مقدماتی جام جهانی| برد دلچسب آرژانتین مقابل برزیل با طعم خون!+ویدیو

تیم ملی فوتبال آرژانتین در دیداری جنجالی مقابل برزیل پیروز شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در منطقه آمریکای جنوبی، بامداد و صبح امروز (چهارشنبه - به وقت تهران) با برگزاری پنج دیدار ادامه پیدا کرد که در مهمترین بازی، تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین در ورزشگاه ماراکانا به مصاف هم رفتند که برنده این بازی حساس در نهایت آلبی‌سلسته شد که با تک‌گل دقیقه 63 نیکلاس اوتامندی به برتری یک بر صفر رسید. برزیل از دقیقه 81 در پی اخراج جوئلینتون 10 نفره به بازی ادامه می‌داد.

قهرمان جهان با این برد خارج از خانه 15 امتیازی شد و صدرنشینی‌ خود در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها را استحکام بخشید. برزیل هم با قبول سومین شکست متوالی‌اش در این رقابت‌ها 7 امتیازی باقی ماند و به رده ششم جدول سقوط کرد.

این بازی حاشیه‌های زیادی داشت و در پی درگیری روی سکوهای ورزشگاه ماراکانا بین هواداران درست پیش از آغاز بازی، پلیس برزیل نیز به سمت هواداران آرژانتین یورش برد که همین باعث شد تا صحنه‌های خونین و ناخوشابندی رقم بخورد.

در واکنش به این موضوع لیونل مسی و یارانش به این اقدام پلیس برزیل واکنش نشان دادند و در ادامه برنده هشت توپ طلا از هم‌تیمی‌هایش خواست تا زمین را در اعتراض به این اتفاق ترک کنند. در نهایت بازی از سر گرفته شد و قهرمان جهان فاتح این بازی شد.

در یکی از بازی‌های دیگر اروگوئه موفق شد در خانه خود با نتیجه 3 بر صفر بولیوی را از پیش‌رو بردارد. داورین نونیس در دقایق 15 و 71 و گابریل ویامیل در دقیقه 39 (گل به خودی) برای اروگوئه در این دیدار گلزنی کردند. شاگردان مارچلو بیلسا با این پیروزی 13 امتیازی شدند و جایگاه خود در رده دوم جدول رده‌بندی را استحکام بخشیدند.

در سایر دیدارهای برگزار شده هم نتایج به شرح زیر رقم خورد:

پاراگوئه صفر - کلمبیا یک

اکوادور یک - شیلی صفر

پرو یک - ونزوئلا یک

جدول رده‌بندی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

تیم ملی فوتبال آرژانتین , تیم ملی فوتبال برزیل , جام جهانی 2026 , لیونل مسی ,

 

دیدگاه تان را بنویسید