پاسخ سهیل مهدی به اعتراض استقلالی ها؛ طرف هیچ تیمی را نمی‌گیرم

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اعتراض استقلالی ها به زمان دربی 102 گفت: این دیدار در موعد مقرر خودش در همان زمان اعلام شده، برگزار خواهد شد. این فشارها همیشه وجود داشته است اما پیش از این هم همین موضوع را اعلام کرده بودم و در همین تاریخ دربی را برگزار خواهیم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس و به نقل از فرهیختگان؛ دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس عقب افتاده از هفته پنجم رقابت‌ها در حالی قرار است در تاریخ 23 آذر‌ماه سال‌جاری و بعد از دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر برگزار شود که از چندی پیش زمزمه اعتراض استقلالی‌ها نسبت به زمان برگزاری این دیدار شنیده شده؛ چراکه آنها معتقدند با برگزاری این مسابقه در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان لیگ، رقیب سنتی‌شان یعنی پرسپولیس با یک بازی کمتر در دربی به مصاف این تیم خواهد آمد.

البته استدلال استقلالی‌ها در‌خصوص اعتراض و گلایه‌شان هیچ‌گاه به تعداد بازی‌های دو تیم و نسبت برابر یا نابرابری آن نبوده؛ چراکه در همین زمان باقی‌مانده تا برگزاری هیجان‌انگیز‌ترین رقابت فوتبال باشگاهی در ایران، پرسپولیسی‌ها به‌واسطه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا دو دیدار هم بیشتر از آبی‌پوشان برگزار خواهند کرد که این امر یعنی فشردگی دیدارهای این تیم می‌تواند ریسک آسیب‌پذیری شاگردان گل‌محمدی را هم افزایش داده و خستگی ناشی از آن عملا به سود استقلال تمام شود.

این در‌حالی است که استقلالی‌ها معتقدند عدم‌توازن و برابری دیدارهای دو تیم در لیگ می‌تواند روی روند احتمالی محرومان دو تیم به‌واسطه کسب کارت زرد و قرمز بازیکنان موثر واقع شده ضمن اینکه با این برنامه‌ریزی تیم استقلال باید بعد از برگزاری دو دیدار خارج از خانه به‌عنوان میهمان، دیدار دربی 102 را برگزار کرده و همه این موارد باعث اعتراض کادرفنی و باشگاه استقلال به برنامه‌ریزی مسئولان سازمان لیگ شده است.

البته در دربی 102 نیز که در برنامه اولیه قرار بود در تاریخ 10 شهریورماه برگزار شود اما به‌خاطر همزمانی با رقابت‌های ملی لغو و به 23 آذر‌ماه موکول شد هم پرسپولیس میزبان آبی‌پوشان است و همین موضوع باعث شده تا استقلالی‌ها در توجیهی عجیب اعلام کنند باید در سه دیدار پیاپی میهمان حریفان خود باشند، این درحالی است که در دیدار دربی، مفهوم میزبان و میهمان به معنای حقیقی خود اجرا نمی‌شود و هر دو تیم به‌جز برخی موارد جزئی مانند قضایای مرتبط با بلیت‌فروشی، از شرایط برابری در سایر موارد برخوردار خواهند بود.

همه اینها در‌حالی هستند که سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در این خصوص در گفت‌و‌گویی می‌گوید: «این دیدار در موعد مقرر خودش در همان زمان اعلام شده، برگزار خواهد شد. این فشارها همیشه وجود داشته است اما پیش از این هم همین موضوع را اعلام کرده بودم و در همین تاریخ دربی را برگزار خواهیم کرد. از نظر بنده در کمیته مسابقات هیچ برنامه‌ای قابل جایگزین نخواهد بود، البته در فوتبال هر امری احتمال وقوعش وجود خواهد داشت.»

وی درباره اعتراض استقلالی‌ها مبنی‌بر اینکه دو تیم با تعداد بازی برابر به دربی برسند؛ آیا از این جهت حق با آبی‌ها نیست؟ گفت: «بازی معوقه، بازی معوقه است؛ می‌خواهد دربی باشد می‌خواهد لیگ دسته سوم باشد. این بازی برای سازمان لیگ حکم یک دیدار مثل سایر دیدارهای معوقه دیگر را دارد. این بازی برای استقلال و پرسپولیس دربی و یک بازی حساس است در غیر این صورت برای ما یک مسابقه است که عین مسابقات دیگر برگزار کرده و به چشم بازی‌های دیگر این دیدار را می‌بینیم.»

سهیل مهدی تاکید کرد: «جالب اینکه استقلالی‌ها می‌گویند ما با احتساب دیدار دربی، باید سه بازی خارج از خانه را به‌صورت پیاپی برگزار کنیم. این بازی‌ها اگر خارج از خانه هم برگزار شود در مقاطع زمانی و با فاصله زمانی مناسب برگزار می‌شود و جالب اینکه این باشگاه اعتقاد دارد که بازی دربی نیز به‌خاطر آنکه استقلال در آن میهمان است، در خارج از خانه برگزار شده و برای این تیم حکم میهمان را ایفا خواهد کرد، این در شرایطی است که بین دو بازی خارج از خانه استقلال با ذوب‌آهن و فولاد دو هفته زمان سپری خواهد شد، در‌حالی‌که پرسپولیسی‌ها تا قبل از دیدار هفته دوازدهم خود دو دیدار آسیایی را برگزار خواهند کرد. اگر به اعتراض باشد پس پرسپولیسی‌ها هم باید نسبت به این برنامه اعتراض خود را مطرح کنند. البته به‌واسطه مسئولیت کاری در سازمان لیگ، طرف هیچ تیمی را نمی‌گیرم و با این صحبت‌ها قصد حمایت از پرسپولیس را ندارم، همانطور که از استقلال هم حمایت نمی‌کنم.»

رئیس کمیته مسابقات یادآور شد: «جالب اینکه باشگاه سپاهان هم این وسط مدعی می‌شود که چرا بازی پرسپولیس و نساجی از هفته یازدهم لیگ برتر لغو شده، اما بازی سپاهان در این هفته لغو نمی‌شود. پس بازی سه هفته قبل تیم اصفهانی در برابر گل‌گهر را چه کسی لغو کرد؟ مگر برای اینکه سپاهان تحت فشار نباشد سازمان لیگ این کار را نکرد؟ مشکل ما این است که مدیران رسانه باشگاه‌ها به‌جای اینکه اطلاعات درست به هواداران و مردم بدهند، دارند اطلاعات غلط منتشر می‌کنند و بی‌دلیل جامعه هواداری را تهییج می‌کنند و بعد هم می‌گویند ما نگفتیم. هوادار هم از بابت اطلاعاتی که به او می‌دهند به این مسائل می‌پردازد و این حواشی به‌وجود می‌آید. به‌طور مثال چرا گزارشگر دیدار سپاهان و نیروی هوایی عراق در گزارش خود این‌طور اعلام می‌کند سازمان لیگ فقط دیدارهای تیم خاص را تعطیل کرده و این در‌حالی است که سپاهان باید هر چهار روز یکبار بازی کرده و به مصاف حریفانش برود؟ ما که برای حضور در آسیا، اول بازی سپاهان را در مقابل گل‌گهر تعطیل کردیم تا به‌خاطر فشردگی رقابت‌ها به مشکل نخورد. بازی پرسپولیس سه هفته بعد از آن دیدار اتفاق افتاده است. چطور آن زمان این صحبت‌ها مطرح نبود و حالا این حرف‌ها را می‌زنند و برای هوادار ذهنیت درست کرده و حاشیه‌سازی می‌کنند.»

سهیل مهدی افزود: «باز هم تاکید می‌کنم که دربی برای استقلال و پرسپولیس دربی است و برای آنها حساسیت دارد، برای سایر باشگاه‌ها که دربی نیست. در همان روزی که برنامه دربی را داده‌ایم چهار بازی دیگر هم برگزار می‌شود، چرا هیچ‌کس و سایر تیم‌ها چیزی نمی‌گویند؟»

 

دیدگاه تان را بنویسید