بکن باوئر درگذشت

اسطوره فوتبال آلمان و جهان در سن 78 سالگی درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بنا به اعلام رسانه های آلمانی فرانتس بکن باوئر، اسطوره فوتبال این کشور و یکی از چهره های برتر فوتبال اروپا و جهان در سن 78 سالگی از دنیا رفت. وی مدتی به دلیل بیماری در بستر بود.

بکن‌باوئر که تنها یکی از سه نفری است که به عنوان بازیکن و مربی فاتح جام جهانی شده - او سال 1974 به عنوان بازیکن و 16 سال بعد به عنوان سرمربی این افتخار را کسب کرد - و افتخارات بی‌شمار دیگری مانند هت‌تریک قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا به همراه بایرن مونیخ در اواسط دهه هفته در کارنامه‌اش ثبت شده است، از مدتی قبل درگیری بیماری بود و به همین دلیل نیز از مدت‌ها پیش در انظار ظاهر نمی‌شد و در نهایت همین بیماری قیصر فوتبال آلمان را تسلیم کرد.

بکن‌باوئر در طول دوران بازیگری‌اش 104 بازی ملی برای تیم ملی آلمان غربی انجام داد و سال 1974 نیز به عنوان کاپیتان این تیم کاپ قهرمانی جام جهانی را بالای سر برد. شهرت اسطوره فقید ژرمن‌ها به خاطر نمایش‌های درخشان او به عنوان دفاع آخر ، سوئیپر یا لیبرو بود؛ پستی که برخی اهالی دنیای فوتبال حتی او را خالقش می‌دانند.

خانواده بکن‌باوئر با انتشار بیانیه‌ای خبر درگذشت اسطوره فوتبال آلمان و بایرن مونیخ را تأیید کرده و از رسانه‌ها خواهان احترام گذاشتن به حریم خصوصی آنها شده‌اند. او در دوران بازیگری‌اش (1964 تا 1983) برای تیم‌های باشگاهی همچون بایرن مونیخ، نیویورک کاسموس و هامبورگ توپ زد و در عرصه مربیگری نیز هدایت تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ را برعهده داشت و مدتی هم مدیرورزشی باشگاه مارسی فرانسه بود.

دیدگاه تان را بنویسید