جی پلاس

عجیب ترین بندهای قرارداد در فوتبال| آنتونی مارسیال؛ پاداش توپ طلا!

ستاره های دنیای فوتبال و باشگاه ها ممکن است بندهای عجیب و غیرمنتظره ای را در قراردادهایشان ثبت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ آنتونی مارسیال روزگاری از استعدادهای جوان و آینده دار فوتبال اروپا به حساب می آمد و همین مسئله باعث شد تا در زمان انتقالش از موناکو به منچستریونایتد، بندی عجیب در قرارداد او درج شود.

مارسیال که در حال حاضر 27 سال دارد، در سال 2013 به موناکوی فرانسه پیوست و دو سال در این تیم بود. در این مدت او در تیم ملی زیر 21 ساله های فرانسه هم توپ می زد و به همین ترتیب توانست خود را به دنبال کنندگان فوتبال اروپا بشناساند.

عملکرد قابل قبول مارسیال در موناکو باعث شد تا در تابستان 2015، پیشنهاد منچستریونایتد برای جذب او روی میز مدیران باشگاه موناکو قرار بگیرد و در شرایطی که یک سال از قرارداد مارسیال با موناکو باقی مانده بود، منچستریونایتد با پرداخت 36 میلیون پوند موفق به جذب این بازیکن شود او با امضای قراردادی 4 ساله به اولدترافورد بیاید.

آنتونی مارسیال

خیال طلایی موناکو برای مارسیال

باشگاه موناکو که طبق معمول استعداد باکیفیت و جوانی را به خوبی پرورش داده بود و حالا با مبلغی خوب او را به فروش رسانده بود، سقفی بسیار بالاتر را برای مارسیال پیش‌بینی می کرد. آن ها بر این عقیده بودند که ممکن است این مهاجم جوان روزی چنان در پیراهن منچستریونایتد بدرخشد که بتواند حتی توپ طلا را هم از آن خود کند! بر این اساس آن ها بندی را در قرارداد با منچستریونایتد گنجاندند که طبق آن اگر مارسیال در زمان حضورش در منچستریونایتد موفق به کسب توپ طلا شود، یونایتد موظف است 7.2 میلیون یورو به عنوان مبلغی تشویقی به باشگاه موناکو پرداخت کند. خوش خیالی باشگاه موناکو اما خیلی زود نقش بر آب شد چرا که مارسیال در پیراهن منچستریونایتد هر چه که گذشت، از رویای توپ طلا دورتر و دورتر شد و حتی دیگر جایگاه ثابتی هم در ترکیب شیاطین سرخ نداشت. او علی رغم این که در پایان قرارداد چهار ساله اش، قرارداد خود را هم تمدید کرد، اما در زمستان 2022 با انتقالی قرضی راهی سویا شد چون در جست و جوی دقایقی بیشتر برای بازی بود. او البته در ابتدای این فصل مجددا به جمع منچستری ها برگشته است.

دیدگاه تان را بنویسید