اعتراض و ناراحتی داور فوتبال از بی مهری ها؛ فکری روی هوا حرف زد و من فحش خوردم!

داور بازی پرسپولیس و هوادار به شدت از صحبت های محمود فکری انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اشکان خورشیدی پس از قضاوت دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و هوادار در مورد اظهارات محمود فکری در نشست خبری قبل از این دیدار و صحبت‌های مطرح شده مبنی بر خوشحالی وی در جشن قهرمانی پرسپولیس، اظهار کرد: آقای فکری صحبتی کرد که باعث شد ۴۸ ساعت در فضای مجازی مورد هجمه و فحاشی طرفداران تیم مقابل قرار بگیرم.

وی افزود: گناه من چیست که یک مربی روی هوا حرفی را می‌زند و من فحش می‌خورم؟ مگر من خانواده ندارم؟ مگر من آدم نیستم؟ چرا یک مربی بدون سند حرف می‌زند؟ من که می‌دانم آن نشست خبری چگونه شکل گرفت. مدیر رسانه‌ای تیم هوادار امروز مقابل دوربین دروغ گفت. من که می‌دانم قبل از نشست خبری به چند خبرنگار گفته بود فلان سوال را بپرس و خبرنگاران گفته بودند که جوانمردانه نیست اما یک خبرنگار در جریان نبود یا تحت تاثیر قرار گرفت و این سوال را پرسید و مربی هوادار این صحبت‌ها را مطرح کرد.

داور دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و هوادار با بیان اینکه پرسپولیس و استقلال به او چه ربطی دارد؟ عنوان کرد: مگر من از فوتبال چقدر درآمد دارم؟ بازیکن و مربی میلیاردها تومان درآمد دارند و آن وقت من باید فحشش را به خانه ببرم؟ یعنی چه؟ اگر قبل از بازی حرف نزدم چون خواستم قضاوتم را انجام دهم و اجازه ندهم بگویند حرف مربیان تاثیرگذار است.

خورشیدی ادامه داد: آقای فکری ۲ سال است که در مورد شما حرف‌های زیادی مطرح می‌شود، حالا من بیایم و آن حرف‌ها را در فضای مجازی بزنم و چهار نفر را علیه شما تحریک کنم؟ امروز شما هر چه خواستی به من گفتی و من مراعات شما را کردم. آقایان مربی به قرآن ما خانواده داریم. انصاف نیست که به خاطر نتیجه گرفتن یا نتیجه نگرفتن اینگونه رفتار کنید. به خدا من، اشکان خورشیدی بعد از ۱۷ سال داوری در لیگ برتر هنوز خانه ندارم. مگر به ما چقدر پول می‌دهند؟ ما امروز یک پرچم ویبره نداشتیم. سیستم رادیویی که در سر ما بخورد! چرا باید این همه فحش بخورم؟ آقای فکری شما که همشهری ما هستی چرا من باید به خاطر حرف‌های شما فحش بخورم؟

وی بیان کرد: کمیته انضباطی ۴۸ ساعت بعد از بازی آقای فکری را بخواهد چه فایده‌ای دارد؟ چه دردی از من دوا می‌کند؟ من امروز پرچم ویبره نداشتم، سیستم رادیویی نداشتم و یک بازی پر تنش را قضاوت کردم. در صفحه مجازی که متعلق به بنده نیست و صرفا به نام اشکان خورشیدی است انواع و اقسام فحاشی را به سوی من روانه کرده‌اند.

داور دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و هوادار با اشاره به اینکه داور هر تصمیمی می‌گیرد در فوتبال ایران نیمکت یک تیم اعتراض می‌کند، بیان کرد: من به عنوان داور مقصر هستم که برخورد نمی‌کنم. بنده اگر می‌خواستم طبق قانون برخورد کنم باید تصمیمات سنگین‌تری را برای تیم هوادار اتخاذ می‌کردم اما سعی کردم مدیریت کنم تا این شائبه به وجود نیاید که به خاطر مسائل مطرح شده قبل از بازی است.

خورشیدی در مورد حواشی عکس منتشر شده توسط باشگاه هوادار گفت: آن عکس توسط عکاس باشگاه هوادار گرفته شده است. بعد از شش ماه مجددا می‌خواهند داور را تحت فشار قرار دهند. من در آن دیدار مصدوم شدم و گل به ثمر رسید و آنالیزور پرسپولیس به دلیل شلوغ کاری باید کارت قرمز می‌گرفت. وی زمانی که متوجه شد من داور را صدا زدم تا کارت بگیرد، از نیمکت پرسپولیس فرار کرد و پشت نیمکت رفت زمانی که برگشتم داور به سمت نیمکت رفت و کارت نشان داد. آنالیزور پرسپولیس نزد من آمد و گفت متوجه شدم که شما می‌خواهید به من کارت زرد بدهید و من به پشت نیمکت رفتم و پنهان شدم. من در این لحظه انسان هستم و خندیدم، نمی‌گویم نخندیم. به هر حال عکس است و شما می‌خواهید به خاطر آن عکس من را متهم کنید؟

وی ادامه داد: مگر من در این فوتبال چه درآمدی دارم که بخواهم فحش ناموس بخورم. به خاطر همان عکس، ۴۸ هزار کامنت فحاشی در دایرکت اینستاگرام دریافت کردم. واقعا ما هم گناه داریم. من مطمئن هستم که کمیته داوران به خاطر صحبت کردن محرومم می‌کند اما من آخرین سال داوری خود را پشت سر می‌گذارم. به خدا جماعت داوری که در ایران قضاوت می‌کنند گناه دارند.

داور دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و هوادار در خصوص اینکه عنوان می‌شود او پرسپولیسی است، گفت: بیایند و ثابت کنند. قضاوت‌های بنده را در ۱۷ سال گذشته بررسی کنید. من در ۲ داربی سوت زده‌ام؛ ببینید آیا به سود تیم خاصی داوری کرده‌ام؟

خورشیدی در مورد اینکه عنوان می‌شود گل پرسپولیس آفساید بود، گفت: فیلم بازی را ندیده‌ام و نظری ندارم.

او در پاسخ به این سوال که اظهارات فکری چقدر روی اخطارهایی که به کادر فنی هوادار داده، تاثیرگذار بوده است؟ گفت: اگر اینطوری است، شما یک دوربین برای کادر فنی هوادار بگذارید. چند بار داور چهارم از من خواست که اخطار بدهم ولی ندادم. ۳۰۰ بار اعتراض کردند. ما چیزی که دیدیم و قانون بود را انجام دادیم.

خورشیدی در پایان در واکنش به اعتراض هوادار مبنی بر اینکه او جلوی حمله هوادار را گرفت تا به نیمکت این تیم اخطار بدهد، بیان کرد: قانون می‌گوید که هر وقت مربی اعتراض می‌کند، داور می‌تواند اخطار بدهد. حالا موقع حمله‌شان بوده، به من ارتباطی ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید