ایران-برزیل و قصه تکراری کامبک!

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران روز گذشته نتیجه ای تاریخی را در جام جهانی زیر 17 سال مقابل تیم ملی نوجوانان برزیل کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فوتبال ایران روز گذشته عصری تاریخی را سپری کرد. در شرایطی که خیلی از نگاه ها معطوف به بازی حساس و جذاب استقلال و تراکتور در رقابت های لیگ برتر بود، نوجوانان شایسته ایران در خاک اندونزی و در چارچوب رقابت های جام جهانی زیر 17 سال شاهکاری فراموش نشدنی آفریدند و توانستند در شرایطی که نیمه اول را با 2 گل به برزیل واگذار کرده بودند، در نیمه دوم بازگشتی جنون آمیز را به بازی رقم بزنند و باخت 2-0 را با برد 3-2 عوض کنند.

این پیروزی بزرگ نه فقط اهالی فوتبال در ایران بلکه همه دنبال کنندگان این تورنمنت در سطح جهان را دچار شگفتی کرد به نحوی که صفحه رسمی رقابت های جام جهانی هم به این نتیجه واکنش نشان داد.

کامبک مقابل تیم قدرتمند برزیل هرچند که شیرین و دلچسب بود اما اولین بار نبود که اتفاق می افتاد. 7 سال پیش و در چارچوب رقابت های جام جهانی فوتسال در کشور کلمبیا، شاگردان محمد ناظم الشریعه هم توانسته بودند شبیه چنین اتفاقی را رقم بزنند و شبی به یاد ماندنی را برای فوتبال دوستان و فوتسال دوستان ایرانی رقم بزنند. در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال 2016 ایران و برزیل در شرایطی به مصاف هم رفتند که برزیل از همان ابتدا تیم برتر زمین بود و توانست خیلی زود دو گل به ایران بزند و وقتی یکی از گل ها جبران شد، در ادامه گل سوم را هم زد تا 3-1 از ایران پیش باشد. نتیجه ای که تا لحظات پایانی بازی هم پا بر جا بود. در دقایق پایانی اما ایران توانست دو گل به برزیل بزند و با جبران نتیجه، کار به وقت اضافی کشیده شود. در وقت های اضافی بازهم برزیل به گل رسید اما ایران به لطف هنرنمایی محمد کشاورز، توانست بازهم شکست را جبران کند و کار را به تساوی بکشاند تا بازی به ضربات پنالتی برود. در ضربات پنالتی، این ایران بود که موفق به شکست برزیل شد تا پس از کامبک های متعدد در طول زمان بازی، درنهایت راهی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شود و اتفاقی تاریخی و ماندگار را رقم بزند. دقیقا مثل کاری که بچه های دهه هشتادی ایران دیروز رقم زدند و نام خود را در تاریخ جاودانه کردند.

دیدگاه تان را بنویسید