پرویز برومند در گفت و گو با جی پلاس؛

در دربی فوتبال خاصی از دو تیم ندیدیم/خوشحالی نکونام به خودش مربوط است

دروازه بان سابق استقلال، کیفیت دربی 102 را رضایت بخش نمی داند و می گوید تساوی نتیجه بهتری برای استقلال آن هم به خاطر مشکلاتی که در امر یارگیری داشت، است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یکی از جنجالی ترین و پر حاشیه ترین بازی های سال های اخیر تیم های استقلال و پرسپولیس، پنج شنبه گذشته در هوای سرد و بارانی ورزشگاه آزادی در نهایت با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسید و دو تیم با توجه به بازی نسبتا محتاطانه ای که از خود به نمایش گذاشتند، به یک امتیاز قانع شدند. 

در خصوص بازی و اتفاقات پر تعداد آن، با پرویز برومند، دروازه بان سال های نه چندان دور استقلال و تیم ملی ایران گفت و گو کردیم. برومند که خود سابقه حضور در دربی هایی پر تنش را در دهه 70 و 80 در کارنامه خود دارد، بر این باور است که بازی دیروز دو تیم چندان چنگی به دل نزد. متن کامل گفت و گوی برومند با خبرنگار ورزشی جی پلاس را در ادامه می توانید بخوانید:

پرویز برومند در ابتدا درباره ارزیابی کلی اش از دربی عصر پنجشنبه گفت: اول از همه تولد ناصرخان حجازی که روز 23 آذر بود را تبریک می گویم و امیدوارم روح این اسطوره بزرگ شاد باشد. در مورد بازی هم باید بگویم که شاید فقط 10 دقیقه آن، به معنی واقعی کلمه فوتبال بود. باقی بازی اما به دلیل حساسیت بالایی که وجود داشت، عملا قربانی شد و همین باعث شد تا فوتبال خاصی از دو تیم نبینیم. دو گلی هم که رد و بدل شد، به دلیل اشتباهات مدافعان بود. گل پرسپولیس روی اشتباه مدافع استقلال در پاس به عقب به دروازه بان این تیم رقم خورد و گل استقلال هم روی اشتباه مدافع پرسپولیس که پنالتی مرتکب شد به دست آمد. زیباترین اتفاقی که در بازی دیدم، این بود که جواد نکونام و یحیی گل محمدی به سمت هم رفتند و به نوعی باهم آشتی کردند. در کل به نظر من فوتبال باکیفیتی ندیدیم.

دروازه بان پیشین استقلال درباره این که کدام تیم بیشتر از نتیجه مساوی در دربی راضی است، بیان داشت: من فکر می کنم با توجه به بضاعتی که استقلال از لحاظ بازیکن داشت، نتیجه مساوی برایش نتیجه قابل قبولی تلقی می شد. بیشتر بازیکنان پرسپولیس، ملی پوش و یا در حد ملی پوش هستند و از این نظر، کیفیت و شرایط بازیکنان دو تیم با هم قابل مقایسه نیست. دست جواد نکونام به ویژه در خط دفاع، در چینش نفرات واقعا خالی بود و به همین دلیل، این مساوی برای او ارزشمند بود چرا که با فرار از شکست در دقایق پایانی به دست آمد. به همین دلیل اصلا نمی توان به نحوه خوشحالی کردن او بعد از گل مساوی استقلال ایراد گرفت چرا که این یک مسئله شخصی است و به خود افراد مربوط است. بعضی ها در درون خود شاد می شوند و بعضی ها هم نمود بیرونی دارند. 

برومند درباره این که چرا همواره کیفیت دربی قربانی حساسیت های بیش از حد آن می شود، اظهار کرد: حساسیت بازی گاهی باعث بالا رفتن کیفیت بازی هم می شود و در دهه 70 و 80 غالبا این حساسیت، منجر به این می شد که در دربی تهران بازی های قشنگی ببینیم. به همین دلیل اصلا نمی شود بازی های سال های اخیر استقلال-پرسپولیس را با بازی های قدیم مقایسه کرد چرا که در گذشته، حساسیت بالای این بازی باعث می شد که فوتبال خوبی ببینیم اما امروز این گونه نیست و تیم ها خیلی با احتیاط بازی می کنند تا فقط بازنده نباشند.

او درپایان و در مورد استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی در بازی گفت: فکر می کنم VAR کمک کرد که حقیقت در امر داوری مشخص شود و حق تیم ها داده شود. امیدوارم که بتوانیم از این سیستم در تمامی بازی ها استفاده کنیم. 

دیدگاه تان را بنویسید