دعوت ویژه FIBA از اسطوره بسکتبال ایران

فدراسیون جهانی بسکتبال از حامد حدادی برای حضور در قرعه کشی مقدماتی کاپ آسیا دعوت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فیبا آسیا با انتشار گزارشی ضمن تمجید از حامد حدادی، اسطوره و کاپیتان سابق تیم ملی ایران، زمان برگزاری مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های مقدماتی کاپ آسیا ۲۰۲۵ را اعلام کرد. حدادی در این مراسم به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت تا به همراه «گیب نوروود» اسطوره بسکتبال فیلیپین، قرعه‌کشی را انجام دهند.

فیبا آسیا درباره دعوت خود از حدادی نوشت: «مراسم قرعه‌کشی مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۵ قطر، روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ با حضور مرد بزرگ بسکتبال آسیا برگزار خواهد شد تا او برای نخستین بار بعد از خداحافظی خود از تیم ملی ایران، در یک مراسم بین‌المللی به عنوان مهمان ویژه حضور یابد.

حدادی و نوروود به عنوان دو چهره شاخص بسکتبال آسیا، بارها مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند اما مهم‌ترین این تقابل‌ها سال ۲۰۱۳ رخ داد، جایی که حامد حدادی با درخشش خود در فینال مسابقات کاپ آسیا ۲۰۱۳، ایران را در خاک فیلیپین مقابل این تیم به پیروزی رساند تا ایران سومین عنوان قهرمانی خود در قاره کهن را جشن بگیرد.

حامد حدادی، اسطوره بسکتبال ایران و آسیا، به عنوان دارنده چهار عنوان MVP در مسابقات کاپ آسیا، آخرین بازی خود در عرصه ملی را مقابل لبنان در جام جهانی ۲۰۲۳ انجام داد و در میان تشویق بازیکنان و طرفداران دو تیم، از دنیای بازی‌های ملی خداحافظی کرد، زیرا او مردی است که بسکتبال ایران را به ۴ جام جهانی و ۲ المپیک رساند.»

پنجره نخست رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ از فوریه ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و ۲۴ تیم در این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

۱۶ تیم حاضر در کاپ آسیا ۲۰۲۲ که شامل استرالیا، لبنان، نیوزیلند، اردن، ایران، کره‌جنوبی، ژاپن، چین، فیلیپین، چین‌تایپه، اندونزی، سوریه، بحرین، عربستان سعودی، قزاقستان و هند می‌شود، در مسابقات مقدماتی کاپ آسیا حضور دارند.

تیم‌های فلسطین، عراق، قطر، امارات متحده عربی، گوام، تایلند، مغولستان و هنگ‌کنگ نیز دیگر تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات خواهند بود تا ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها را تشکیل دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید