مصاحبه توفانی بازیکنان سپاهان علیه زمین و زمان

بازیکنان سپاهان به شدت از اتفاقات پیش آمده در بازی با شمس آذر گلایه دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بازیکنان تیم سپاهان پس از شکست مقابل شمس آذر قزوین، به شدت علیه داوری این بازی صحبت کردند.

محمد دانشگر در این خصوص گفت: برد را به تیم شمس آذر تبریک می‌گویم. تیم بسیار خوب و بازیکنان خیلی خوبی دارد اما باید گفت برای سومین بار متوالی ما را بازاندند. اگر به بازی قبلی هم نگاه کنید، وقتی نتیجه صفر بر صفر بود پنالتی سپاهان را نگرفتند. نمی‌خواهیم بهانه بیاوریم اما این شرایط را برای ما جور می‌کنند. از ابتدای فصل تا الان دیدارهای سپاهان را ببینید. مگر می‌شود یک تیم در یک نیم فصل 13-12 اخراجی داشته باشد؟ بازی‌های دیگر را هم ببینید که با خطای کف پا روی زانو و ساق، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و بازی ادامه پیدا می‌کند اما وقتی بازیکن سپاهان در ابتدای بازی لباس حریف را می‌گیرد، با اولین برخورد به او کارت زرد می‌دهند. از آن طرف بازیکن ما را در ابتدای بازی طوری فلج می‌کنند که نمی‌تواند کار را ادامه بدهد! جو بدی علیه سپاهان ایجاد می‌کنند. همین الان به شیشه اتوبوس تیم ضربه زده و آن را شکسته‌اند. هواداران‌مان را با سنگ می‌زنند. این هم از وضعیت داوری. کمک داوری که در جام جهانی بوده گل به این سالمی را به چه دلیلی آفساید اعلام کرده است؟

دانشگر در واکنش به اظهارنظر علی خطیر درمورد هزینه هزار میلیاردی سپاهان در نقل و انتقالات و حواشی مربوط به سقف بودجه برای این تیم، توضیح داد: الان همه درمورد سقف قرارداد سپاهان حرف می‌زنند. از ابتدای فصل کارشان را شروع کرده و تا همین الان ادامه دادند. اصلاً ما سقف را رعایت نکرده‌ایم. ببینید چه بلایی سر ما آوردید. هیچ تیمی در زمین حریف ما نشد. هر تیمی در لیگ ادعا داشت، در زمین به ما باخت و رفت. خودشان فهمیدند اوضاع از چه قرار است، چنین بلایی سر ما آوردند. قول می‌دهیم نه قهرمان و نه نزدیک جام می‌شویم ولی دست از سرمان بردارید.

وی عنوان کرد: مگر می‌شود چنین اتفاقاتی بیفتد؟ هواداران ما هیچ کاری نمی‌کنند اما آن ها را محروم می‌کنید. امروز آن ها را کتک زدند. هر زمان خواستیم کرنر بزنیم، با سنگ بازیکنان ما را زدند. اتوبوس را هم به آن حالت درآورده‌اند اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. در بازی رو در روی تیم‌های دیگر این همه فحش به هم دادند و باز هم اتفاقی نیفتاد. چرا همه چیز فقط برای سپاهان است؟ خواهش می‌کنم در شروع نیم فصل دوم دست از سر سپاهان بردارید. نمی‌خواهیم قهرمان شویم اما اجازه بدهید راحت فوتبال خود را بازی کنیم. به هواداران‌مان هم الان می‌گوییم هیچ چیزی نمی‌خواهیم. اجازه بدهید در زمین فوتبال خود را بازی کنیم.

بازیکن سپاهان درخصوص ناراحتی ژوزه مورایس پس از پایان بازی گفت: امروز به مدیرعامل گفتم رضایت‌نامه‌ام را بده تا به یک لیگ دیگر بروم و راحت فوتبال بازی کنم. این چه فوتبالی است؟ 

وی درمورد اینکه پیش از شروع نیمه دوم قصد داشت تیم را به رختکن ببرد و اجازه ورودش به زمین را ندهد، عنوان کرد: اگر بازی‌های سپاهان را در نقش جهان ببینید، می‌بینید دست کم 7 جایگاه را برای تیم میهمان خالی می‌کنیم؛ اما هواداران شمس آذر در ورزشگاه خودشان نزدیک به طرفداران ما نشسته بودند و آنها را با سنگ می‌زدند. می‌گوییم باید این وضعیت را درست کنید اما 5 سرباز بدبخت را مقابل این طرفداران گذاشته‌اند. آیا سنگ از روی سر این سربازان رد نمی‌شود؟! لیگ ما خیلی مشکل دارد و فقط همه روی سپاهان زوم هستند. این تیم را رها کنید. اجازه بدهید راحت بازی کنیم. با باخت هم به همه تیم‌ها، احترام گذاشتیم. 

مدافع سپاهان اضافه کرد: نه مثل خیلی‌ها دبه کردیم و نه 10 مدل حرف زدیم. فقط حرف خودمان را می‌‎زنیم و می‌گوییم ما را رها کنید. البته مقصر در ابتدا باشگاه خودمان است که خیلی مودب و حرفه‌ای است اما در فوتبال ایران نباید زیاد باادب و حرفه‌ای باشید. باید مثل خودشان باشید.

همچنین محمد کریمی کاپیتان تیم سپاهان هم بعد از شکست تیمش مقابل شمس آذر گفت: اطراف سپاهان حاشیه خیلی زیاد است ولی باید یک مساله را درمورد حاج ملک، داور بازی بگویم. داور بازی خیلی باید آرامش داشته باشد ولی متاسفانه الفاظ بدی را به کار برد. شرمم می‌شود به زبان بیاورم ولی مجبورم بگویم.

وی افزود: به من می‌گوید دهانت را ببند! و یک حرف خیلی زشت به من زد. این گله را از ناظر بازی داشتم و به او گفتم مصاحبه می‌کنم. باید این داور بازی محروم شود. از منصوری کمک یک بازی گله دارم. او کمک داور بین المللی است و 2 بار به جام جهانی رفته است. این چه آفسایدی است می‌گیرد؟ هیچ کجای دنیا ندیده‌ایم گل سالم را آفساید اعلام کنند. 

هافبک سپاهان درمورد محرومیت 6 بازیکن، صدور مجوز 3 بازیکن، کسر 4 امتیاز و بازگشت این امتیازات، عنوان کرد: 4 امتیاز که اصلا نباید کم می‌شد. به ناحق کم کردند که تیم ما دچار حاشیه شود. برای چه 6 بازیکن را محروم می‌کنید؟ اگر قرار بود محروم باشند چرا از اول فصل بازی کردند؟ این چه لیگی است؟ واقعا اگر قرار است بعضی تیم ها اینطور جام ببرند، ما تفریحی بازی کنیم. آنقدر هم عصبی نشویم. خودمان هم مانده‌ایم.

وی افزود: ناظر بازی چرا اجازه می‌دهد هواداران حریف کنار هواداران ما بنشینند و سنگ پرت کنند؟ اگر خونی از دماغ کسی می‌آمد چه کسی جواب می‌داد؟ ناظر می‌گوید به خاطر من به زمین بروید! به خاطر شما دیگر باید چکار بکنیم؟ شما چه مسئولی هستید که عده‌ای بدون بلیت وارد استادیوم می‌شوند؟ شما مسئول چه کاری هستید؟ فقط می‌آیید نگاه و تماشا کنید؟!

در ادامه امید نورافکن در خصوص اتفاقات بازی با شمس آذر گفت: به خدا قسم، باور کنید خسته شدیم. با آفسایدی که امروز گرفتند، قهرمانی نیم فصل را از سپاهان گرفتند. پارسال قهرمانی لیگ را از ما گرفتند. ۶ تا از بازیکنانمان را دوباره محروم می‌کنند، دو ساعت تا قبل از همین بازی مربی نمی‌دانست بازیکنان می‌توانند بازی کنند یا خیر؛ ۴ امتیاز کم شده، دوباره تا تیم ما جان می‌گیرد ۶ بازیکن را محروم می‌کنید. این که فوتبال نشد!

او ادامه: ۴ سال پیش احسان حاج صفی حرف خوبی زد که بروید خودتان پیدایش کنید. اگر نمی‌خواهید سپاهان جام بگیرد، بدانیم.

نورافکن در اعتراض به شرایط گفت: چیزی که سپاهان را الان به حاشیه می‌برد را خودتان می‌دانید. از تیم ما امتیاز کسر شده، تیم جان گرفته و آمده بالا، ناگهان ۴ امتیاز را بر می‌گردانند تا خوشحال می‌شویم، ۶ بازیکن اصلی را محروم می‌کنند. شما ۴ امتیاز ندهید یا بگذارید کارمان را کنیم. در استان اصفهان مردم به عشق سپاهان زندگی می‌کنند. خواهش می‌کنم آقای مسئول این کار را با سپاهان نکنید. 

وی با تاکید به اتفاقات سال قبل خاطر نشان کرد: پارسال را یاد دارید. تیمی که باید مهمان باشد، خارج از خانه میزبان می‌شود و آنجا قهرمانی را گرفتند. الان گل ما ۳ متر در انساید بود، آفساید گرفتند. شهریار مغانلو را نگاه کنید که اصلا آفساید نیست. نمی‌دانم کمک داوری که جام جهانی هم بوده چرا اینگونه کرد. شما نگاه کن به بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس با گوشی به نشان دادند، گل را برگرداند. 

نورافکن افزود: مورایس هم باید ناراحت باشد. مربی را از خارج می‌آوریم که تیم را قهرمان کند. با این یک امتیاز سپاهان قهرمان نیم فصل می‌شد. من خودم بازی نکردم ولی این رسمش نیست. مربی ما در سطح جهانی است و با این اتفاقات معلوم است که فرار می‌کند از این کشور.شما نگاه کنید نه ۱ متر، ۳ متر بیرون از آفساید است. این کارها یعنی چه؟ شما قهرمانی نیم فصل را گرفتید! شما قهرمانی پارسال را گرفتید!

همچنین در آخر تصریح کرد: مردم اصفهان به عشق سپاهان آمده بودند. این چه اشتباهی است که می‌کنید. شما نگاه کن فقط سپاهانی‌ها را اخراج می‌کنند. کاری با ما کردند که فقط استرس داریم. هر هفته یک شوک در تیم داریم. بگذارید سپاهان کار خودش را انجام دهد. سپاهان هم به اندازه دو تیم پایتخت طرفدار دارد. در اصفهان هم سپاهانی هستند، لطفاً نکنید این کار را در حق هوادار ما. مربی خارجی می‌گوید کجا آمدم من!

دیدگاه تان را بنویسید