جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| بازیکنانی که خیلی زود از دنیای فوتبال خداحافظی کردند

برخی از بازیکنان به دلیل آسیب دیدگی یا مسائل شخصی مجبور شدند فوتبال حرفه ای را کنار بگذارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: همه فوتبالیست ها یک روز باید کفش هایشان را بیاویزند. اغلب آن ها می توانند در زمان مورد نظرشان از فوتبال خداحافظی کنند اما برخی از بازیکنان زودتر از موعود مجبور می شوند این کار را انجام دهند. شایع ترین دلیلش آسیب دیدگی است که به طور کامل بهبود نمی یابد و گاهی منجر می شود بازیکن قبل از ۳۰ سالگی ورزش حرفه ای را کنار بگذارد. 

خاویر کلمنته 

بازیکن اسپانیایی از جوانی توانایی بالایی در حفظ و کار با توپ داشت. او عضو تیم اتلتیک بیلبائو قهرمان کوپا در سال ۱۹۶۹ بود. چند ماه بعد در ۱۹ سالگی تکل شدید کارانیون در دیدار برابر سابادل دوران ورزشی اش را تحت تاثیر قرار داد. پس از چند عمل و تلاش برای بازگشت به فوتبال در ۲۵ سالگی از این رشته خداحافظی کرد. 

توستائو 

بازیکن برزیلی پیش از قهرمانی در جهان با تیم ملی کشورش در سال ۱۹۷۰ توپ به چشمانش برخورد کرد. به خاطر این آسیب دیدگی قرنیه اش دچار مشکل شد و بینایی اش کم شد. به همین دلیل در ۲۶ سالگی (۱۹۷۱) فوتبال را کنار گذاشت. 

رایان میسون 

هافبک انگلیسی در سال ۲۰۱۷ در دیدار برابر چلسی با گری کهیل برخورد کرد و جمجمه اش شکست. پس از آن نتوانست به میادین برگردد و در فوریه ۲۰۱۸ زمانی که تنها ۲۶ سال داشت از فوتبال خداحافظی کرد. 

اولی هوینس 

مهاجم آلمانی یکی از پر افتخارترین بازیکنان دهه ۷۰ بود که توانست سه قهرمانی در جام قهرمانان اروپا، یک یورو و یک جام جهانی به دست آورد. با این حال مصدومیت زانو موجب شد در سال ۱۹۷۹ از فوتبال دور بماند و در ۲۷ سالگی کفش هایش را بیاویزد.

سباستین دایسلر

یکی از آینده دار ترین بازیکنان فوتبال آلمان مجبور شد در ۲۷ سالگی از فوتبال خداحافظی کند. پنج بار زانوی دایسلر عمل شد. او به خاطر دردهایی که از آن رنج برد دچار افسردگی شد و به نزد روان پزشک رفت تا درمان شود. 

ژوست فونتن

بازیکن فرانسوی با به ثمر رساندن ۱۳ گل بهترین گلزن جام جهانی ۱۹۵۸ شد. با این حال دوران بازی اش در ۲۸ سالگی به خاطر شکستن یکی از پاهایش به پایان رسید. فونتن پس از این آسیب دیدگی نتوانست به طور کامل بهبود یابد و مجبور شد از فوتبال خداحافظی کند. 

هیدتوشی ناکاتا

هافبک ژاپنی که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آسیا به حساب می آید در ۲۹ سالگی کفش هایش را آویخت. او علاقه اش را به فوتبال از دست داد و تصمیم گرفت آن را کنار بگذارد. به عقیده ناکاتا فوتبال خیلی تجاری شده بود و بازیکنان به خاطر سرگرمی بازی آن را بازی نمی کردند و برای پول بازی می کردند. 

آندره شورله

قهرمان جهان در سال ۲۰۲۰ اعلام بازنشستگی کرد در حالی که تنها ۲۹ سال داشت. بازیکن آلمانی دورتموند که به صورت قرضی برای اسپارتاک مسکو بازی می کرد با تصمیم خود همه را شگفت زده کرد. او به دلیل مسائل شخصی فوتبال را کنار گذاشت. 

اریک کانتونا 

مهاجم فرانسوی در اوج محبوبیت در ۳۰ سالگی بازنشسته شد. کانتونا اعلام کرد که شور و اشتیاقش را برای فوتبال بازی کردن از دست داده است. او گفت: "۱۳ سال فوتبالیست حرفه ای بودم که زمان زیادی است. دوست دارم کارهای دیگری در زندگی ام انجام دهم. همیشه برنامه داشتم در دوران اوج و در منچستریونایتد از فوتبال خداحافظی کنم."

مارکو فان باستن 

بازیکن هلندی در تیم ملی کشورش و میلان دوران موفقی داشت. با این حال در ۳۱ سالگی مجبور شد فوتبال را کنار بگذارد. عمل های زیادی روی مچ پایش انجام شد که هیچکدام آسیب دیدگی اش را کامل برطرف نکرد. 

خورخه والدانو 

مهاجم آرژانتینی- اسپانیایی کمی بعد از فتح جام جهانی ۱۹۸۶ به هپاتیت مبتلا شد. این بیماری موجب شد والدانو فوتبال را کنار بگذارد. او در سال ۱۹۸۷ در ۳۱ سالگی کفش هایش را آویخت. 

فرانک رایکارد 

بازیکن هلندی یکی از بهترین فوتبالیست های هم نسلانش بود و با توانایی رهبری در زمین شناخته می شد. او به تیم های آژاکس، میلان و هلند در فتح عناوین کمک زیادی کرد. با این حال خیلی زود و در ۳۲ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد چون می خواست وارد دنیای مربیگری شود. 

میشل پلاتینی

ستاره فرانسوی در دهه ۸۰ در ۳۲ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد. او دیگر از فوتبال لذت نمی برد. به همین خاطر چنین تصمیمی گرفت. 

پاتریک کلایورت 

مهاجم هلندی یکی از بازیکنان برجسته فوتبال کشورش بود که در اروپا درخشید. با این حال مشکلات جسمانی اجازه نداد کلایورت دوران طولانی مدتی در جهان فوتبال باشد. او مجبور شد در ۳۲ سالگی کفش هایش را بیاویزد در حالی که با به ثمر رساندن ۴۰ گل بهترین گلزن تاریخ تیم ملی هلند به حساب می آمد. 

دیدیه دشان 

بازیکن فرانسوی در سال ۱۹۹۸ با تیم ملی کشورش جام جهانی را فتح کرد. او با اعلام بازنشستگی اش همه را شگفت زده کرد. دشان به دلیل آسیب دیدگی های پیاپی چنین تصمیمی گرفت. او یکی از بهترین هافبک تهاجمی های تاریخ فرانسه بود. 

آدریانو

دوران بازیکن مستعد برزیلی تحت تاثیر مصدومیت های پیاپی و اعتیاد به الکل قرار گرفت. او نتوانست خود را روی فرم نگه دارد و پس از چند سال عدم موفقیت در نهایت در ۳۲ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد. 

ادن هازارد

هافبک بلژیکی در ۳۲ سالگی و پس از چهار سال مصدومیت های پیاپی قراردادش را با رئال مادرید فسخ کرد. او زمانی به سفیدپوشان پیوست که در دوران اوج خود به سر می برد و هفت سال فوق العاده را در چلسی سپری کرده بود. هازارد دو قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را به دست آورد و در سال ۲۰۲۲ تنها قهرمانی اش را در لیگ قهرمانان تجربه کرد. با این حال در چهار سال حضور در اسپانیا هرگز نتوانست در ال کلاسیکو فرصت بازی پیدا کند. در نهایت چند ماه پس از ترک رئال مادرید از فوتبال خداحافظی کرد. 

فیلیپ لام

اسطوره فوتبال بایرن مونیخ و آلمان در ۳۳ سالگی تصمیم گرفت فوتبال را کنار بگذارد. او در فصل ۱۷-۲۰۱۶ سه روز پس از ثبت رکورد ۵۰۰ بازی برای بایرن اعلام بازنشستگی کرد. قهرمان جهان با وجود اینکه می توانست سال های بیشتری در دنیای فوتبال بدرخشد ترجیح داد در دوران اوج کفش هایش را بیاویزد. 

گرت بیل 

بازیکن ولزی به عنوان یک ستاره به رئال مادرید پیوست اما در تیم اسپانیایی با آسیب دیدگی های متعددی روبرو شد و در نهایت در ۳۳ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد. بیل پس از یک فصل حضور در لیگ آمریکا چنین تصمیمی گرفت. او اکنون می تواند تمام وقت به رشته مورد علاقه اش یعنی گلف بپردازد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید