جی پلاس

کدام کشتی گیران در سال المپیک تغییر وزن می دهند؟

با اعلام چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای المپیک پاریس، تعدادی از کشتی گیران شاخص تغییر وزن خواهند داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ روز گذشته کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در المپیک پاریس را اعلام کرد.

بر اساس این چرخه برخی کشتی گیران از جمله مدال آوران مسابقات جهانی یا قهرمانان بازی های آسیایی، از حضور در مراحل اولیه مانند مسابقات قهرمانی کشور معاف اند اما برخی نفرات شاخص که قصد تغییر وزن دارند، باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند.

بر این اساس، مسابقات قهرمانی کشور که اواخر آذرماه برگزار می شود، با حضور اکثر مدعیان کشتی ایران خواهد بود که باید شاهد حضور نفراتی از جمله امیرمحمد یزدانی، کامران قاسمپور و امیرعلی آذرپیرا هم در اوزان جدید باشیم.

بر اساس چرخه انتخابی، امیرمحمد یزدانی که در مسابقات جهانی 2023 نایب قهرمان شد، قصد حضور در وزن المپیکی 74 کیلوگرم را دارد و باید کار خود را از قهرمانی کشور شروع کند.

کامران قاسمپور، قهرمان سابق جهان هم دیگر کشتی گیر مطرحی است که بالاخره قرار است در وزن 97 کیلوگرم کشتی بگیرد؛ این ستاره که زمزمه حضورش در وزن 86 کیلوگرم و رقابت با حسن یزدانی وجود داشت، بر اساس چرخه انتخابی در وزن 97 کیلوگرم کشتی می گیرد و باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کند.

علی سوادکوهی قهرمان اسبق آسیا در وزن 79 کیلوگرم دیگر کشتی گیری است که قصد تغییر وزن دارد و باید در 86 کیلوگرم کشتی بگیرد، و امیرعلی آذرپیرا که ملی پوش وزن 92 کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی بود بار دیگر به وزن 97 کیلوگرم بر می گردد.

به این ترتیب مسابقات قهرمانی کشور امسال در کشتی آزاد، یک جنگ تمام عیار بین ستارگان خواهد بود و در برخی اوزان مانند 86 و 97 کیلوگرم، در همان مرحله اول همه مدعیان سرشاخ خواهند شد تا برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک 2024 تلاش کنند.

دیدگاه تان را بنویسید