما باید پاسخگو باشیم. موضوعاتی که مطرح شد، روز گذشته مطرح شده و باید ببینیم موضوع چیست. مطمئناً کمیته پارالمپیک و فدراسیون‌های مربوطه باید توجه کنند. اگر هم نیاز به جلسه و نشست باشد با کمال میل من این آمادگی را دارم که جلسه را برگزار کنیم. ان‌شاءالله تمام دغدغه‌ و نگرانی همه ورزشکاران را برطرف کنیم تا با کمترین دغدغه در رویدادهای بین‌المللی شرکت کنند. وقتی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری عنایت دارند و می‌گویند توجه ویژه به قهرمانان و مدال آوران شود، من دیگر متولی ورزش و خدمتگزار جامعه ورزش هستم و دوستان دیگر که در ورزش خدمت می‌کنند باید این تأکیدات مورد توجه قرار بگیرد و حرف ورزشکاران را بشنویم.

وی در مورد شروع جام ملتش های آسیا از چند روز دیگر و حمایت وزارت ورزش و جوانان گفت: جام ملت‌ها هم در همان راستا و فدراسیون فوتبال متولی فوتبال کشور است. صفر تا صد این موضوع در اختیار آن‌ها است؛ البته ما جلساتی برگزار کردیم و حمایت‌های مالی لازم را در راستای اعزام تیم ملی داشتیم و واریز و کمک شده است. البته نه تنها این رشته بلکه به تمام رشته‌ها کمک شده است و حالا ویژه‌تر به آنها کمک شده است. ان‌شاءالله با هدایت و حمایت مجموعه وزارت و فدراسیون فوتبال ان‌شاءالله بچه‌ها یک رقابت سالم و منصفانه داشته باشند و بتوانند دل مردم را شاد کنند.

دیدگاه تان را بنویسید