جی پلاس؛

نتایج امروز ایران در بازی های آسیایی 2022| روز پرمدال در کوراش، دوومیدانی و قایقرانی

نتایج ورزشکاران ایران در نهمین روز بازی های آسیایی را اینجا بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کاروان ایران روز دوشنبه 10 مهر 1402 در رشته های مختلفی چون قایقرانی، تیروکمان، واترپلو، کوراش، شطرنج، بدمینتون و ... نماینده داشت.

نتایج کامل نمایندگان ایران در نهمین روز بازی های آسیایی به شرح زیر است:

قایقرانی (فینال)

در فینال کایاک تک نفره هزار متر مردان علی آقامیرزایی به آب زد و چهارم شد. آقامیرزایی رکورد 3:53.255 را ثبت کرد.

محمدنبی رضایی در کانوی تک نفره هزارمتر با هشت قایقران رقابت کرد و  با زمان 4:19.328 از خط پایان گذشت. در  250 متر پایانی پایانی رضایی جایگاه سوم را از دست داد و چهارم شد و از رسیدن به  مدال بازماند.

مائده شورگشتی و هیوا افضلی در کانوی دونفره 500 متر نیز با زمان 2:12.041 هفتم شدند و دستشان به مدال نرسید.

هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در کایاک دونفره 500 متر نیز به مدال نرسیدند. این دو قایقران ایران با زمان 1:57.826 به عنوان قایق پنجم از خط پایان گذشتند.

سپهر ساعتچی و پیمان قویدل در کایاک دو نفره 500 متر مردان با ثبت زمان ساعت 1:39.291 بعد از چین و کره جنوبی سوم شدند و به مدال برنز رسیدند.

عادل مجللی و سیدکیا اسکندانی در کانوی دونفره 500 متر مردان پس از قزاق ها و ژاپن با زمان 1:50.486 سوم شدند و یک مدال برنز دیگر به دست آوردند.

علی آقامیرزایی قایقرانی آب های آرام کایاک تک نفره بازی های آسیایی 2022

مائده شورگشتی هیوا افضلی قایقرانی آب های آرام کانوی دونفره 500 متر بازی های آسیایی 2022

 

تیروکمان

تیم میکس ریکرو با ترکیب مبینا فلاح و رضا شبانی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسید و به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد. تیم ایران روز چهارشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف تیم چین می‌رود.

تیم میکس کامپوند ایران هم با ترکیب گیسا بایبوردی و محمد صالح پالیزبان در مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف تیم تایلند رفت و  با نتیجه 154 بر 148 شکست خورد و حذف شد.

تیم کامپوند تیمی مردان ایران با ترکیب آرمین پاکزاد، میلاد رشیدی و محمدصالح پالیزبان 231 بر 223 عربستان را برد و به یک چهارم نهایی صعود کرد. تیم ایران روز پنجشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف تیم مالزی می‌رود.

در ریکرو‌ تیمی زنان نیز تیم ایران با ترکیب مبینا فلاح، زهرا نعمتی و یسنا پورماهانی در مصاف با قزاقستان با نتیجه ۵ بر  ۳ پیروز شد. کمانداران ایران در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف چین بروند.

در ریکرو‌ تیمی مردان تیم ایران با ترکیب رضا شبانی، محمد حسین گلشنی و صادق اشرفی به مصاف ازبکستان رفت و با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد. حریف بعدی تیم ریکرو مردان در مرحله یک چهارم نهایی تیم اندونزی است. 

آرمین پاکزاد در یک شانزدهم نهایی کامپوند آقایان مقابل نوئن از ویتنام 146-145 شکست خورد و حذف شد.

محمدصلاح پالیزبان در یک شانزدهم نهایی کامپوند مردان مقابل کماندار عراقی 145-142 پیروز شد اما در یک هشتم نهایی مقابل کماندار قزاق 148-146 شکست خورد و حذف شد.

گیسا بایبوردی در یک شانزدهم نهایی کامپوند زنان مقابل انگوک از ویتنام پس از تساوی 138 به دلیل امتیاز ده بیشتر برنده شد. گیسا در یک هشتم نهایی مقابل حریف کره ای در امتیاز 144 مساوی شد و باز هم به دلیل امتیاز ده بیشتر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید.

یسنا پورماهانی مقابل النقیب از کویت  در ریکرو انفرادی زنان 6-4 پیروز شد و به دور بعد راه یافت اما در یک شانزدهم نهایی 6-5 به حریف اندونزیایی باخت و حذف شد.

مبینا فلاح مقابل الهاجری از قطر در ریکرو انفرادی زنان 6-4 پیروز شد و به مرحله بعد رفت اما به کماندار ژاپنی 7-1 باخت و حذف شد.

رضا شبانی در یک شانزدهم نهایی ریکرو مردان حریف مالزیایی را 6-0 شکست داد و به دور بعد صعود کرد.

محمد گلشنی در یک شانزدهم نهایی ریکرو مردان مقابل حریف بنگلادشی 6-0 باخت و حذف شد.

دوومیدانی

در دوی 400 متر با مانع مهدی پیرجهان با 5 دونده رقابت کرد و از صعود به فینال بازماند. او با زمان 50 ثانیه و 94 صدم ثانیه از خط پایان گذشت و در گروهش پنجم شد.

در فینال پرتاب دیسک ۱۱ ورزشکار حضور داشتند که حسین رسولی در اولین حضورش در این بازی‌ها شگفتی‌ساز شد و با ثبت رکورد ۶۲:۰۴ متر مدال طلا را به دست آورد. احسان حدادی هم در آخرین مسابقه دوران قهرمانی خود با حد نصاب ۶۱.۸۲ متر به مدال نقره رسید.

حدادی در چهار دوره قبل این بازی‌ها مدال طلای پرتاب دیسک را به دست آورد اما در آخرین حضورش مدال نقره گرفت.

حدنصاب‌های  احسان حدادی: پرتاب اول (۵۸.۳۹ متر)، پرتاب دوم (۶۱.۸۲ متر) ، پرتاب سوم (خطا)، پرتاب چهارم (۶۰.۴۰ متر)، پرتاب پنجم (۵۹.۰۲ متر)، پرتاب ششم (57.54 متر)

حدنصاب‌های پرحسین رسولی: پرتاب اول (۵۹.۴۸ متر)، پرتاب دوم (۵۸.۴۱ متر)، پرتاب سوم (۶۰.۶۳ متر)، پرتاب چهارم (۶۲.۰۴ متر) ، پرتاب پنجم (۶۱.۴۶ متر) و پرتاب ششم (57.61 متر)

 

احسان حدادی پرتاب دیسک بازی های آسیایی 2022

حسین رسولی

مهدی پیرجهان دوی 400 متر با مانع بازی های آسیایی 2022

شطرنج

تیم مردان ایران مقابل ازبکستان قهرمان آخرین دوره المپیاد جهانی و یکی از رقیبان اصلی اش، با نمایشی درخشان 2.5-1.5 پیروز شد تا به یک قدمی مدال برسد. به این ترتیب ملی پوشان شطرنج ایران در 5 دور باقی مانده برای کسب مدال طلا باید با هند رقابت کنند. اگر اتفاق خاصی نیفتد مدال ایران تقریبا قطعی است.

پرهام مقصودلو  ½-½ نادربیک عبدالستاروف

محمدامین طباطبایی 1-0 جواهر سینداروف

پویا ایدنی  ½-½ نادربیک یعقوب اف

بردیا دانشور  ½-½ شمس الدین وحیدوف

کبدی

تیم ایران در بخش آقایان به مصاف پاکستان رفت و دیداری که انتظارش می رفت دشوارتر باشد، به راحتی با نتیجه 43-16 به برتری رسید.

کبدی ایران

کوراش

در روز پایانی پیکارهای کوراش، ملیکا امیدوند نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک چهارم به مصاف “توکاس” از هند فت. ملی‌پوش کوراش ایران با برتری در این دیدار، به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و‌ مدال برنز خود را قطعی کرد. امیدوند در نیمه نهایی مقابل حریف چینی شکست خورد و به برنز رسید.

زهرا باقری در وزن 87- کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم نهایی از سد اولانای سالیوا از قرقیزستان گذشت. صادقی نیز با این پیروزی به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد و مدال برنز خود را قطعی کرد. نماینده ایران در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف نماینده ویتنام رفت و با یک پیروزی مقتدرانه مقابل این حریف به فینال راه یافت اما مقابل کوراش کار چینی که امیدوند را برده بود، شکست خورد و به نقره رسید.

صادق آذرنگ در وزن 90- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در کمتر از دو دقیقه یاشکومار چائوهان از هند را مغلوب کرد و با صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد. او در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف حریف ترکمن رفت و با پیروزی مقابل او فینالیست شد. در فینال آذرنگ در یک مبارزه حساس مقابل حریف کره ای با نمایشی درخشان به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

عکس تزیینی کوراش ملیکا امیدوند کوراش زنان بازی های آسیایی 2022

 

زهرا باقری کوراش زنان بازی های آسیایی 2022

 

 

صادق آذرنگ کوراش مردان بازی های آسیایی 2022

 

اسکیت

تیم مردان با ترکیب امیربهزادی- کیارش شامحمدی- آزاد همتی- محمدامین حیدری با تیم‌های هند، کره جنوبی، چین تایپه و تایلند رقابت کرد و با زمان 4:16.692 دقیقه در رده چهارم ایستاد و موفق به کسب مدال نشد.

اسکیت سرعت مردان بازی های آسیایی 2022

 

تیم ملی اسکیت سرعت دختران ایران با ترکیب نگین شیخی، نهال مقدم رحمانی، ملیکا منوچهری و مهشید کیایی در فینال ماده 3000 متر امدادی با زمان 4:41.543 دقیقه در رده چهارم ایستاد و از دستیابی به مدال باز ماند.

اسکیت سرعت زنان بازی های آسیایی 2022

 

واترپلو

تیم ملی واترپلو ایران در نخستین دیدارش در بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف کره‌جنوبی رفت که با نتیجه مقتدرانه ۱۵ بر ۴ مقابل حریف به برتری رسید.

 

شیرجه

سید محمد مقدسی نماینده شیرجه ایران در تخته یک متر انفرادی به آب زد. او در پایان ۶ دور با امتیاز ۲۳۰.۸۰ در رده یازدهم ایستاد.

 

وزنه برداری

ریحانه کریمی اولین نماینده وزنه‌برداری ایران در بازی‌های آسیایی، بعد از ظهر امروز به روی تخته رفت. او که در دسته 64 کیلوگرم وزنه می‌زد، به عنوان نخستین وزنه‌بردار به روی تخته رفت و در حرکت یک‌ضرب سه بار پیاپی در مهار وزنه‌های 89، 89 و 91 کیلوگرمی ناکام ماند و اوت کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید