جی پلاس؛

عجیب ترین بندهای قرارداد در فوتبال| ادموندو؛ خوش گذرانی در کارناوال ریو!

ستاره های دنیای فوتبال و باشگاه ها ممکن است بندهای عجیب و غیرمنتظره ای را در قراردادهایشان ثبت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در سالیان اخیر، بسیاری از اهالی فوتبال، نیمار را به عنوان نمادی از عافیت طلبی و سرخوشی در بین فوتبالیست ها به شمار می آورند. نیماری که هرطور شده و به هر طریقی در میانه فصل، خود را به مراسم تولد خواهرش می رساند و وضعیت تیم باشگاهی اش در فرایند حضور او در این مهمانی هیچ تاثیری ندارد.

با این حال، اگر تصور کرده اید که نیمار اولین فوتبالیسیتی است که خوش گذرانی و تفریح را به فوتبال ترجیح می دهد، سخت در اشتباهید چرا که سال ها پیش از نیمار، یک هموطن دیگر او، قفل این مرحله را باز کرده بود؛ ادموندو.

یکی از سرسخت ترین و باکیفیت ترین مهاجمان دهه 90 فوتبال برزیل، کار خود را در تیم واسکو دو گاما در کشور خود آغاز کرد و بعد هم راهی پالمیراس شد. درخشش ادامه دار او در لیگ برزیل او را راهی فلامینگو کرد و پس از آن او سر از یکی آماده ترین و بهترین تیم های ایتالیا در آن زمان یعنی فیورنتینا درآورد. فیورنتینا در آن مقطع با هدایت جووانی تراپاتونی یکی از مدعیان قهرمانی سری آ به حساب می آمد و ادموندو را برای بازی در کنار گابریل باتیستوتا به خدمت گرفته بود. 

جشن در ریو، حسرت در فلورانس

ادموندو در سال 1997 به فیورنتینا پیوست و درخشش در اولین فصل حضور در جمع بنفش ها، باعث شد در جام جهانی 1998 این شانس را داشته باشد برای تیم ملی برزیل به میدان برود. دومین فصل حضور ادموندو در فیورنتینا اما آبستن حوادثی عجیب و غریب برای او و تیمش بود. ادموندو درست مثل بسیاری دیگر از فوتبالیست های اهل برزیل، علاقه وافری به شرکت در مهمانی ها و کارناوال های مختلف داشت و بر این اساس، در قرارداد خود با فیورنتینا بندی را گنجاند تا طبق آن، این اجازه را داشته باشد تا در کارناوال معروف و شناخته شده ریو در برزیل شرکت کند و بتواند در کنار سایر هموطنانش خوش گذرانی کند و به جشن گرفتن بپردازد. ادموندو در موعد کارناوال ریو، ایتالیا را به مقصد برزیل ترک کرد و تیمش را تنها گذاشت. تیمی که در آن مقطع صدرنشین سری آ بود اما به دلیل غیبت ادموندو در چند بازی به دلیل شرکت در کارناوال ریو و همچنین مصدومیت بدموقع گابریل باتیستوتا که هیچ جانشینی در ترکیب فیورنتینا نداشت، صدر جدول را از دست داد و وقتی ادموندو به فلورانس برگشت، فیورنتینا در جدول سوم بود. رتبه ای که تا پایان فصل برای بنفش ها باقی ماند.

ادموندو

آغاز سقوط

حضور ادموندو در کارناوال ریو تخلفی حقوقی از سوی او به حساب نمی آمد چرا که طبق قرارداد، او اجازه این کار را داشت اما همین مسئله، زمینه از دست رفتن جایگاه او در نزد هواداران فیورنتینا را فراهم کرد. در فیورنتینا همه بر این عقیده بودند که اگر ادموندو در آن بازه زمانی، منافع باشگاه را به خوش گذرانی شخصی اش ترجیح می داد، فیورنتینا می توانست قهرمان لیگ ایتالیا شود. پس از این که ادموندو از کارناوال برگشت، تراپاتونی سرمربی وقت فیورنتینا، که یکی از کاریزماتیک ترین و موفق ترین مربیان تاریخ فوتبال ایتالیا به حساب می آید، به شدت به او تاخت و گفت: وقتش رسیده که سر به هوا بودن را کنار بگذاری و دیگر وقتت را به بطالت نگذرانی. باید بزرگ شوی و مسئولیت پذیر باشی چرا که بدون مغز و فکر، به هیچ جا نمی رسی حتی اگر بااستعداد باشی.

ادموندو در پایان فصل 1998-1999 دیگر جایی در جمع فیورنتینایی ها نداشت و این تیم را به مقصد واسکو دو گامای برزیل ترک کرد.

ادموندو

دیدگاه تان را بنویسید