سهرابیان: گمرک فکر می‌کند اموال قایقرانی دزدی است!/کسانی که کمکی نکردند، حق اعتراض هم ندارند

رئیس فدراسیون قایقرانی از ترخیص نشدن تجهیزات این فدراسیون در گمرک گلایه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ علیرضا سهرابیان در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: رقابت بسیار سختی برای بازی‌های آسیایی هانگژو داریم و امیداور هستیم بتوانیم موفق باشیم. چند سالی است ورزشکاران قایقرانی خود را برای چنین روزی آماده کرده بودند و با توجه به تعویق مسابقات به دلیل کرونا، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: کاروان ۲۴ ورزشکاره قایقرانی آب‌های آرام (کانو و کایاک)، اسلالوم و رویینگ در این مسابقات حضور داریم و جزو فدراسیون‌هایی هستیم که بیشترین شرکت کننده را در این مسابقات داریم و امیدوار هستیم در کسب تعداد مدال هم موفق باشیم.

رییس فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه کم شدن آب دریاچه در کنار غیراستاندارد بودن تنها پیست آب‌های آرام برای رشته رویینگ از جمله مشکلاتی بود که با آن مواجه شدیم، عنوان کرد: در نهایت مجبور شدیم ورزشکاران را از ایران خارج کنیم تا بتوانیم کار را پیش ببریم و تیم ملی به روسیه رفت و در حال حاضر وضعیت خوبی دارند.

جای دراگون بوت خالی است

سهرابیان ادامه داد: تیم ملی آب‌های آرام نیز وضعیت خوبی دارند و در ورزشگاه آزادی آخرین اردوی خود را پشت سر می‌گذارد. جای تیم ملی دراگون‌بوت در بازی‌های آسیایی خالی است و در حالی که نتایج خوبی گرفته بودند اما ستاد عالی بازی‌های اسیایی علی رغم پیگیری فدراسیون تصمیم گرفت تیم ملی دراگون‌بوت به این مسابقات اعزام نشود.

وی با اشاره به اینکه ستاد عالی بازی‌ها در رابطه با تعیین رشته‌ها و ورزشکاران اعزامی تصمیم گیری کرده است، گفت: جای تاسف دارد که کسی از اعضای هیات اجرایی در ستاد علی بازی‌های آسیایی حضور ندارد چرا که می‌توانستند نماینده خوبی برای ورزشکاران باشند.

کسانی که کمکی نکردند، حق اعتراض هم ندارند

رییس فدراسیون قایقرانی با تاکید بر اینکه کسانی که طی ۵ سال گذشته یاری‌رسان این فدراسیون نبوده‌اند حق اعتراض نسبت به نتایج قایقرانی را ندارند، گفت: هیچ ارگانی اجازه و حق انتقاد از رشته قایقرانی را ندارند و باید بدانیم تنها کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک، وزارت ورزش و وزیر نیرو بودند که از رشته قایقرانی حمایت کردند و صرفا این ارگان‌ها می‌توانند نظر خود را در مورد قایقرانی اعلام کنند.

سهرابیان ادامه داد: افرادی که کمک رسان ورزشکاران نبوده‌اند در حالی که ورزشکاران ما در دمای بالاتر از ۴۵ درجه و سرمای سوزان تمرین کردند، حق انتقاد ندارند.

تلاش می‌کنیم مدال‌های قایقرانی دو رقمی شود

وی در مورد وعده دو رقمی شدن مدال های رشته قایقرانی در بازی‌های آسیایی هانگژو، گفت: دو رقمی بودن مدال‌ها را زمانی مطرح کردم که آب دریاچه ۲ متر کاهش نیافته بود و پاروی ورزشکاران به کف دریاچه اصابت نمی‌کرد، زمانی که هنوز دراگون بوت حذف نشده بود اما با توجه به تمامی این موارد تمام تلاش خود را می‌کنیم که تعداد مدال‌های خود را دو رقمی کنیم.  

رییس فدراسیون قایقرانی در مورد وضعیت سطح آب دریاچه نیز بیان کرد: مجاری‌ها باز شده و آب در حال ورود به دریاچه آزادی است و تدابیر اندیشیده شده در مورد آبیاری گیاهان دریاچه باعث شده آب دریاچه کاهش پیدا نکند و لایروبی‌ها باعث می‌شود وضعیت سطح آب دریاچه و گیاهان بهبود یابد.  

سهرابیان در خصوص درخواست بودجه از سوی برخی فدراسیون‌ها، اعلام کرد: در بخش بودجه به عنوان نماینده هیات اجرایی به این نتیجه رسیدیم فدراسیون‌هایی که درخواست کرده‌اند و به امضای مناف هاشمی رسیده مشمول بودجه شوند و تعداد فدراسیون‌ها در بخش مربیان ۱۱ مورد و در بخش تجهیزات ۱۰ فدراسیون بودند.

وی افزود: ۳۰۰ میلیون تومان برای مربیان داخلی و خارجی و  ۳۰۰ میلیون هم با توجه به عملکرد و نوع فدراسیون در بخش تجهیزات تخصیص یافت.  

رییس فدراسیون قایقرانی در مورد آخرین وضعیت ملی پوشان نیز، بیان کرد: تیم رویینگ در سلامت کامل و مصدومیت مهسا جاور برطرف شده است و تنها مشکل سرمای روسیه است. در تیم آب‌های آرام هیوا افضلی دچار سرماخوردگی شدید شده بود و از فردا می‌تواند تمرینات خود را آغاز کند. محمدنبی رضایی نیز درد قدیمی داشت و به دلیل اصابت پارو به کف دریاچه در حال درمان است. هدیه کاظمی نیز از ناحیه کتف در حال درمان است.  

سهرابیان در مورد ترکیب تیم ملی در بازی‌های آسیایی، عنوان کرد: در رشته آب‌های آرام ترکیب هفته آینده مشخص می‌شود و در بخش اسلالوم رکسانا رزاقیان هم اکنون به دلیل تحصیل در فرانسه است و به مسابقات انگلستان اعزام می‌شود و پس از آن به هانگژو می‌آید و بعد هم به ژاپن می‌رود تا در رقابت کسب سهمیه المپیک حضور یابد.

اینکه روی کاغذ بنویسیم چند مدال می‌آوریم خنده‌دار است!

وی در مورد شانس کسب مدال، نیز گفت: این که ما روی کاغذ بنویسیم چه تعداد مدال به دست می‌آوریم خنده‌دار است. طبق صحبتی که با ورزشکاران داشتم، رکوردهای آن‌ها را پیش‌بینی کردیم. شاید از ۱۸ رشته در ۲۴ ماده هر کدام بتوانند مقام بیاورند، شاید هم هیچ یک مقام نیاورند. اما باید ببینیم چه کارهای کارشناسی توسط افراد کمک‌کننده صورت گرفته است. سال گذشته مبالغی از طرف مجلس به فدراسیون‌ها تزریق اما این مبلغ کاسته شد و همراه سایر مبالغ بودجه به ما تزریق شد.

گمرک فکر می‌کند اموال ما دزدی است!

رییس فدراسیون قایقرانی ادامه داد: وظیفه رئیس فدراسیون این است که دست در دهان شیر کند و پول در بیاورد. اما سوال من این است که آیا از سوی منابع دیگر ما حمایت شدیم؟ آیا به رشته‌ای مثل قایقرانی توجه شده است؟ وقتی این رشته صحبت از دو رقمی شدن مدال می‌کند، باید برای کمک به آن فعالیت شود. وقتی اداره گمرک فکر می‌کنند اموال قایقرانی دزدی است و آن را ترخیص نمی‌کند آیا کسی به ما کمک کرد؟

روسای فدراسیون را در قفس UFC قرار داده‌اند

سهرابیان افزود: تلاش ما این است که روی حل این موارد متمرکز شود. روسای فدراسیون‌ها را انگار در قفس مبارزات ufc قرار داده‌اند و می گویند هر کس که زنده بماند مدال می‌گیرد. بعد از مسابقات فقط منتقدان می‌پرسند چرا مدال نگرفته‌اید؟ سعی می‌کنم جزئی ورود نکنم. مطمئنم منظورم همان افرادی است که بعد از هانگژو سینه سپر می‌کنند و مربی، ورزشکار و رئیس فدراسیون را نقد می‌کنند. من از حالا سر تعظیم برای ورزشکاران چه مدال بگیرند و چه نگیرند، فرود می‌آورم. من درد ورزشکار و مربی را می‌دانم و می گویم هیچ ورزشکاری کم فروشی نمی‌کند.

کتایون اشرف، نایب رییس بانوان فدراسیون قایقرانی نیز با اشاره به اینک بانوان تیم ملی وضعیت خوبی دارند و سخت تلاش کرده و مسابقاتی که در آن حضور یافته‌اند نشان می‌دهد وضعیت خوبی دارند، بیان کرد: امیدواریم شاهد درخشش آن ها در بازی‌های آسیایی باشیم. اسلالوم در آب‌های خروشان در چین برگزار می شود و کار بسیار سختی در پیش داریم و تمام تلاش خود را می کنیم تا نتایج خوبی کسب کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید