جی پلاس؛

بهانه های داورزنی همچنان از خودش بزرگ تر است!

رئیس فدراسیون والیبال امروز در اظهارنظری عجیب بیان داشت که عدم صعود به المپیک برای والیبال ایران پایان دنیا نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ محمدرضا داورزنی در جدیدترین صحبت های خود بیان کرد که عدم صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک پایان دنیا نیست. طبیعتا دنیا برای هیچ تیمی با حضور یا عدم حضور در یک تورنمنت به پایان نمی رسد اما این که تیم ملی والیبال ایران پس از دو دوره حضور پیاپی در المپیک به جای این که در دوره سوم به فکر صعود از گروه خود و رقم زدن افتخارات بزرگ باشد اساسا شانس حضور در چنین رویدادی را از دست بدهد، این یک فاجعه و یک عقب گرد به تمام معنا است.

همه می دانند که المپیک، مهم ترین رقابت والیبالی در سطح جهان است. جایی که دیگر خبری از تعداد زیاد تیم همچون لیگ ملت ها یا مسابقات قهرمانی جهان نیست بلکه 12 کشور برتر والیبال جهان رقابتی بسیار باکیفیت و فشرده را باهم تجربه می کنند و اگر والیبال ایران شانس حضور در چنین ویترینی را از دست بدهد، سرخوردگی و ناکامی ناشی از آن چه بسا به این سادگی ها قابل جبران نباشد چرا که عدم صعود به المپیک نه فقط یک ناکامی عادی بلکه یک شکست تمام عیار برای والیبالی است که خود را در زمره قدرت های برتر جهان می داند. 

داورزنی همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود درباره شانس المپیکی شدن ایران گفته که اینگونه نیست که احساس ناامیدی کنیم. خیلی اختلاف امتیاز در رنکینگ نداریم و به عملکرد ما در ۱۲ بازی دور مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ برمی‌گردد که با چه تیم‌هایی بازی می‌کنیم و چه امتیازهایی می‌گیریم.

این در حالی است که رنکینگ و امتیازات به ما می گوید اتفاقا ایران بسیار کار سختی در لیگ ملت های 2024 دارد و برای جبران وضع خسارت بار موجود، حدودا باید 10 بازی خود از 12 بازی سال آینده لیگ ملت ها را با برد پشت سر بگذارد و باید دید ایران با سرمربی جدیدی که هنوز انتخاب نشده و ستاره هایی که هنوز معلوم نیست چه آینده ای در تیم ملی داشته باشند، در این رقابت ها چه کار خواهد کرد.

نتیجه آن که قطعا برای تیمی که رئیس فدراسیونش همواره از آرمان حضور در جمع 4 تیم برتر المپیک سخن به میان می آورد، عدم راهیابی به المپیک یک شکست تمام عیار است. 

دیدگاه تان را بنویسید