برنز کاراته قهرمانی جهان برای سجاد گنج زاده

سجاد گنج زاده به نشان برنز مسابقات کاراته قهرمانی جهان دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ امروز شنبه در ادامه مسابقات کاراته قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به میزبانی بوداپست مجارستان رقابت‌های بخش انفرادی برگزار می‌شود.

در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم، سجاد گنج‌زاده در دیدار رده‌بندی به مصاف آنجلو کوسیچ از کرواسی رفت و در پایان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید تا علاوه بر کسب مدال برنز جهانی، نخستین مدال کاراته ایران در مسابقات کاراته قهرمانی جهان را بدست آورد.

گنج‌زاده که چندی پیش در بازی‌های آسیایی طلا گرفته بود در پیکارهای جهانی، ابتدا نماینده مقدونیه را ۲ بر یک شکست داد. او در مبارزه دوم کاراته‌کای چین‌تایپه را ۵ بر صفر شکست داد. قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مبارزه سوم و حساس خود موفق شد ۳ – ۳ از سد طارق حمدی عربستانی عبور کند.

گنج‌زاده در بازی‌های المپیک نیز در فینال برابر این کاراته‌کای عربستانی به برتری رسیده بود. نماینده کاراته ایران در مبارزه چهارم ۵ بر ۳ از سد نماینده اسپانیا عبور کرد و در نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر ۳ برابر مهدی فیلالی از فرانسه شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت.

در رقابت‌های امروز و در فینال وزن منهای ۸۴ کیلوگرم مهدی خدابخشی به مصاف بداوی از مصر قهرمان دوره گذشته این رقابت‌ها می‌رود و در صورت پیروزی صاحب گردن آویز طلا می‌شود.

در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم بانوان هم فاطمه سعادتی در صورتی که پزشکان به وی مجوز حضور در میدان را بدهند برابر آنجلیکا ترلیگا از اوکراین حاضر می‌شود. سعادتی در آخرین مبارزه خود از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و به همین دلیل از ترکیب کومیته تیمی بانوان کنار گذاشته شد.

دیدگاه تان را بنویسید