بعد از مربیگری در استقلال یاد گرفتم آن محمود فکری نباشم!

محمود فکری قبل از دیدار با تیم اسبقش گفت: بعد از اینکه من در استقلال مربیگری کردم، این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یاد گرفتم که دیگر آن محمود فکری نباشم. به خاطر کسی جریمه نشوم، به خاطر کسی گذشت نکنم، به خاطر کسی جوانی‌ام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندهم، بعد حسرت بخورم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمود فکری در نشست خبری پیش از بازی با استقلال اظهار داشت: قبل از شروع صحبت‌ها باید از کادر پزشکی تیم باید تشکر کنم. آنها با تلاش‌های خود مصدومان ما را سریع به شرایط بازی می‌رسانند و خدا را شکر با این کار مشکلات مصدومان تیم را کم می‌کنند. ما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و بازیکنان ما انگیزه‌های زیادی برای این بازی دارند.

وی افزود: نفرات با تجربه‌ای داریم، اما نتیجه بازی بستگی به این دارد که چه تیمی خوش شانس‌تر باشد و از موقعیت‌های خود بهتر استفاده کند. خیلی از بازیکنان ما میدان دیده هستند. در تیم‌های بزرگ هم بازی کرده‌اند. امیدوارم فردا شرایط خوب بازیکنان ما باشد و با آمادگی که دارند، خوب بازی کنند و امیدوارم آخر بازی خوشحال باشیم که توانسته‌ایم بهترین کیفیت‌مان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه بدهیم.

وی در مورد تقابل با جواد نکونام بعد از اتفاقات حاشیه‌ای که دو فصل پیش با این مربی داشت، گفت: زیاد به این موضوع نپردازم بهتر است. در رقابت‌هایی که انجام می‌دهیم، در بازی‌های مختلف اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. اگر بخواهیم این اتفاقات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با خودمان بکشیم و داشته باشیم، شاید اینقدر زیاد باشد که نتوانیم آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حمل کنیم. چه در زمان بازیکنی و چه در زمان مربیگری، اتفاقات رخ می‌دهد. شاید اتفاقات لفظی بیفتد، اینها تمام می‌شود. ورزشکاران اینها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زود فراموش می‌کنند و وقتی به بازی‌های بعدی می‌رسند از طرف آن ورزشکاران، این اتفاقات تمام‌شده است. امیدوارم بازی فردا خوب باشد. یکی از خوبی‌هایش این است که هواداران هستند و بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از نزدیک می‌بینند و به امید خدا مشکل خاصی پیش نیاید و در یک جو خوب بازی قشنگی برگزار شود. بانوان هم در ورزشگاه حضور دارند. این هم اتفاق خوبی است. من در مورد حرفه‌ای شدن هم گفتم؛ حتی اگر قدم به قدم هم شده که به سمت حرفه‌ای‌گری پیش برویم. این اتفاقات خوبی است، چه مجبور باشیم که اینها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قبول کنیم و چه اینکه خودمان دوست داشته باشیم که این اتفاقات پیش بیاید. اینها نشان می‌دهد که فوتبال ما رو به جلو است و بتوانیم وقتی به ورزشگاه برویم، نصف ورزشگاه خانم‌ها باشند و نصف ورزشگاه آقایان و خانم‌هایی که به ورزشگاه می‌آیند، تعدادشان محدود نباشد.

وی در مورد اینکه فردا فقط 1800 خانم در ورزشگاه حضور دارند، گفت:‌ این هم خوب است و به فال نیک می‌گیریم. همین که حضور دارند خوب است. امیدوارم فضایی به وجود بیاید که در یک جو خوب همه بیایند و فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تماشا کنند و لذت ببرند.

سرمربی تیم هوادار در مورد اینکه ورزشگاه آزادی چمن مناسبی ندارد، گفت: استقلال و پرسپولیس به خاطر داشتن تماشاگران زیاد یا باید در ورزشگاه آزادی بازی کنند یا باید در ورزشگاهی بازی کنند که شرایط بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند. تیم هوادار از این جهت که تماشاگر محدودی دارد، مشکلی بابت ورزشگاه نداریم و مشکلات استقلال و پرسپولیس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نداریم. به همین خاطر مجموعه دولت، مجلس، همکاری کنند و خود وزارت ورزش هم بیشتر به فکر باشد که ورزشگاه‌های بزرگ‌تری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بتوانند احداث کنند. هم تیم ملی ما بتواند در آن بازی کند که مطمئنا طرفداران زیادی می‌آیند و هم استقلال و پرسپولیس در آن بازی کنند. ما باید چمن خوب داشته باشیم، برنامه‌ریزی خوب هم داشته باشیم. من کمی گلایه کردم، الان می‌بینید که خیلی از بازیکنان ما به خاطر فشارهایی که رویشان است رباط صلیبی‌شان پاره می‌شود. این بازیکنان ایرانی شاید خیلی بیشتر از بازیکنان اروپایی فشار تحمل می‌کنند. شاید بازی‌های ما با فاصله باشد، ولی در همین فاصله هم می‌بینید که تمرینات بدنسازی داریم. استراحت مطلق نداریم، همین‌ها باعث خستگی و مصدومیت بازیکنان می‌شود که می‌بینیم بازیکنان یکی یکی دچار مصدومیت می‌شوند.

فکری در مورد اینکه سال‌ها در استقلال بازی کرده و فردا حالا قرار است مقابل این تیم و هوادارانش مربیگری کند، اظهار داشت: کاش این سؤال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌پرسیدید. کلا چیزی که من اکنون می‌بینم این است که اگر شما عاشق کسی باشید و برای کسی با تمام وجود کار کنید، اگر صادق باشید، سرت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برایش بگذاری و اگر دوستش داشته باشی، برعکس می‌شود. به همین خاطر بعد از اینکه من در استقلال مربیگری کردم، این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یاد گرفتم که دیگر آن محمود فکری نباشم. به خاطر کسی جریمه نشوم، به خاطر کسی گذشت نکنم، به خاطر کسی جوانی‌ام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندهم، بعد حسرت بخورم.

وی در مورد اینکه این حرف‌ها گلایه بود یا تعریف‌، گفت: نمی‌دانم چه بود. گفتم؛ کاش این سؤال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌پرسیدید.

سرمربی اسبق استقلال در مورد اینکه فکر می‌کند هواداران چگونه با او برخورد کنند، گفت:‌ برخوردهای مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیده‌ام. بی‌احترامی کنند، تشویق‌مان کنند، استادیوم پر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیدم که تشویقم کردند. استادیوم پر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیدم که بی‌احترامی کردند. گوش من پر است. یاد بگیریم کسانی که به ما خدمت می‌کنند، قدردان‌شان باشیم. من آدم خیلی سیاسی نیستم، اصلاً سیاسی نیستم. ولی اکنون جامعه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که می‌بینید الان در آن داریم زندگی می‌کنیم، جامعه سختی است، شاید به این دلیل است که آدم‌هایی که باید قدرشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدانیم، نمی‌دانیم. آدم‌هایی که برایمان زحمت می‌کشند، خدمت می‌کنند. خدمت به ما، قدرشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دانیم و خیلی راحت آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار می‌گذاریم و آدم‌هایی که شاید از ما سوءاستفاده می‌کنند و خیانت و خیلی کارهای دیگر می‌کنند، آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دوست داریم و همین می‌شود که در جامعه ما نه آنکه وضع‌اش خوب است زیاد لذت می‌برد، نه آنکه خیلی وضع‌اش خوب نیست. آتشی افتاده که دامان همه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفته، امیدوارم جامعه خوبی داشته باشیم. مردمان خوبی داشته باشیم، مردمان خوبی داشته باشیم و قدر یکدیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر بدانیم و لذت ببریم از اینکه ایرانی هستیم و از زندگی در ایران لذت ببریم.

فکری در مورد اینکه شجاعیان گفته بود دوست دارد دوباره به ایران برگردد و همین مسئله شائبه‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به وجود آورد و همچنین در مورد باخت 6 بر یک فصل گذشته که حرف و حدیث ایجاد کرد، گفت: داریوش بازیکن استقلال بوده و استقلال هم تیم بزرگی است و جزو محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین تیم‌های آسیاست. از پوشیدن پیراهن استقلال چه برای اولین بار و چه دوباره یک افتخار است. شجاعیان هم اگر قرار است دوباره به استقلال برگردد باید تلاش بیشتری کند و از نظر فنی قوی‌تر کند تا به آنجا برسد. من در شروع فصل با داریوش صحبت کردم، چون سنش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دانستم. فکر می‌کردم او 37-36 سال سن دارد، اما وقتی از او پرسیدم گفت 30 سالم است. به او گفتم اگر تو خوب تمرین کنی و مصدوم نشوی، نه تنها استقلال که می‌توانی به تیم ملی هم فکر کنی، به شرط آنکه خوب تلاش کند، چون از نظر فنی بازیکن قوی‌ای و بزرگی است.

وی افزود: شائبه‌هایی هم که در مورد بازی فصل گذشته بود، باید بگویم، یک جاهایی خیلی راحت همدیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متهم می‌کنیم. خیلی راحت آبروی هم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بریم. یک فوتبالی بوده و برگزار شده، من زیاد نمی‌دانم چه بوده، اما در فوتبال این نتایج رقم می‌خورد. آلمان در برزیل 7 گل به تیم ملی این کشور زد. فوتبال از این اتفاقات دارد. حالا استقلال هم 6 گل به هوادار زده است و بعدش حرف و حدیث درست می‌شود. اگر اتفاقی رخ داده، مسئولین کمیته اخلاق و انضباطی در مورد این مسئله واکنش نشان می‌دادند یا بازیکنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌خواستند و از آنها توضیح می‌خواستند. حتما چیز خاصی نبوده است.  فقط در حد تخریب بوده است.

فکری در مورد قهرمانی تیم ملی در تورنمنت اردن گفت:‌ نتایج تیم ملی خوب بوده است. وقتی تیم در چند روز جمع می‌شود نمی‌توان انتظار داشت فوتبال خیلی زیبا و روانی تیم بازی کند. ولی نتایج خوب بوده است. نیاز است تا بازیکنان در کنار هم جمع شوند، بازی کنند، هماهنگ شوند. بااین‌حال من فکر می‌کنم بازی‌های سنگین‌ترین به درد تیم ملی ما می‌خورد که باعث شود بازیکنان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند. بهتر است با تیم‌های درجه یک آسیا بازی کنیم نه تیم‌های درجه چندم. بازی با تیم‌های اروپایی و آمریکایی خوب است. بازی با تیم‌هایی مثل برزیل و آرژانتین خوب است. تیم های بزرگی که به بازیکنان اعتماد به نفس می‌دهند و ترسی که یکباره در جام جهانی بخواهیم با آنها روبرو شویم، می‌ریزد. در این صورت در جام جهانی بهتر بازی می‌کنیم و نتایج بهتری می‌گیریم، در غیر این صورت ترس‌ها می‌ماند در جام جهانی با آنها بازی می‌کنیم. اما در صورت بازی‌های دوستانه با تیم های بزرگ، خودباوری به وجود می‌آید. بازیکنان خیلی خوبی داریم. نسل خوبی داریم. امیدوارم این بازیکنان در کنار کادر فنی و حمایت‌هایی که از طرف فدراسیون فوتبال می‌شود، بتوانیم تیم ملی خوب و قوی‌ای داشته باشیم و در بازی‌های رسمی نتایج خوبی بگیریم. که در خور نام ایران و فوتبال ایران باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید