جی پلاس؛

نتایج امروز ایران در بازی های آسیایی 2022| هتریک برنزی تکواندو/ نقره تالو برای دختر ووشوکار

نتایج کامل مسابقات ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی هانگژو در روز چهارشنبه را در این خبر بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کاروان ورزشی ایران در روز چهارشنبه 5 مهرماه در قالب رشته های مختلفی نظیر تیراندازی، فوتبال، هندبال، بسکتبال سه نفره، تکواندو، پینگ پنگ، شنا، شطرنج، ووشو و بوکس به مصاف رقبای خود در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی که به میزبانی هانگژوی چین برگزار می شود رفتند که نتایج آن به ترتیب زیر است.

 

تیراندازی

آرمینا صادقیان، نجمه خدمتی و الهه احمدی در مقدماتی تفنگ سه وضعیت بادی بازی‌های آسیایی با قرارگرفتن در رده‌های یازدهم، پانزدهم و بیست‌ونهم از رسیدن به فینال بازماندند.

در پایان بخش سرعت و دقت تپانچه ۲۵ متر زنان، هانیه رستمیان با امتیاز ۵۸۴ در رده ششم ایستاد و فینالیست شد. در رقابت فینال، رستمیان در رده ششم ایستاد و از کسب مدال بازی های آسیایی باز ماند.

گلنوش سبقت‌الهی با ۵۶۶ امتیاز سی و یکم و زینب طوماری با ۵۴۳ امتیاز در رده سی و نهم ایستاد.

 

هندبال 

ایران 23-23 عربستان (ایران با این تساوی از مرحله گروهی صعود کرد و راهی مرحله حذفی شد.)

 

فوتبال 

ایران 2-0 تایلند (ایران با این برد راهی یک چهارم نهایی شد.)

 

تکواندو

در ادامه رقابت‌های تکواندو و در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، متین رضایی به مصاف زیاد عبدالکریم از اردن رفت و شکست خورد. رضایی در راند دوم ۷ - ۶ برنده شد اما در راندهای اول و سوم ۱۴ - ۱۰ و ۸ - ۵ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. به این ترتیب نماینده تکواندوی ایران برنز گرفت که سومین مدال برنز تکواندوی ایران در بازی‌های هانگژو است.

ملیکا میرحسینی هم در نیمه‌نهایی وزن منهای ۶۷ کیلوگرم به مبارزه با سادیکووا از ازبکستان پرداخت و شکست خورد. او در راند اول ۳ -۲ برنده شد اما در راندهای دوم و سوم با امتیازهای ۱۳ - ۱۰ و ۱۸ - ۶ شکست خورد.به این ترتیب از صعود به فینال بازماند و به مدال برنز دست پیدا کرد.

مهران برخورداری در نیمه نهایی وزن منهای ۸۰ کیلوگرم مقابل پارک وهیوک از کره‌جنوبی قرار گرفت. او در راند اول ۶ - ۳ باخت اما در راند دوم ۱۱ - ۷ به برتری رسید. راند سوم ۱۰ - ۱۰  برابر شد اما برخورداری به دلیل خطای بیشتر شکست خورد.

به این ترتیب هر سه تکواندوکار ایران در روز چهارم بازی‌ها به مدال برنز اکتفا کردند.

تکواندو در بازی های آسیایی 2022 مهران برخورداری

 

ووشو 

تالو

حسین قبله‌نما در بسته ترکیبی دائوشو-گوئن‌شو تالو با 11 تالوکار به روی فیلد رفت و ابتدا در فرم دائوشو با کسب 9.423 امتیاز در جایگاه هفتم قرار گرفت. حسین قبله نما نماینده ووشو ایران در بسته "دائوشو_گوئن‌شو" مردان به مصاف حریفان خود رفت و در پایان با نمره 19.119 در رده ششم قرار گرفت و موفق به کسب مدال نشد.

زهرا کیانی ملی پوش تیم ووشو ایران توانست در بخش تالو به مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو دست پیدا کند. این ووشوکار شایسته ایرانی در بسته "جین‌شو-چیانگ‌شو" ظهر امروز به مصاف حریفان خود رفت و توانست با عملکردی درخشان و با نمره 19.436 به مدال نقره تالو بازی‌های آسیایی 2023 هانگژو دست یابد. در این فرم ورزشکار چینی با امتیاز 19.600 اول شد و نماینده ویتنام 19.426 با نمره در رتبه دوم ایستاد.

زهرا کیانی ووشو تالو بازی های آسیایی ۲۰۲۲

زهرا کیانی ووشو تالو بازی های آسیایی ۲۰۲۲

ساندا

نیمه نهایی

وزن ۵۲ کیلوگرم : الهه منصوریان با پیروزی با امتیاز عالی مقابل ساریسا فلورنتینا از اندونزی، راهی فینال رقابت های ووشو 52 کیلوگرم زنان شد. 

وزن ۶۰ کیلوگرم : شهربانو منصوریان با پذیرش شکست 2-0 مقابل وو شیائو وی از چین، نتوانست به فینال بازی های آسیایی راه یابد و مدال برنز این وزن را کسب کرد.

وزن 60 کیلوگرم: در مرحله نیمه نهایی شجاع پناهی با حریف فیلیپینی رقابت داشت که پادوا فرد روی سکو حاضر نشد تا ووشو کار 60 کیلوی ایران نیز فینالیست شود.

وزن ۶۵ کیلوگرم: در نیمه نهایی او با جئون سئونگ جین از کره جنوبی رقابت کرد و با شکست این حریف به دیدار نهایی راه یافت. حریف او در دیدار پایانی ووشو کار اندونزیایی است.

وزن ۷۰ کیلوگرم: محسن محمد سیفی ووشکار پرافتخار ایران در این مرحله مقابل ژانگ هوان از چین تایپه قرار گرفت و در یک مبارزه نسبتا آسان در دو راند حریفش را شکست داد.

وزن ۷۵ کیلوگرم: یوسف صبری مقابل ووشوکار افغان در راند اول با دیسکالیفه شدن حریفش به فینال رسید.

 

شنا 

مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر پروانه(گروه چهارم)؛ مسابقات شنا در ماده ۱۰۰ متر پروانه پیگیری شد و مهرشاد افقری در گروه چهارم مقدماتی با زمان ۵۴.۰۷ بین ۸ شناگر، پنجم شد. افقری با ثبت این زمان در میان ۲۹ شناگر ماده ۱۰۰ متر پروانه در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.  

مرحله مقدماتی ۲۰۰ متر آزاد(گروه سوم)؛ متین سهران شناگر ۲۱ ساله تیم ملی در گروه سوم مقدماتی با زمان ۱:۵۳.۵۷ بین ۸ شناگر، ششم شد. در این گروه ۴ شناگر زیر یک دقیقه و پنجاه ثانیه رکورد زدند که بهتر از رکورد ایران (۱:۵۰.۷۱) محسوب می شود. سهران با ثبت زمان ۱:۵۳.۵۷ در میان ۳۶ شناگر ماده ۲۰۰ متر آزاد در جایگاه بیستم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.

 

بسکتبال ۳ به ۳

ایران 22-13 ژاپن (دور گروهی)

بسکتبال سه نفره در بازی های آسیایی 2022 ایران ژاپن


پینگ پنگ 

مرحله اول رقابت‌های انفرادی مردان؛ امیرحسین هدایی 4-0 ابایدولو سلطانف(تاجیکستان)

 

شطرنج 

در دور هشتم رقابت های شطرنج بازی های آسیایی، محمد امین طباطبایی مقابل حریف ویتنامی با نتیجه تساوی متوقف شد و در فاصله یک دور مانده به پایان رقابت های سریع از کسب مدال بازماند. پرهام مقصودلو دیگر نماینده در این بخش بود که روز گذشته به دلیل کسالت از ادامه رقابت ها انصراف داد.

در دور هشتم زنان نیز مبینا علی نسب مقابل حریف ازبک به تساوی رسید و او هم از رسیدن به مدال بازماند.

به این ترتیب رقابت های انفرادی شطرنج بازی های آسیایی بدون کسب مدال برای ایران یک دور مانده به اتمام رقابت ها عملا به پایان رسید.

در دور نهم و پایانی رقابت های شطرنج، محمد امین طباطبایی مقابل استاد بین المللی فیلیپینی به برتری دست یافت اما با وجود این برد، به مقام چهارم رسید و از کسب مدال بازماند. در این رقابت ها وی ئی، سوپر استاد بزرگ چینی به مدال طلا رسید و شطرنجبازان ازبک مدال های نقره و برنز را گرفتند. هند که در این دوره بازیکنان اصلی و قدرتمندش را به رقابت نفرستاده بود، به مدال نرسید.

مبینا علی نسب مقابل حریف قدرتمند قزاق شکست خورد و در رده های پایین جدول قرار گرفت.

 

بوکس

طوفان شریفی در مرحله یک هشتم نهایی وزن ۸۰ تا ۹۲ کیلوگرم مقابل عدی الهنداوی، بوکسور اردنی و نایب قهرمان سال ۲۰۲۲ آسیا و همچنین دارنده مدال بازی‌های آسیایی اینچئون وارد قرار گفت.  بعد از مصدومیت هر دو بوکسور در راند اول با نظر کات‌من(پزشک) بازی متوقف شد و بعد از بررسی امتیازات از سوی داوران، طوفان شریفی برنده شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید